Har 2 CT og 270.000 poeng, må brukes i september - realistisk mål i desember?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ursa, 30. aug 2021.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hei kjære medlengtende. Går ut fra at du lengter like mye som meg på å komme seg ut igjen.

    Fikk akkurat beskjed om at flight til Sør-Afrika i november ble kansellert. Det betyr at jeg har 1 måned på meg til å booke med denne CTen. Har i tillegg merkelig nok en CT fra i fjor som også går ut den 30. september.

    Uansett: både jeg og +1 er studenter og har siste innlevering 24. november. Så vi har i hvert fall noe som taler for oss. Nesten 1 hel måned vi kan reise omkring... hadde det bare vært enkelt mtp pandemisituasjonen rundt om i verden.

    Jeg spør etter tips til gode og REALISTISKE rutinger som vi kan få til i perioden 25. november til ca 20. desember. Tenker gjerne sol og slaraffenliv.

    Vi MÅ ikke bruke begge CTene i desember, men må bestille begge reisene. Er åpen for å kjøpe mer poeng for å få maksimert utbyttet.

    Har tanker om:
    Mauritius
    Hawaii
    Dubai

    Hva ville DU gjort med 2 CTer og 270.000 poeng?
     
    kaijoar liker dette
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Tvilsomt på noen av dem...
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jeg spørre om hvilket flyselskap det ble kansellert?
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Tahiti spør du meg :) er plassen. Ingen karantene ved ankomst.

    Jeg sjekket nylig tilgjengeligheten med ANA first fra LHR for 2 personer, og eventuelt videre til SFO. Nesten annen hver dag finnes det ledig. Fra SFO kan dere fly United C ned til PPT eventuelt kombinere de 2 CTene med poengene. Lufthansa F på retur også er alternativ, eller omvendt LH ut og NH tilbake :). Det er valuta for poengene spør du meg.

    Lykke til :)
     
    Ursa liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Mexico, eventuelt Colombia, for en litt høyere poengpris.

    Du får antagelig billetter. Du er "garantert" innreise og hvis dere skal være lenge, kan dere fly videre med betalte billetter fra Mex til gode priser.

    Videre bruker dere ikke opp alle poengene på konto på en CT, så med litt innhenting av poeng videre kan dere kanskje utnytte begge CT.
     
    Ursa liker dette
  6. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Det var Turkish som kansellerte - hadde Ethiopian på utreise. Ser at Turkish har kansellert mye. Jeg reiser veldig gjerne med Ethiopian gjennom deres nye terminal :) (veldig dårlig opplevelse på gamle terminalen, men liker flyselskapet).
     
    RoadKing and Shyneno like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ny terminal? Så bra. Den de hadde var en katastrofe.
     
    joskje and Ursa like this.
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Skal en være sikker så hadde jeg holdt meg unna alt som har med USA å gjøre.
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Asia i Nov/Des er også usikkert. Å reise utenlands ila. de neste 6 mnd. tenker jeg er en kalkulert risiko uansett. Vanskelig å spå hvordan smittenivå/belastning av helsevesen vil være når vi må bestille måneder i forveien.

    I den kalkulerte risikoen (som fullvaksinert) bør være en plan B om en blir smittet nær hjemreise(med eller uten symptomer). En god forsikring er etter min mening avgjørende.
     
    OttoL, Ursa, Eddie47 and 1 other person like this.
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i denne. Som fullvaksinert så er en jo ganske safe for alvorlig sykdom, men det kan fort bli mye krøll om en plutselig må utsette hjemreisen med noen uker hvis en tester positivt.
     
    Insomnia4u liker dette
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Seychellene er åpne, Mauritius åpner 1.10 m.fl. Det finnes muligheter - plukket opp denne i en annen tråd nylig, https://travelbans.org/crossing-rules/?from=Norway - men jeg ville nok dobbelsjekket at innholdet er riktig for det reisemålet jeg valgte..
     
    flying_all and Ursa like this.
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Slår et slag for denne.
     
    Ursa liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke vært på Seychellene og Maldivene, men bare positivt å si om Mauritius. Andre forteller at folk på Seychellene ikke liker turister og at Maldivene kan være i overkant muslimsk.
     
    Wiolenze liker dette
  14. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Vi har besøkt både Mauritius og Maldivene, og kan definitivt anbefale sistnevnte som et paradis. Typisk for Maldivene er at små atoller inneholder et hotell/resort. Lokalbefolkningen bor på de store atollene. Mauritius er en fin øy, men noe veldig annet enn Maldivene.
     
    RoadKing liker dette
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke vært på Mauritius, men vært på de to andre.

    Maldivene: dyrere mat og overnatting, men generelt mange finere resorter og mer luksus følelse.

    Seychellene: vi var på hovedøya. Var mer å finne på kontra Maldivene, flere muligheter til matbutikker, fjellturer, aktiviteter, jallabutikker, flere valg av strender på samme øy. Og flere konkurrenter til vannskuter, snorkling osv, så man har mulighet å prute/få bedre priser.

    Så ønsker man den ypperste luksus: Maldivene.
    Ønsker man å finne på ting og se seg rundt: Seychellene.
     
    RoadKing liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært på Mauritius og Seychellene …
    Jeg reiser mer enn gjerne tilbake til Mauritius, men jeg kommer neppe til å reise tilbake til Seychellene.
    Begrunnelsen er lite gjestfrie innbyggere, en følelse av arroganse og selvgodhet.
     
  17. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden