Er ikke det ID billetter? Billetter som ansatte kan kjøpe, disse er vel standby og gir ingen EB. Sikkert noen her inne som kan mer om dette enn meg.
Sikkert dumt spørsmål, men jeg ser at flere nevner at de har oppdaget "DM" når de skriver i medlemspresentasjonen. Hva er DM?
Dividend Miles som var US Airways sitt bonusprogram. De hadde en del kampanjer som gjorde det svært lukurativt å kjøpe poeng for å fly First til en billig penge.. Dessverre historie nå!
Etter å ha grublet mye, har jeg funnet ut: TS på forumet betyr Trådstarter (à la OP for Original Poster). Når noen skriver LH så mener de muligens long-haul og ikke Lufthansa. SA ser jeg benyttet for Star Alliance, men la oss heller bruke *A. (SA passer bedre til South African.) SIA er ok, men SQ har umiddelbart raskere ID. B77W er Boeing 777-300ER A359 er Airbus A350-900 IRROPS er ikke-planlagte endringer på flighten din (vanligvis uheldige). Sleng inn flere du kommer på. Sommerpensum: flyertalk.com/forum/glossary
Ja, ser flere bruker LH for long haul, jeg må innrømme at jeg heller ville brukt LH for nettopp Lufthansa, SQ for Singapore som du sier og SK for SAS osv. Det er konsekvent og forutsigbart, iallefall om man er opptatt av flightnummer. For long haul kunne vi heller sagt IC, Inter Continental. Ja, jeg vet at ikke alle long hauls er interkontinental, men det er en kombinasjon som ikke er i bruk for flight nummer såvidt jeg vet. Så...
Jeg må si at jeg liker kommentarene dine, alltid godt gjennomtenkt med bra svar og interessante linker (bl.a. gamle forumtråder som jeg ikke hadde sett). Og så er jeg enig angående LH. Først brukte jeg litt tid på å sette meg inn i de vanlige forkortelsene her inne som CT, SQ, LHR, HKG osv. Så ble jeg plutselig veldig forvirret da jeg leste at noen fløy SK (SAS) LH (Lufthansa) på samme flyvning