Guide til US Airways poengkjøp og booking.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 11. sept 2013.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor søker du? Jeg bruker ba.com til det meste, og US-agentene har funnet alt utenom én flight. Har booket BA, QR, TAM og MH.

    Tips: QR slipper en del seter på FRA-DOH-ruten, som fra i vår vil opereres med A350-900. Først den ene daglige, og etter hvert begge to. Businessproduktet er det samme som på 787 og A380, men det er jo en mulighet til å få prøvd A350 tidlig.
     
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker i hovedsak BA.COM som du og, ja oftest stemmer søkene med hva agenten ser men ikke alltid og oftest har det vert missmatch på Osl-DOH men også litt til/fra LHR. Og der er dårligere tilgang til spesielt F i forhold til *A
     
  3. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Nyttårstilbud fra US Airways:
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Uten noen gode tilbud i sikte, starter overføringen til AAdvantage 28. mars.
    Uttak av poeng over DM må skje innen 25. mars kl. 11:59 p.m. CDT

    Det må bli gravøl i kveld ;)
     
    GinTonic liker dette
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Fant det ut for noen timer siden, trodde jeg i hvert fall skulle ha ut mars. Hrmf!

    Har poeng til to turer som jeg både må finne seter til og booke på under et døgn. Tar VELDIG gjerne i mot forslag til destinasjoner. Den ene blir nok Taipei som jeg lenge har hatt planer om. Den andre blir for 110 000 til Sørøst-Asia. Foreløpig har jeg et eller annet sted (nord?) i Malaysia som plan, men hvor? Er åpen for andre steder. Hjelp!! ;)
     
    GinTonic liker dette
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Blir nok litt av et lurveleven på telefonene der utover kvelden..!

    Har fortsatt 111K på bok. Med mindre jeg får ånden over meg i kveld, kommer jeg nok til å ta med hele potten inn i AA og bruke AAdvantage som primær program i OW fremfor BA.

    Kjipt at stop-overs ryker, men man får jo gjort mye i HKG på 24 timer ;)
     
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke bare stopover som forsvinner, de er MYE strengere på routing. Det MÅ finnes en revenue fare fra (f.eks) OSL til der du skal, med selskapet du flyr med fra Europa til Asia. Noe som blant annet legger en del begrensninger på bruken av CX, siden de ikke flyr fra Norge. Du kan ende med å måtte kjøpe posisjonering i begge ender hvis du skal fly med andre enn QR (eller BA, men de er dyre). I tillegg har du faren for at de øker poengprisene.

    Anbefaler at du revurderer. Bare ikke ta mine seter. ;)
     
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Har en rute i bakhånd om jeg skulle få ånden over meg ila dagen, men foreløpig er det disse ferieukene som gjør det vanskelig å bestille i dag. Har du noe feeling på hvordan det vil være å endre på DM-bookinger etter sammenslåingen?
     
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jaggu ble det ikke en siste trall med DM allikevel! Gjorde det enkelt og gikk for en tur/retur KUL uten stopovers (pga tid). Men får med meg Malaysian F på A380 og endelig en long haul med Cathay F.

    Agenten kunne melde om helt toillate tilstander hos US i dag og at datasystemet deres var på vei at skogen. Om du skal booke, ring raskt!

    Allerede litt nostalgisk at man aldri mer skal høre ventemelodien til US...bli gjerne med @ruby1968l og meg på telepatisk gravøl i kveld.

    (Takk for setene dine @Bjørn Helge ;) )
     
    Jørgen liker dette
  10. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Aner ikke. Worst case er nok å kansellere mot gebyr og booke på nytt.
     
    GinTonic liker dette
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer! Når reiser du? Brukte du ba.com for å finne seter? Var tilgjengeligheten brukbar, eller har USDM-rushet tømt unna?

    Jeg er halvveis i koma etter å ha reist DEL-AUH-LHR-BGO + rett på jobb i seks timer etterpå. Så hvis jeg klarer å få booket noe i det hele tatt blir det nok noe tilsvarende, dvs tur/retur KUL/BKK/HKG/TYO, så får jeg ta resten av planleggingen senere.
     
    GinTonic liker dette
  12. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, høres ut som en klassisk Bjørn Helge-routing!

    Jeg gikk for høstferien jeg, selv om jeg egentlig ikke har høstferie da.. men så får jeg bruke det som en unnskyldning for dra ;) Fant alle setene på BA. Prøvde å finne noe med JAL i F, men svært lite å finne av verken CX eller JAL. Blir derfor via HKG-ZRH-LHR-OSL for å få CX F på veien hjem... Tjukt av BA F som alltids, om man vil gamble på om det dukker opp noe senere.
     
  13. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Nå spør jeg kanskje dumt her, men da jeg booket Etihad F med AAdvantage var det null problem og inkludere BA til LHR på samme award. Var jeg bare heldig her, eller har dette noe med regioner osv og gjøre?
     
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og. :) EY publiserer fares fra OSL til AUH (for ditt tilfelle) og BGO til DEL (for meg), derfor var det mulig.
     
    Last edited: 25. mars 2015
  15. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    BGO-DEL med to mellomlandinger? Det er jo bare én mer enn absolutt minimum, og med korte connections, langt fra en klassiker. ;)

    Unnskyldninger er alltid bra. ;) Tror jeg leter i januar/februar for å lettere finne seter. Må bare sove et par timer først.
     
  16. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Måtte du vente lenge før du var gjennom ?
     
  17. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg søkt etter turer i et par timer og funnet en del bra samt fått mange spørsmål "er du en robot?"
    Nå gir jeg F og gjør som planlagt, lar poengene gå over i AAdvantage. Så nå går jeg å tar meg grav øl av typen hjemmelaget Stout.
    Skål ;)

    Noen som vet hvor lenge poengene lever i AA eller er det som i DM, +bevegelse gir nye 18 måneder?
     
    GinTonic liker dette
  18. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Samme funderte jeg på... Betalte $9 i preservation-fee for å være på den sikre siden ettersom mine utløper i mai....
     
  19. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom BGO-DEL-BGO var det hele, kan det vel kalles en Bjørn Helge-Light ;)

    Ble fort en 25-30 minutt før jeg kom gjennom, pluss 20 minutter på hold pga trøbbel med datasystemet.. Men var heldig med agent når vi først kom i gang. Fikk i det minste laget middag samtidig som jeg bestilte høstferie ;)
     
  20. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Kom gjennom etter 3-4 timer og fikk med nød og neppe booket to turer (TPE+TYO, KUL+LGK) før midnatt CT. CX F, JL F og MH F.

    Så var det bare å vente 10 måneder først. Og å komme seg gjennom et fulldagsseminar + middag med jobben i dag. :p

    RIP USDM
     
    GinTonic and Helikopter like this.

Del denne siden