På de famøst dårlige gullsidene til sas står det: Som Gullmedlem kommer reisene dine med oss til å bli både enklere og mer behagelige. Du kommer til å merke det når du bestiller, på flyplasser og ikke minst i luften. Etter hva jeg skjønner er det ingen gullfordeler i det hele tatt i luften. I luften blir man behandlet som alle andre uansett farge på kortet.. Eller er det noen fordeler jeg ikke har lagt merke til?
Null,nix,nada etter personlige erfaringer. Ikke mye mer å hente som Diamond, bortsett fra gratis drikke i Go. Hos Lufthansa vanker det av og til en handshake fra purser som Star gold.
Dette er vel en sannhet med modifikasjoner, da det er alle-mann-til-pumpene (slusene) som gjelder, i alle fall her til lands
Er du heldig får du softblokk av setet ved siden av deg som gullmedlem. Men dette er ikke en offisiell fordel. Så det skulle stått: "du kommer til å merke det minst i luften".
Softblock er for meg kanskje den viktigste fordelen EBG/EBD har, men har bare erfaring som EBD. Dersom EBG også har softblock, vil jeg anse det som en veldig stor fordel
https://insideflyer.no/forums/threads/prioritert-ombordstigning-soneboarding.9311/#post-169837 Det er jo lov å håpe at blir bedre.
Softblock har jeg vært svært heldig med som EBG, og fått ofte. Men, dette er vel det eneste jeg har opplevd som en fordel i luften. Sant skal sies, det er en herlig fordel
Fint bilde Maverick. Noen fortalte meg at systemet for soft-block sjekker om du har profilbilde på InsideFlyer. Stemmer det @Scandipendler, @ILS2, @milehigh ?
Sjekket ExpertFlyer i stad på en inneriks flight og ingen blokk overhode der hvert fall. Men di gangene flyet ut i Europa har vært stappet har vi (2x EBG) fått flyets eneste ledige midtsete (i Plus) så når dette har skjedd flere ganger virker det som at det kanskje er en manuel blokk for EBG....? Fikk også et glass glass i Go engang når jeg spurte etter at dem egentlig hadde sagt nei! (Besetningen ble borte en stund så kanskje dem sjekket listen). Har faktisk fått flere "fordeler" di gangene crew har skjønt at jeg er på MR og "kommer fra" InsideFlyer! Ene gangene virket det som dem skulle tømme vogna for alkohol å prakket på meg så mye at jeg omtrent ikke fikk plass i sekken og servicen generelt var ekstrem! Glem Pandion, sats på InsideFlyer!
Det er jo ikke akkurat livsnødvendig da . Kona, med gavegull, trodde de hadde gjordt noe feil når purser på TAP kom for å takke for loyliteten.
Jeg har også fått den typen anerkjennelse hos LH ved et par anledninger. Føles egentlig litt kleint siden jeg med mine maks. 10 flygninger i året med Lufthansagruppen totalt neppe er av deres beste og mest lojale kunder
Den på BA var forøvrig litt morsom. Jeg skulle på MC treff i Praha og hadde i god bonusjegerånd tatt snarveien fra Oslo via London. Reiste Club Europe i sliten mc jakke, sliten dongeri, boots og skalle med ring i øra og det som var. Kort sagt; i uniformen Over Tyskland kommer purser og spør om jeg har en fin reise, om alt er bra og takker meg for at jeg er en lojal reisende med BA. Dere kan tenke dere maska på hvitsnippen i dress i setet ved siden av som ble fullstendig oversett. Jeg levde lenge på den .
I luften har vel ikke Gull noen offisielle fordeler, selv om jeg som regel har softblock i Go. Sjelden det sitter noen ved siden av meg. Flyr mest BGO-OSL og kan ikke huske sist midtsete var opptatt. Fire flyvninger denne uka.