Kort svar: nei, hverken med BA, TG, SK eller LH - som er de jeg flyr mest med på poeng fra hhv OW og *A.
Siste tur i SAS Plus. Booket 6 D og F med håp om å få en treseter alene. Ble endret til 1 D og E. Aner ikke hvorfor.
Hvor mange rader var det i Plus? Var rad 6 den bakerste? I så fall kan det være at det ble færre seter i Plus, og da blir man flyttet på. Jeg booker aldri bakerste rad i Plus eller første rad i Go, da SAS veldig ofte (synes jeg) endrer antall rader i Plus.
Endring i antall rader med Plus? Har et par ganger opplevd å få familien spredd rundt i midtseter fordi de siste radene i Plus 'forsvant'
Usikker på om det ble færre rader, men dette var del 2 ut fra CPH. På OSL CPH ble kona flyttet fra 6 F til 4 B. Og det uten at noen ble satt på hennes opprinnelige sete. Flyttet henne tilbake, og det kom ikke flere endringer.
Du justerer noen ganger ofte. Sjekk ofte i appen. Et extra tips før boarding er å sjekke setekartet ca 30 min før boarding. Da er alle som regel alle sjekket inn,så da bytter du til en tom 3 rader eller hva du synes er best,hvist noe er ledig. PS: noen ganger er denne funksjonen blokkert.
Takk for tipset. For ordens skyld, returen går med kjøpebilletter, og der har de ikke endret noe som helst.
Feil tråd? Det er ganske sikkert tilfeldigheter som har gjort at dere har blitt flyttet fra muligens bakerste rad i plus til midtseter. Generelt bør man jevnlig følge med på setekartet i tilfelle flybytter eller diamanter på villspor.
Flyttingen av kona var ikke fra bakerste rad. Hun ble flyttet til et B sete på en annen rad enn der jeg satt. Ingen ble satt på hennes sete. Hva er hensikten med setevalg om man må sjekke hele tiden om valget blir stående?
Det blir vanskelig å svare på, uten å ha alle fakta i saken. Og sannsynligvis er det vanskelig å finne svaret da også. Men, jeg vil tro at SAS hadde en grunn til det, uten å vite noe mer. Var dere på samme PNR? (Feil tråd?)
Det er nok tilfeldigheiter og ikkje bonusbilletter. Eg har opplevd litt av det samme på enkelte avganger, og det har ofte med flybytte å gjera. På spesielle dager kan det vera fleire flybytter, og få kan ein bli kasta rundt som Diamant også, uten at det er lagt hensyn til det. Husker eg blei flytta frå nødutgang til bakerste rad i midtsete, lite nøgd. Dette på betalt billett
Tviler på at personalet sjekker slike ting, det vil jo bare bringe masse ekstra mentalt arbeid for personalet på flyet. Enten hører du hjemme i business eller ikke og alle får samme behandling fordi det enkle er egentlig det beste for personalet i grunn
19 rader med "plus" på rute STA-OSL denne uka. Blir morro å se at de greier å servere snacks og mye varm/kald drikke til alle 114 pax på 20 ish min. Gleder meg. Ny rekord...med plus rader eller...
Til trådstarters tittel; Tja, føler vel det når jeg gikk fra 5 flights i biz med hhv SK,LX og LH til skarve 2, og begge de i eco Så kan noen claime at å bli ombooket til en raskere rute med mindre flights er oppgradering, men de er jo ikke her inne