Mangler noen få legs til ny ebg, og når jeg skulle sjekke gyldighet ser jeg følgende: - På kortet står det gyldig til 11/16. - På nett og app står det gyldig til 09/15. Regner med opptjeningen av legs går ut 1. Sept, men beholder jeg gullstatus til 11/2016? Dvs, skal jeg stole på app og nett, og ta noen få legs ila måneden for sikkerhets skyld, eller stole på kortet og fortsatt status etter 1.sept?
Takk for alle svar! Kom plutselig på at det var noe som het chat, og de kunne fortelle at det var 11/16 som gjaldt. Håper jeg kan stole på det...
Står vel "qualification period". Det er vel med nærmere ettertanke ikke det samme som gyldighetsdato, men nok til å forvirre en stakkar som meg
Gyldighetsdatoen din vil alltid være +3 måneder av kvalifiseringsperioden din. Min kvalifiseringsperiode går ut 30. september, og gyldighetsperioden utløper 31. desember
Ok, snedig. Forklarer likevel ikke min +14 mnd gyldighetsdato fra 09/15 til 11/16. Holder bare kjeft jeg, så ble det nytt år ekstra gull. Nok en grunn til å fly SAS
Noen som vet hvordan det fungerer hvis jeg blir gitt nytt EBS fra en innehaver av EBG før kvalifiseringsperioden min går ut? Regnes det da som at jeg har opptjent kortet og vil ha det ut hele neste kvalifiseringsperiode også, om jeg ikke da kommer opp på EBG/EBD? Nå er jo ikke EBS veldig store greiene, men akkurat rundt semestart/semesterslutt er det veldig greit å ha det ekstra kolliet.
Supert, da blir det sparing med god samvittighet frem til ny opptjeningsperiode før jakten på EBD starter Og takk for svar