Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    534
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har lagt inn en post i 50 000-tråden også, men det haster litt på tid så jeg håper dere tilgir en dobbelpost.

    Jeg skulle gjerne gjort en booking som koster meg 63 000 miles, men jeg har 62 956. Kan noen overføre 250 miles til meg, så vippser jeg 50kr? Det er 3 euro i gebyr for å overføre 250 miles.

    Alternativet er å kjøpe 2500 miles for 55 euro, men det er litt overkill når jeg mangler 44 miles...
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Send meg en melding så skal jeg ordne poengene til deg
     
  3. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Det er en viktig nyanse i forhold til det du skriver. Du kan kjøpe flybilletter med miles for andre! Det gjør jeg flere ganger i året.Ergo trenger du ikke overføre noe....
     
  4. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Gir bort 250 miles (mottaker betaler overføringsavgiften på €3), dersom noen vil ha dem :p
     
  5. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket?

    Sitter å søker litt på turer med KLM i påvente av å få 50.000 poeng inn på konto i januar. Ser at det er lett å skaffe en tur til Curacao-Aruba-Saint Martin for 52000 poeng t-r i Øko. Samtidig vet jeg jo at det kan dukke opp et supertilbud i løpet av året slik at jeg kan få besøkt en fin destinasjon i business. Er det realistisk å reise 3 pax til en destinasjon i business?

    Om jeg kan forvente bra tilgjengelighet i Øko hele året så kan jeg jo ta det med ro og se an litt. Det virker til at det er bedre tilgjengelighet på flying blue reiser enn eurobonus.

    Noen som har noen gode råd?
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Eurobonus Har kanon god tilgjelighet?
    Hvis du ser på hele *A vel å merke.
    For 52000 miles får du definitivt ikke 3 Pax i business noe steder intercontinentalt.
    Kjenner dog lite til flying blue.
    Men ville nok prøvd å samle litt poeng til å få flydd 1 Pax i business når det kommer på tilbud.
     
  7. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Vi er 3 mann med over 50000 poeng hver. Spørsmålet er om det er realistisk at vi kan reise sammen på et slikt promotilbud...
     
    Xflipper liker dette
  8. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    barn 2-11 år betaler samme antall miles og penger som voksne. det blir vanskelig å få til en reise med 2x 50.000 i velkmostbonus da
     
  9. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Vi er 3 voksne med over 50000 poeng hver.
     
  10. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Det er fullt mulig å reise 3 stk sammen. Kjenner ikke til hvor mange promo-billetter som er tilgjengelig på hver flight, men har fått opp promo-priser ved søk på 3 personer tidligere.

    Promo tilbudene blir tilgjengelig 01. i hver måned, så det er nok lurt å være tidlig.
     
  11. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Ser jeg mangler 7 XP for gold nå, perioden er over 31 des. Får dessverre ikke "innvilget" noe ekstra reising før nyttår.

    Går det an å kjøpe XP på noe vis? Evt noe kredittkort med XP bonus som går kjapt nok?
     
  12. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Koster det noe å kansellere en bonusbillett eller får man igjen både penger og poeng?
     
  13. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    For å svare meg selv: det ser ut til å koste 45 euro å kansellere en bonusreise (promo awards kan ikke kanselleres). Håper at noen retter meg om det er feil.
     
  14. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Nope, du må fly.
     
  15. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Yupp
     
  16. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som selger 400 miles? Pm

    [Edit] har fått 250 :) trenger kun 150 om noen kan hjelpe
     
    Last edited: 29. jan 2020
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  18. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Doble Miles og XP for alle flights med KLM og AF fra nå og ut året. Muligheter for gode status runs (selv om alle har fått forlenget dagens status med ett år)

    upload_2020-7-15_17-12-36.png
     
    Michel liker dette
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fin den, håper å få flydd litt igjen til høsten... Litt irriterende med status forlengelsen til Flying Blue, at om man har nok XP, så trekker de dette som normalt. Jeg har nærmere 800, som holder til nesten 3 år til med Platinum, men de trekker 300 som normalt ved årskiftet, om jeg har forstått det riktig.
     
    Michel liker dette
  20. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk mail. Opptil 100% mere miles ved kjøp. Ser ut som en må kjøpe 30.000 miles og oppover for å få 100%
     

Del denne siden