Gulfeber-vaksine Seychellene

Tråd i 'Reisemål' startet av Guden, 17. okt 2017.

1. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

Vi skal til Seychellene i morgen kveld med Ethiopian med mellomlanding/transfer i Addis.
    Må man ha gulfeber-vaksine? Dette har gått helt i glemmeboka og folk sier forskjellig ser jeg.
    Det er jo kun snakk om en mellomlanding. Råd, tips, erfaringer mottas med STOR takk nå helt på tampen

2. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Eneste to land i Afrika som har spurt var Kenya og Sør Afrika.

Kom akkurat tilbake fra Djibouti, Etiopia, Rwanda og Uganda. Ingen ville se kortet.

MEN, smart å ha, så ta turen innom legen

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har stått i kø på flyplassen i Victoria (SEZ) for å vise frem vaksinasjonssertifikat.
    Vi kom fra Nairobi og da vi landet kom det en helseoffiser inn i flyet og han gikk gjennom flyet mens vi satt med beltene på, så fikk vi gå ut av flyet.
    Før vi kom inn til passkontroll var det kontroll av vaksinasjonssertifikater ....

4. Thor-Erling

Thor-Erling Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Uganda ville ha kopi av kortet når vi søkte E-Visum dit i år. Men ingen sjekk i imigration. Heller ikke i Rwanda.

5. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    OT: For sent for min del, men burde tatt gullfebervaksine før jeg signa opp her...

6. LN-KFK

LN-KFK Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde transitt på 3t i ADD sist uke. Ved ankomst i BKK måtte alle med ankomst fra Afrika og Sør Amerika fylle ut eget helsekort og legge ved gulfeber bevis. Siden vi kun hadde transer og ikke stemplet inn ADD måtte vi ikke vise gulfeber kort. Ble heller aldri spurt om gullfeber kort på flyplassen i ADD.

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje vi burde ha en boks man måtte huske av for å registrere seg?
    [_] Jeg har tatt gulfebervaksine

8. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Denne gangen kjøpte jeg East Africa visum som for hundre daler gir deg visum for Rwanda, Kenya og Uganda. De ber ikke om kopi av gulfebervaksinebevis

https://irembo.gov.rw/rolportal/web/rol/east-africa-tourist-visa

Edvard liker dette
  9. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var på Seychellene med Ethiopian for ca. to måneder siden, og da hadde de kontroll av gulfebervaksine-dokumentasjon ved ankomst.

10. Thor-Erling

Thor-Erling Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
  11. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan gikk det, @Guden? Kom du deg inn i Seychellene?

12. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
  13. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Og no kan eg bekrefta at informasjonen eg ga stemmer.

Flyet du kjem med vert fyst stoppa ved gate, og ingen får reise seg/hente ned baggasje før ein "health officer" har delt ut eit ekstra ark (i tillegg til immigrasjonspapirene) der du må fylle ut helseinformasjon.

Deretter går turen inn i ankomsthallen der ein fyr (hvis du er kvit iallfall) spør kor lenge du var i Addis. Så lenge du svarar mindre enn 12 timar går du rett vidare til ein desk med termo-kamera og leverer inn "helse-arket".

Deretter er det vanlig immigrasjon. Ser det har vore skreve at du må ha dokumentasjon på retur-flight og hotell-overnatting klar, men eg vart ikkje spurt om dette iallfall.

14. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann.
    Ci kom inn uten problemer, men noen "rutiner" jeg aldri har vært borti før:

1. Ved avgang fra ADD ble kabinen sprayet ned med myggspray to ganger før avgang.

2. Utfylling av skjema ombord med personalia, hvor man skal bo, når man skal hjem, yrke etc. samt helseopplysninger.

3. Når vi landet så fikk vi ikke lov til å ta ned håndbagasje før helseinspektører hadde gått igjennom flyet. Deretter var det utfylling av et nytt meldeskjema før vi kunne hente ned håndbagasje og gå ut av flyet.

4. Kontroll før passkontroll hvor ferdig utfylt skjema skulle innleveres, noen spørsmål om hvordan man følte seg, hvor lang connection i ADD etterfulgt av temperatmåling (ikke i rompa, men sånn skanning av panna heldigvis). Så var det videre til passkontroll, hente bagasje og så gjennom tollen.

Så ingen spørsmål om gulfeber-vaksine. Men drosjemannen sa at de er livredde for gulfeber og en annen type sykdom som nylig har kommet til øya, så derfor er det ekstra sjekk av alle som ankommer.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er ganske vanlig på mange ruter.
    Også i Europa, eksempelvis FNC-LIS.

16. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Vi skal dra til Seychellene på bryllupsreise og utifra det jeg har klart å grave opp av informasjon, så holder det med negativ PCR-test tatt tidligst 72 timer før avreise. Idag kom jeg over følgende her:
    http://www.health.gov.sc/index.php/covid-19/faqs/

What are the conditions for entry into Seychelles?
    All travelers to Seychelles must have certification of vaccination against COVID-19 and a valid negative PCR test result of not more than 72 hours & 48 hours depending on the country. Travelers are required to submit their test results when filling out the travisory form.

Noen som vet om dette stemmer? At man må være vaksinert OG negtiv test? Ble "litt" stresset nå...

17. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Og spørsmål 2: Jeg klarer ikke finne definitv info om gulfeber-vaksinen. Er dette krav eller ikke? (3 timer mellomlanding i Addis Ababa).

Edit: Utifra denne tråden ser det ikke ut til at vi trenger, men det er jo noen år siden så håper noen har oppdatert info :D

Last edited: 20. juni 2021
  18. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    En god start er å sjekke Timatic siden flyselskapene selv skal gjøre det:

https://www.united.com/en/us/timatic

haakonvt liker dette
  19. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for en veldig nyttig lenke!! Det oppklarte problemet!

Attached Files:

20. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Du trenger ikke covidvaksine for Seychellene. Teksten er utdatert, kravet om vaksine ble droppet 25. mars 2021. Her er siste info jeg kunne finne. Oppdatert OCT21:

http://tourism.gov.sc/wp-content/up...sitor-Travel-Advisory-13th-September-2021.pdf

http://www.health.gov.sc/wp-content/uploads/Health-Entry-Conditions_Update2-WEF-13-Sep-2021.pdf

Problemet med å kun sjekke IATA Timatic, er det kan være misvisende fordi PCR-test ikke er nevnt. Seychellene krever en Travel Authorization og denne krever testen.

Krav om Gulfebervaksine om du flyr inn fra et land som har risikostatus, og det har Etiopia (ADD). Men gjelder ikke for transit under 12 timer. Jeg ville ikke flydd til Afrika uten å ha gulfebervaksine, tenk på IRROPS. Plutselig må du ta en overnatting.

Last edited: 04. okt 2021
    Reisegal, Eddie47 and milehigh like this.

Del denne siden