Hei, Har en del dagsturer planlagt i mai og juni. Regelen for å toll-fritt innføre kvote er at man har vært ute av Kongeriket Norge i minst 24t, Hva gjør du/man?
Handler aldri tollfritt, men hender at jeg kjøper med meg noe fra avreiseflyplassen, da til pris med skatter å avgifter. Poenget var, når jeg kommer med bare tax-free posen og pc veske igjennom tollen så pleier tollerne være kjapt på flekken og minne om at det ikke er lov. Så ha med en sekk ol. som du stapper det du har handlet oppi, dersom du overveier å kjøpe noe.
Er nok lurt å handle på en flyplas hvor skatt er inkludert, men det skal jo litt til å bli stoppet. Mange reiser jo på håndbagasje på helgetur, så hvis du blir stoppet er det jo bare å dra en spansk en
Jeg reiser såpass mye at jeg lar dagsturene være uten tax-free handling! Har blitt stoppet flere ganger når jeg har reist "lett" og har handlet. Har da alltid vært ute over 24 timer, men reist med lite bagasje..
Du har det godt.. Selv handler jeg alltid utelukkende og går etter de gode kuppene, har blitt stoppet en gang - sa jeg hadde mistet bagasjen. Det var helt greit.
Det er vel ikkje særleg vanleg å bli stoppa sjølv om ein berre har ein sekk. Eg har aldri blitt stoppa verken på Gardermoen eller Rygge. Men vil tru det er størst sjans for å bli stoppa på kveldsflya.
Det er så enkelt som å kjøpe en billlett til flyet dagen før man returnerer og så avbestille denne. Viser du frem kvitteringen når du blir stoppet kommer de neppe til å sjekke utreisen... Har forøvrig aldri blitt stoppet på Gardermoen, forsøker forøvrig å handle i landet jeg besøker om det er under 24t.
En liten digresjon... Jeg har aldri blitt stoppet på en ordentlig flyplass (ble stoppet på TRF en gang), men har lenge ønsket å bli stoppet (helst i utlandet). Anything to declare, sir? - Nothing but my genius.
-- Nothing but my genitales, Men husk at det også finnes "nut-allergy" i etatene. NB! Leste akkurat US Agriculture sin hjemmeside. Ingen hjemmel for innførsel av rødbeter
Hvis jeg er på dagstur til DK eller Sverige med bil, handler jeg i land og bringer det lovlig med tilbake. Jeg er en stor tilhenger av tysk Weissbier, og selv ved å betale 20 kr liter i toll er det lønnsomt å kjøpe inn i Tyskland/Danmark/Sverige i forhold til å kjøpe på polet. Husk at det er lov å ha med kvote hjem hvis det er kjøpt i landet du besøker og ikke taxfree på flyplassen. I mange tilfeller kan dette fakiskt være billigere....
Nope, kjøper til og med snus i kiosken...alternativt handler jeg i landet jeg er, vanligvis billigere enn tax-free og tar med lovlig hjem. Blir jeg tatt EN gang, har jeg kastet bort tid tilsvarende mange runder med fast-track!
Handler nesten aldri tax-free på flyplassen. Dårlig utvalg, og ikke spesielt billig. For min del kan de gjerne kutte ut hele tax-free ordningen, og heller sette ned prisene på polet.
Ingen som har noen gode tips til nettsider hvor man får handlet bra vin med levering i Danmark? Er litt lei av taxfree men har sjelden tid til å handle noe i København.