Hamburg og connection time

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 03. mars 2017.

1. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

Ser på Oslo til Hamburg via København t/r.

På utreise er det bare en man kan bestille:
    06:05 ankomst 08:05

Et "alternativ" er 11:40 med ankomst hamburg 16:10 (SK1467 og SK649)

Retur er det bare et valg uansett:
    16:40 avgang, ankomst 21:50. (SK650 og SK1472)

Problemet er at jeg får ikke bestilt med ankomst hamburg 16:10
    Appen sier da at jeg bare har 30 min i connection time til returen som går 16:40 og jeg må ha minst 35 minutter i følge appen.

Er lite sugen på det som går kl 06 på morgenen og det blir mange timer i loungen
    Jeg vet at dette kan tvinges igjennom med at jeg bestiller to enkeltbiletter. Da har jeg selvfølgelig ikke den samme sikkerheten som med t/r bilett.

5 minutter ifra at bestillingen skulle gå igjennom.
    Jeg har sjekket og er det samme flyet som jeg skal tilbake igjen med på returen dersom jeg tar sjansen og tar avgang fra Oslo 11:40. Da må vel dette gå og risikoen med å kjøpe enkeltbiletter være ingenting?

For jeg boardingkort på mobilen? Regner uansett med at jeg ikke må ut å fikse boardingkort manuelt. Å gå helt ut for boardingkort hadde jeg ikke klart på 35 min heller, boarding begynner jo 20min før + sikkerhetskontroll i så tilfellet.

Hva tenker dere her?

2. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Har tatt den ruta selv, er ingen problem å gjøre det på den måten.
    Du kommer rett inn i avgangshallen og med boardingkort på mobilen så er det bare å gå inn i flyet igjen.

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Før var det faktisk 25 minutter connection timen men det har dessverre blitt endret. Det er stort sett buss gate når du kommer via CPH. Rulletrappa opp med engang du kommer inn, ta til venstre mot Lufthansa Loungen, gå videre også skal du mest sannsynlig ned rulletrappen til venstre. Husker ikke gate nummer men mener Loungen ligger ved gate 19. Møtte faktisk en som skulle tilbake med samme fly men da var det direkte til Oslo så ingen buss gate.

4. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    Radikal tanke her, men hva med å se litt av Hamburg mår du først er på tur i stedet for å sitte mange timer i loungen eller være redd for å måtte fikse problemene selv med separate billetter? Ta toget inn til sentrum, se på Elbe og byen. Og så flyr du hjem igjen.

Jeg tok en MR til Berlin i fjor vår, men la inn nok tid til å gå på museum og spise en god lunsj. Beste søndagen jeg har hatt på lenge..

5. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det er min plan i Ams i mai også; inn til byen og se seg om.

Loungen i ams er jo tillegg ikke verdt noe, så jeg har et ekstra incentiv.

Koffert

6. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan er det med milagerun til hamburg.
    Ser man kan kjøpe med ganske kort connection på returen.
    Så regner med man kommer rett i gateområdene når man lander i hamburg for deretter å fly tilbake?
    Noen som vet?

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,464
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har vært oppe før, i en annen tråd.
    Skal visst gå greit, jeg har ikke testet selv. Skulle kjøre en MR til HAM en gang i høst, men måtte avbestille av andre grunner.

8. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i Hamburg for en måneds tid siden. Jeg husker ikke hvordan vi kom inn til terminalen, men jeg innbiller meg at det var buss. På vei hjem vet jeg at det var buss for jeg ble ropt opp og etterlyst før jeg var sistemann inn på bussen. Woops..:rolleyes:

Hvis planen er å snu i døren kan man fort havne i en lei skvis hvis flyet får bussgate.

9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,076
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en grei lounge der med uteterasse vendt mot rullebanene. Er et fint sted å legge inn en time eller to med "pause" om været er fint. :)

10. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Har stilt dette spørsmålet før men da var det ingen som kunne svare meg.

Det må da være noen her på forumet som har hvert på hamburg flyplass før.
    Når en ankommer hamburg med fly. Vil en ankomme umiddelbart i transitområdet hvor en kan gå direkte til connection flight, eventuelt lounge om det er tid til det?

Eller må man gjennom ny innsjekk og sikkerhetskontroll?

11. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Begge de to trådene er det synsing. Ingen konkrete ja/nei svar på hvorvidt du kommer i gateområde direkte etter landing.

12. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,076
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke helt hvorfor du har opprettet tre tråder om det samme?

Du kan for eksempel prøve å lese det første svaret i den første tråden det ble lenket til en gang til:

RoadKing and DanH like this.
  13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Du ankommer til samme terminal som du skal fly fra igjen, men SAS har ofte bus-gate på HAM og da kan det være at du møter bussen ut til flyet mens du er på vei inn til terminalen. Så nei, jeg ville ikke tatt sjansen på 30 minutter connection.

14. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Forrige gang jeg var på HAM, parkerte flyet så langt unna terminalen som det var mulig å komme. På vei til terminalen i buss møtte vi to fullstappede busser på vei ut til flyet. Glad jeg ikke var på MR da med planer om å snu i døren, for å si det slik.

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,071
    Bonuspoeng:
    113
    Noe som har vært på Hamburg i det siste? Ser routing OSL-HAM-BRU med 55 min til bytte til SN på Hamburg. Gjennomgående koster 6k så fristende å bestille enkeltbilletter til 2k, men hva er egentlig oddsen for å klare det? Dobbel buss er vel krise regner med?

Del denne siden