Guide til US Airways poengkjøp og booking.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 11. sept 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Typisk resultat hvis MH ikke bruker Amadeus primært, og det tror jeg ikke de gjør (ref. noen pressemeldinger jeg har lest tidligere). Alle legs blir ikke synlig i Amadeus, ei heller samme referanse som brukes. (US bruker ikke Amadeus, BA og QR bruker Amadeus)
     
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Så da tror du også at alt er ok?
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, er vel ingen grunn til at det ikke skulle være OK, om hele bookingen vises OK på US sine sider? Hadde det samme med US-bookinger tildigere, hverken Swiss eller Thai ble vist komplett
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    OK, takk skal du ha :)
     
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter her og pusler med atter en DM-reiserute og da dukker det jo alltids opp noen spørsmål.. På hjemreisen kan jeg velge mellom følgende:

    Alt. 1: TPE-NRT (CX C), én natt på NRT, NRT-LHR (BA F), LHR-OSL (BA C)

    Alt. 2: TPE-HKG (CX F), HKG-DOH (CX F), DOH-OSL (QR C)

    Ulempen med alt.1 er at vi må betale YQ på BA flightene og må tilbringe en natt ute på Narita (lander sent og drar tidlig, så kommer ikke til å reise inn til Tokyo). Fordelen er at vi begge får testet på BA F og Concorde room for første gang, noe vi ikke får gjort på utreisen.

    Fordelen med alt.2 er jo at vi slipper én natt på NRT og får et 10 timers leg med CX F til DOH (har en oppfatning av at det er relativt fetere enn BA F?). Ulempen er jo at man ikke får F all the way... Men vi slipper da en kjip posisjoneringsflight LHR-OSL som gjør at vi ikke er hjemme før sent på kvelden. Ser og at mange sliter med å få US-agentene til å se QR-flighter, noe som kan by på problemer for alternativ 2.

    Så når det er sagt, hva mener panelet? Setter stor pris på alle tips og hjelp :)

    GT

    EDIT: Etter å ha gjort en dummy booking på CX.com ser jeg nå at CX ikke har F til DOH, men fikk opp F som alternativ på BA.com siden jeg søkte på HKG-LHR. Viser seg at det isåfall kun er DOH-LHR som har F-kabin. Så da blir det vel fort en ekstra natt på NRT etterfulgt av tvinning av tommeltotter i concorde room...
     
    Last edited: 02. aug 2014
  6. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen oppdatere denne? Eventuelt lage en artikkel på http://bonusfeber.no/category/bonusguider/?
    For oss som ikke er så drevne på dette, hadde det vært fint å få korrekt informasjon nå som de er i OneWorld og ikke minst at det med jevne mellomrom kommer tilbud på kjøp av poeng.
     
  7. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Er det mulig å booke enveis billetter med DM, og i så fall til hvilken %del av en tur retur reise.
     
  8. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Må spørre litt dumt her, på Dividend Miles sitt one world award chart så står det i tabellen med Europa et lite to tall, og med forklaring : all travel to/from europe must be operated via the Atlantic Ocean.

    Hva betyr det hvis man ønsker å reise fra Norge til Asia, må man fly via USA?
     
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men du må allikevel betale 100%, altså tur/retur.
     
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gjelder vel bare for flyvninger mellom USA og Europa.
     
  11. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Earn up to 100% bonus miles September 2 - 30, 2014

    Link
     
    Ruby liker dette
  12. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Det florerer noen spekulasjoner om at nåværende 100% Bonus-kampanje (02.09 – 30.09, 2014) kan være den siste av sitt slag. Utdrag fra Boardingarea:
    Les innleggene til Gary og Lucky.
     
  13. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Hei
    Noen som vet om noen av disse routingene er lovlige ved bruk av DM?

    1.
    OSL-LHR- HKG(stopover)-BKK, BKK-LHR-SVG
    alstå reise ut fra èn flyplass i Norge og returnere til en annen i Norge

    2.
    OSL-LHR-HKG(stopover)-MNL(destination), BKK-LHR-OSL
    Både stopover og open jaw, noe jeg mener å ha lest her inne at ikke er tillatt, Kun en av delene.

    3.
    OSL-LHR-HKG(stopover)- MNL(destinasjon), BKK-LHR-SVG
    Blanding av de to første. Noe som jeg selv føler US agentene vil nekte meg å gjøre:)

    Noen som har peilig på dette?
     
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    1. Å begynne fra OSL og returnere til SVG er open-jaw. I utgangspunktet ikke tillatt, men har hørt at de ser gjennom fingrene med det hvis det er innenfor samme land.

    2. Ikke mulig.

    3. Stopover + 2x open-jaw. Ikke mulig.
     
  15. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    1) Kan du evt. løse med OSL-SVG-LHR på utreisen og LHR-SVG-OSL så hopper du bare av i SVG på hjemreisen
     
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Blir vel vanskelig med OneWorld?
     
    AndersB liker dette
  17. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Se også Bjørn Helges svar i denne tråden.
     
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det har du så veldig rett i (hodet gang ikke med i dag)
     
  19. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    GRRRRRRR........ Hvorfor får ikke US airways agentene opp samme tilgjengelighet som meg, som bruker KVS?
    Har hatt 5 telefonrunder med forskjellige agenter hos dem i løpet av de siste 3 dagene, men ingen klarer å finne et eneste bonussete verken i Biz eller first fra Asia medio April. Selv finner jeg i bøtter og lass når jeg bruker KVS.
    Er det OW alliansen som er søppel, eller er det bare US agentene?
     
  20. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke hatt så store utfordringer som deg, men det er blitt merkbart forverret, det er sikkert og jeg mener det må skyldes lite award seter. Ved å velge tur via LHR har Qatar hatt mye ledig i C og faktisk også endel i F og i mine tilfeller har US. Samme med QF samt med CX ut fra AMS. Agentene funnet det meste i samsvar med mine funn. Men mellom Oslo og Doha, der har jeg funnet mye og agenten fant null og niks.
    Skal snart til med ny booking for å svi av de siste 250k med poeng, så da får vi se om det nå er blitt enda verre :)
     

Del denne siden