Gullstua, erfaringer med personell, iblant kalt "dragene"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ValdresBjarne, 15. febr 2018.

  1. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg må krype til korset og innrømme at jeg kjøpte mitt første gullkort. Dette gjorde jeg før en periode med mye reising, slik at jeg kunne få alle fordelene fra dag 1. Siden den gang har jeg flydd inn gullkortet med god margin, noe jeg også kommer til å gjøre inneværende periode. Sånn sett er jo det positivt for SAS som har fått en lojal kunde. Samtidig ser jeg problemet med fulle lounger, men hvor mange som kjøper gullkort her inne har et reisemønster hvor de flyr så hyppig at det påvirker loungekapasiteten? Mistenker at mange av kjøperne ikke faller under kategorien "frequent flyers"
     
    GinTonic and lMartin like this.
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det tror jeg du har helt rett i. «Synderne» er jo sånn sett de som henter status på segment. Vi må nok kanskje innse at det rasjonelt sett er for lett å få status?
     
    TOSflyer liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får gjøre om gullstua til diamantstua. :cool:
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Er det lettere å få status på segment? Det greier jeg ikke å være enig i :)
     
    furlong liker dette
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg vet ikke om det egentlig var det jeg mente heller ;) Poenget var vel heller at de som flyr 50+ segmenter i året utgjør en større belastning på loungekapasiteten enn de som kjøper gullkort for sine +/-10 årlige turer. Jeg mener også at det generelt er lett å fly inn EBG, hvis det er noe man ønsker å gjøre.
     
    RoadKing liker dette
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Som EBG er det vanskelig for meg å være enig i det :cool:
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo vel kanskje akkurat for de som flyr 50+ i året (som meg selv), det foreligger aller størst behov for lounge, som ikke er stappfull.
     
    Scandipendler and Eddie47 like this.
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy ikke inn 50+ segments med SAS selv i denne perioden, men rekvalifiserte til gull for andre året på rad på egen hånd. Første gang jeg ble EBG mottok jeg gavegull, riktignok uten å betale for det. Hvor reell er egentlig denne problemstillingen i SAS-lounger?

    Jeg flyr ca 30-40 segmenter med SAS per periode, i tillegg til diverse andre carriers. Jeg har i alle fall ikke opplevd at loungene har vært så fulle at jeg ikke har klart å finne meg til rette. Kanskje jeg bare har vært heldig?
     
  9. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg opplever at det er veldig mange folk der om ettermiddagen, spesielt torsdager. Man finner jo alltids en plass, men for de som reiser en del forbinder og ønsker man jo helst en lounge med fred og ro, ikke kø for å få seg mat/drikke, og en pinnestol hvor du føler du trenger deg inn på andres "område".

    Man kunne jo spørt seg om det ville være bedre utnyttelse av plassen å fjerne den lysbua, 3D-hologram-greiene, samt hele HP-utstillingen, men jeg vet ikke om dette er noe SAS får særlig betalt for...

    Et annet interessant poeng er også hvordan antall "loungere" har økt så sinnsykt fra den gamle suppe-kantina. For SAS sin topplinje får vi håpe at dette skyldes økt salg av plus-billetter.
     
  10. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Det er vel ikke noe hyggelig å bli omtalt som «drage» uansett så jeg finner det ufint om crew, lounge-personell, check-in osv eller hvilken som helst service-stilling...

    Jeg har mine 300 +/- segmenter i året med ditto status og opplever sjelden noen av «utfordringene» man beskriver - kanskje på tide å dytte meg ut fra loungene og opplever stort sett velvilje og god service.

    Skal man liksom være hevet over menneskeheten fordi man har fet status hos flyselskapene?

    Jeg tror folk flest går på jobb for å gjøre en så god jobb som mulig, men det finnes selvfølgelig unntak. La oss ikke dra alle under samme kam, men heller behandle folk med respekt.
     
    Jonbertel, kaaai, jgroneng and 6 others like this.
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    7,761
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjestet inn mine to brødre + min mor sist gang vi reiste opp til KKN for 3 uker siden. Var skeptisk da under familie så står ikke brødre nevnt og vi reiste på hver vår PNR. Scannet billetten, og de etter en etter en, min mor var treg med å scanne billetten så kom opp feilmelding, hun i loungen sa det er tidsfrist på ett par sekunder mellom hver kan en billett må scannes når man gjester inn noen. Så i teorien så er det bare å få de til å gå rett etter deg vil jeg tro :)
     
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Betegnelsen drage spiller vel mer på 'den som vokter porten' enn å være ment som noen entydig negativ karakteristikk. Det finnes både snille og strenge drager, men felles for dem er at de kan sprute ild.
     
    Stuttfeiten and NilsernNilsen like this.
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Som AWOIAF(GoT) fan, så støttar eg den, og som trådstarter så hadde eg håpa att heile tråden vart glømt, då den skar så voldsomt ut i feil retning av det eg orginalt tenkte
     

Del denne siden