Guide til US Airways poengkjøp og booking.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 11. sept 2013.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Da var siste DM tur i Stjernealliansen booket for mitt vedkommende. 11 flighter gikk greit.
    Måtte endre litt da man ikke kan fly inn til en flyplass og ut av en annen på destinasjonen. Selv om flyplassene bare ligger ca 100km fra hverandre. Dette var dog med stopover. Og skal man ha stopover, kan man ikke reise ut fra KRS og avslutte i CPH. Da må man starte og komme tilbake til samme sted.

    Jeg spurte videre om hva som skjedde med eventuelle ombookinger etter 1 april. Han sa at det var mulig å booke om, men at du da kun kunne booke om til en OneWorld flight. Så alt håp er ikke ute for de av dere som har Stjerneallianse DM bookinger lengre ute i 2014.

    Noen av dere husker sikkert da jeg booket ut med TG fra LHR for 2 år siden. Da hadde SQ stengt loungen sin for renovering bare dagen før jeg kom dit. Nå sjekket jeg opp StjerneallianseFirstLoungen på CDG, og jaggu er ikke den også stengt dagen jeg skal reise, og åpner igjen et par dager senere. Og jeg som har 4 timer å slå ihjel. Arrrrghhhh! Kan man håpe på at ANA flytter sine kunder over i Air Fransk sin F lounge? :eek::eek::eek:
     
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Du får begynne å følge med på Bonusfeber.no da vett: Star Alliance pusser opp på CDG ;)

    Nå stemmer faktisk ikke pressemeldingen til *A helt: Da jeg var på CDG for drøye to uker siden var det business loungen som var stengt og både first, business og plastkortkunder ble henvist til First loungen, som jo er ganske liten. Mest nevneverdig er utvalget av mat og drikke som er betydelig nedkjipet og at det er mye mer folk rett før avgang. Nå er T1 på CDG et *A Under One Roof opplegg, så kommer neppe til å se noe fransk F lounge der, men LH Senator kan jo være et alternativ.

    Poste ruten eller?
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det kan du si. At noe skulle gått meg hus forbi her inne er jo en gåte. Sikkert derfor jeg drikker.
    Nå står det på Star A sin hjemmeside til "approximatly 11 april". Så man kan jo håpe at de er ferdige til den tid. Time will show.

    Ruten er ANA til Tokyo. Noen som vet om ANA har meet&greet service på CDG?
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    LOL!
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Skal det forstås som et nei? :eek:
     
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det ville ihvertfall overraske meg veldig :)
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jaja, man får vel stole på Centurionene! ;)
    Hva med på NRT? Blir man møtt ved flyet da og kan man bruke F lounge når man skal videre med annet Star A selskap i C?
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke ta min sarkasme for god fisk. Det var mer en spontan reaksjon på antydninger om god service på CDG ;)
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183

    Great British Airways har så smått begynt å forberede seg på at US-hordene skal bli medlem av alliansen, kan det se ut til. Her presentert fra Misq Fleet.

    Velkommen skal dere være.
     
    Fly med oss and AndersB like this.
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg så tilfeldigvis denne på TV i sta. De to tollerne hadde en god beskrivelse av passasjerene:
    "We are dealing with two kinds of people, those who go through the red zone, and those who go through the green zone. Those who go on red are people who have goods to declare. Those who go on green are people who have goods to declare and try to get away with it."
     
    Fnate liker dette
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kongeepisode...
    "Oh, there is only one god sir. Jesus Christ. Enjoy your khosher meal. Neeeext"
     
    tommy777 and Henning like this.
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, som sikkert folk har fått med seg, crappa mitt siste US Airways hoopla rett i dass. Venta totalt 3-4 timer for å komme igjennom og da jeg kom igjennom kl 2315 i går fikk jeg beskjed at de hadde kuttet Star tidlig, ingenting de kunne gjøre.

    Vi hadde egentlig bestemt oss for Bali, Kambodsja og Tokyo, så kikket litt rundt for å se hva som var tilgjengelig.

    Denne reiseruta svinger vil jeg si:

    ORD-NRT Japan Airlines First Class. HND-HKG Cathay First. HKG-DPS Cathay Business. DPS-HKG Cathay Business. HKG-LHR Cathay First. LHR-ORD, ett sete i F for now og ett i biz med BA.

    Totalt 120K miles per person plus 386 daler i skatter.

    Ett problem: De har ikke mulighet for å holde eller booke BA billetter, kun se tilgjengelighete, så tiden vil vise om det går igjennom. Har fått PNR, de skal ringe tilbake når de er klare med BA. Me får sjå!
     
    Fly med oss and Henning like this.
  13. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Business as usual! Akkurat fått nytt tilbud på mail, men kun opptil 75%
     
    Ruby liker dette
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Skal forsøke å hjelpe to personer med BGO-DPS-BGO i business i høst, helst med stopover i Tokyo på veien tilbake. Det er selvfølgelig ambisiøst (TYO er ikke akkurat på veien :p), men har noen forslag til ruter, bra produkter osv?

    Har foreløpig planlagt QR på utreise, MH for DPS-KUL-TYO og JL for TYO-Europa-BGO. Men JL har så vidt jeg kan se ikke flate seter, så det hadde egentlig vært bedre med TYO-HKG-Europa-BGO med CX/BA. Men selv med begrensede geografikunnskaper hos USDM-agenter kan den bli for drøy.

    Er det noen mulighet for at de lar dem starte fra OSL men avslutte i BGO og samtidig ha stopover? Hadde passet bra med utreise OSL-DOH-DPS. Det blir jo en open-jaw, men har hørt at de kan se gjennom fingrene med det hvis start/slutt er i samme land. Har noen erfaring med det?
     
  15. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan gikk det med denne @Bjørn Helge ?
    Fikk du godkjent ruten via TYO?
    Eller ble det annen Routing?
    Godkjente de at reisen avsluttes i annen by?
    ;)
     
  16. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Kom aldri så langt, ruten på utreise var via DOH med DOH-DPS... og på tre forsøk har de ikke klart å finne den flighten. De får altså ikke opp flighten med 0 seter tilgjengelig, men finner ikke selve flighten i det hele tatt. Forstå det den som kan. Så jeg holder på å finne alternative ruter, og dårlig tilgjengelighet hos BA (BGO-LHR-BGO) gjør det vanskelig. Savner *A.
     
  17. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Den hyggelige fyren nevnte ingenting om open jaw. Ingen argumentering, det var da han ikke fikk meg fra LHR tilbake til SVG samme dag jeg kommer inn dit, at agenten selv foreslo Oslo, jeg spurte til og med om det var lov, "ofcource" sa han og kalkulerte ruten i systemet. Ruten ble godkjent i systemet, skatter og avgifter ble beregnet og alt var good to go, men da han holdt på med siste oppramsing, så jeg at jeg heller ikke ville komme meg fra OSL og over til SVG samme kveld.
    Siden jeg da må ha en natt på hotell anyway er det bedre å bo ved LHR. Så da endret vi det til dagen derpå og rett til SVG. Så turen starter og avsluttes nå på SVG.
     
  18. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Er der noen der ute som vet om en bra side å søke opp for å kontrollere booking av DM tur.
    På Checkmytrip mangler det en flight, men det har jeg vert ute for før.
    Kunne tenkt meg å søke opp turen med billettnummeret?
    Hvor kan det gjøres ?
     
  19. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du ser det vel på USAirways? Checkmytrip har stort sett kun Amadeus-legs, dvs. de som ikke er primært i Amadeus faller ut derfra innimellom om det er flere non-Amadeus-legs.
     
  20. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mangler en flight med Malaysia når jeg kikker på Checkmytrip, den ene er med, men den første flighten med MH mangler. Samme resultat når jeg bruker BA referansen og sjekker hos Qatar. Booking referansen til MH fungerer ikke på MH sine sider.
    Hos US ser jo alt fint ut.
    Sikker ikke noe å bekymre seg for, men jeg liker å ha alt på stell.
     
    Last edited: 17. juli 2014

Del denne siden