Jeg har et spørsmål angående utløp av gullstatus. Min kone har kvalifiseringsperiode fra november til oktober og har nå klart å oppnå gull. På hennes konto hos SAS står det nå: Utløpsdato for medlemsnivå 31.01.2022. Jeg trodde statusen skulle vare et helt år. Hva er det jeg ikke har skjønt her?
Er i samme situasjon. Men ligger en måned bak henne år det gjelder opptjeningsperiode. Har foreløpig bare grace periode i 22 synlig. Men det kommer til å oppdatere seg. Så jeg tror ikke det er noe å stresse med.
Hun oppnådde gull i forrige uke. Det er oppdatert i app og på nettsiden ja. Får ha litt is i magen da og se om det endrer seg etter at kvalifiseringsperioden er over.
Noe beslektet, om ikke helt... Jeg ser at utløpsdatoen for min EBD-status ikke er blitt forlenget. Jeg har oppfattet det riktig at denne vil bli forlenget til 2022? Hvis ikke får jeg det hektisk i juli for ikke å glippe på LTG-opptjeningen...
Du er vel en av de som skal få forlenget status ja. Var vel de med opptjeningsperiode ut august om jeg ikke husker feil? Fra SAS FAQ: Due to these extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension of their current membership level. The extension will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on their own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–31 August 2021. This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2021, and membership level expiry date 31 July 2021, your Gold membership level will be extended to 31 July 2022. Og: When will my current membership level be renewed? The membership level extension means that when you reach your membership level expiry date, it will be renewed at your current tier level. This applies regardless of if you reached the limit for renewal in your previous qualification period.
Ble nysgjerrig, så måtte sjekke nettsiden selv. Det står det samme hos meg. Jeg har periode som går ut 31. Juli. Men, selv om jeg har opptjent EBD i denne perioden, så står det at medlemsnivået utløper 31. Oktober 2021. Så da er det enda vanskeligere for folk å se om de faktisk er omfattet av forlengelsen av status.
Mailet med SAS her for en stund tilbake og de bekreftet da at statusen videreføres selvom it-systemene ikke henger helt med (surprise, surprise).