Guide til US Airways poengkjøp og booking.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 11. sept 2013.

1. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,574
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har 2 flighter med SIA i Business på en Dividend Miles billett og kunne tenkt meg å booke noe mat på book the Cook.
    Jeg forsøker å logge inn med billett nummer og navn, men det funker bare ikke.
    Har gjort det før uten problemer, men da med SIA utstedte billetter.

Har noen her inne snøring på om det er mulig å benytte seg av book the Cook på en DM billett?
    Erfaringer?

2. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Selvsagt gjør det det, vi tåler jo en runde til;) Tikket akkurat inn en mail med "a special thank you with 100% bonus miles" tom 31.01.

Fortsatt usikkert om dette er targeted eller ikke...

3. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,058
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nettopp mail nå at siden jeg hadde vært så snill å kjøpe poeng i 2013, kunne jeg kjøpe flere nå med 100% ekstra. Så det passet jo fint å få halv pris på de siste 10k poengene jeg trengte!

Kimmam liker dette
  4. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Ettersom US trolig kjører sitt siste salg, har jeg bestemt meg for å slenge meg på moroa for en aller siste gang. Et ønske har vært å få prøvd både SQ og BR og jeg har kommet frem til følgende reiserute: OSL-CDG-BKK(Dest)-HND(Stop)NRT-TPE-SIN-BKK-CDG-OSL hvor jeg får med begge de to nevnte selskaper.
    Det jeg lurer på er om denne ruten blir å regne som back-tracking eller liknende? Hjelper det i så fall å argumentere med at det ikke finnes noe ledig med NH/OZ?

5. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det skal gå bra. Forsøk å selge inn at TYO er destinasjon og BKK stopover - man kan egentlig ikke velge det, men jeg har spilt dum og klart det tidligere. En bonus er da at du kan få First på CDG-BKK-TYO og BKK-CDG for 100k i stedet for 110k. Jeg hadde riktignok bare BKK den ene veien og SEL på returen, som blir en del kortere.

Manglende tilgjengelighet er nok helt irrelevant. Inkompetansen til USDMs bookingagenter er mye mer relevant. ;)

6. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Må vel bare spille agentrulletten. Men det er jo grenser for hvor mange ganger man orker ringe også :p

Skal forsøke meg på "en dum en", ja. Det har ikke gått tidligere, men håper på det beste. Sist gang gikk det nesten. Uheldigvis kunne agenten som tok hånd om betalingen sakene og da gikk prisen opp. De andre agentene jeg prøvde etter dette oppga full pris, så jeg mistenker at det kan ha blitt lagt til en merknad med den riktige prisen. :( Takk for tipsene!

7. Bjørn Helge

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg måtte ikke spille ruletten engang, sa til å begynne med at jeg ville booke en award fra Bergen til Tokyo, og at jeg hadde funnet en rute som så ut til å ha tilgjengelige seter. Matet segment for segment, og fikk 110 000 i "kassen". Spilte overrasket, og sa "åja, jeg trodde Japan var innenfor Nord-Asia og dermed 100 000? Har jeg sett feil?". Litt trykking senere kom det "Oh, you're right, sorry about that.". Kanskje jeg hadde flaks.

Hvis de sier noe du ikke er fornøyd (pris, for lang rute eller hva det måtte være) er det beste å sette det du har på hold, takke for hjelpen (ikke diskutere, selv om du evt. har rett), og ringe tilbake igjen. Da reduserer du sjansen for at noen skriver på en merknad.

8. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Da prøver jeg din taktikk og håper jeg er like heldig! Jeg skal også bestille en del av reisen (OSL-CDG-BKK og BKK-CDG-OSL) sammen med en annen. Er det mulig å bestille begge reiserutene samtidig?

9. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Okei, da var alt bestilt. Måtte innom tre agenter, men fikk til slutt priset turen til 100K :D Det oppstod imidlertid et problem med at jeg hadde for mange connections på turen hjem. Fikk opplyst at maks antall var 4, og jeg hadde 5. Trodde ikke det hadde noe å si så lenge hele turen inneholdt maksimum 10? Uansett, fornøyd med reiseruten og jeg kommer helt sikkert til å takke meg selv da jeg sitter, trøtt og lei, på flyet CDG-OSL for at CDG-FRA-OSL ikke ble noe av ;) Takk for hjelpen og tipsene, Bjørn Helge!

Henning and Bjørn Helge like this.
  10. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    På Flyertalk hevdes det at kunne disse selskapene er tilgjengelige for DM-bookinger:
    Kan vel neppe stemme at SAS har opt-out?

11. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    SIden når? Vet om flere som har fløyet både SAS og Thai på DM nylig.

12. Bjørn Helge

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel etter overgangen til OW at disse fortsatt vil være tilgjengelige pga samarbeid utenfor alliansene? (Litt merkelig at så mange er villig til det, men.)

13. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Sist oppdatert 19.01.14 i følge denne tråden her, men må vel være slik som Bjørn Helge sier. Virker jo og som at sjølveste Kimmam akkurat har booket seg et par legs i SK + og.

14. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig. Bare 1342 sider... :confused:

15. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Neida, er en "FlyerTalk Forums Thread Wiki" boks klistret helst øverst på hver side ;)

tommy777 liker dette
  16. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jada, er klar over det. Bare kommenterte antall sider i tråden ;)

17. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er jo heller ikke FlyerTalk alltid fasiten her i verden, selv om de har mange gode rykter som det er hold i.

LN-FHU liker dette
  18. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,574
    Bonuspoeng:
    183
    Det er business as usual hos US Airways, de kjører nå på med en kampanje som heter Mystery Bonus Event.
    Du kan 25%, 50%, 75% eller hele 100% bonus.
    Jeg fikk 75% mens fruen som aldri har kjøpt poeng, bare fått av min konto fikk hele 100% uttelling.
    Tilbudet varer fram til 26. mars.

Det bør jo bli den gjengen fra DM som overtar styringen etter sammenslåing :D

19. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle bare sjekke dette Mystery Bonus Event greiene og sannelig ble det ikke 100% bonus… Det betyr at jeg atter en gang står jeg foran problemstillingen skal/skal ikke. I skrivende stund har jeg ingen umiddelbare reiseplaner, om jeg ryker på er det først og fremst for å "investere". Noen andre som tenker å gjøre det samme? I såfall, hvordan ser du for deg å bruke poengene i nye AA?

20. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk 100% jeg også...lurer også på dette med bruk i nye AA. Hadde egentlig bestemt meg for å holde meg til Lifemiles fremover, siden jeg flyr mest vestover, og LH er en sikker vinner da.

Del denne siden