Lombok-tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av NilsernNilsen, 01. aug 2018.

1. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld!

Jeg skulle egentlig en uke til Hongkong med en kamerat i September, men nå viser det seg at han ikke kan. Jeg har derfor bestilt fly videre fra Hongkong til Lombok via Singapore, og nå er spørsmålet: Hva bør man se og gjøre på Lombok, hvor bør man bo, hvordan kommer man seg rundt på øya - moped; motorsykkel eller bil?

Et kjapt «avansert søk» viser at Lombok er nevnt i flere tråder, men dersom det er noen som har vært på øya og har noen tips og råd å komme med hadde jeg satt stor pris på det!

2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Hva gjelder Lombok har jeg dessverre ingenting å komme med, men jeg kan anbefale å huke av på "vis resultat som tråder" når du søker.

Forøvrig er motorsykkel som oftest gøyere enn moped.

Ellers god tur! :)

NilsernNilsen liker dette
  3. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har vært på Lombok!

Riktignok bare som surfer, vi bodde i kuta og brukte motorsykkel til å komme oss rundt. Noen av vegene er så dårlig at du må ha motorsykkel. Hvis du skal surfe så er mawi og gropuk fine steder.

Jeg var der i 2011. Den gang sa de det var som Bali for 30 år siden.

God tur!

4. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var på Lombok for 3 år siden. Bodde da her: http://www.the-chandi.com/the-chandi-boutique-resort-and-spa-lombok-indonesia - et hotell vi var veldig fornøyde med.

Lombok er muslimsk i motsetning til for eksempel Bali. Dette merket vi tydelig etter 2 uker på Bali for deretter å fly over til Lombok. Morgenbønn klokken 0600 er vanlig over hele øyen, så skaff deg et hotell som ikke har en moské i umiddelbar nærhet.

Østsiden / Sørøst, skal være veldig fin. Vi var ikke der.
    Vi var dog innom Kuta på dagstur, et sted som for det meste var fullt av dop solgt av små kids på gaten. En ganske merkelig atmosfære og et sted vi nok ikke drar tilbake til.

Fjellturer og fossefallsturer er fine aktiviteter på Lombok. Scooter leier du billig på hotellet for dagsutflukter. For lengre turer koster taxi svært lite. Men husk at du vil bli forsøkt hustlet av adskillig flere på Lombok enn på Bali. Taxisjåfører, selgere +++

5. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Ta en tur til Gili øyene rett utenfor Lombok, om det er sol og bading du er ute etter:)

Del denne siden