Gullkort og opptjeningsperiode

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sverrepedern, 28. okt 2021.

Tags:
  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Det ville være det logiske, men erfarne forumgjengere hevder man må tre måneder inn i perioden for å beholde kortet neste periode.

    K
     
    Eddie47 liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får snakke for hva vi gjør hos oss.
    Min kones opptjeningsperiode går til juli, så får hun tre mnd graceperiode og gullkortet går ut 31.oktober.
    Da får hun nytt gullkort av meg første uken i november slik at hun har gullkort til 31.oktober nesten 2 år senere ..
     
    Kristian and RoadKing like this.
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Den er jo grei nok, det har lite for seg å gi det før statusen har gått ut, men om man gir til noen som ikke er gull fra før kan jeg ikke se at det skal være nødvendig å gi tre måneder inn i perioden?
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Da EBD og ordningen med å gi bort gullkort ble innført var det slik at mottaker kun fikk beholde status i ett år + grace dersom det ble mottatt i starten av en opptjeningsperiode. Dette er ikke tilfelle lenger, noe også FAQ-en på https://www.sas.no/eurobonus/give-away-membership/ er tydelig på:

    20211129_22h42m16s_grim.png
     
    Travellingalf liker dette
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,385
    Likes mottatt:
    12,113
    Bonuspoeng:
    183
    Mottar du kort i graceperioden, teller det som om at du fikk kortet i forrige periode. Altså i perioden før "gracen"- hvis du orker å vente til "gracen" er over, får du kort som er gyldig ett år ekstra.
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nå var det mye forskjellige beskjeder her. Hvem har rett? :p
     
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Sist gang jeg ga bort gullkort (i starten av mottakers opptjeningsperiode) fikk han det for inneværende periode + 1 år + 3 mnd grace.

    Det kan dog være at det ikke vises riktig på "min eurobonus" eller i appen. Eller begge.
     
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Kan det være at begge deler er rett? At om man gir kort til noen som allerede er gull, så skal man vente til grace er over, men om man gir til noen som ikke har status kan man gjøre det tidlig i perioden?

    Kun spekulasjoner fra min side, men det kunne være en måte de forskjellige oppfatningene har dukket opp.

    K
     
    Travellingalf, Eddie47 and awt like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet jo ikke om jeg har rett, bare beskrev hvordan vi gjør det og det fungerer bra.
     
    democomputer liker dette
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan nok kanskje stemme. Og om personen allerede har gull så mister han jo ingen tid med gullkort på å vente for sikkerhets skyld
     
    democomputer liker dette
  11. Sverrepedern

    Sverrepedern Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for alle som ble med på tråden. Det ble mye informasjon frem og tilbake og jeg var fortsatt usikker på hva som var det riktige å gjøre så jeg kontakta support. Det endte med at jeg kunne motta kortet nå for å få drøye 2 år med gullkort. Dvs ut denne perioden (til november) ut hele 2023 og + 3 måneder. Legger ved bilde av chatten. Håper det er til hjelp!
     

    Attached Files:

    eventyrer, themichael, holmen and 2 others like this.

Del denne siden