Har Hertz bakkekontakt?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoadKing, 15. aug 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Ifb med en tur til Trondheim hvor det ligger an til å bli litt mer farting enn først regnet med, fant jeg ut at jeg skulle sjekke hvor mye poeng som måtte til for en enkel leiebil.

    Gikk inn på SAS' side for bruk av poeng og oppdaget at nå er det bare Hertz som er partner, det er jo greit nok.

    Gikk videre inn og ba om poeng pris på en helgeleie av enkleste bil.

    Ikke så rent lite sjokkert da jeg fikk opp tilbud på 120000 EB poeng for to døgns leie av helt alminnelig Golf. Sjekket også et par andre datoer, og det billigste jeg fant var i overkant av 80000.

    Hvem i himmelen tror Hertz at leier bil til slike priser?

    Håper dette er en feil, hvis er begynnelsen på en trend så er det sannelig om å gjøre å bruke poengene sine asap.

    CrazyRentalCar.JPG
     
    Shyneno and Wiolenze like this.
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,340
    Likes mottatt:
    28,719
    Bonuspoeng:
    183
    Håper det ikke er noen som misbruker poengene sine på leiebil til de prisene nei.
     
    RoadKing liker dette
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    De gjør vel dette bevist fordi folk heller skal betale enn å bruke poeng
     
    RoadKing liker dette
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,350
    Likes mottatt:
    1,269
    Bonuspoeng:
    113
    Her får du omtrent samme verdi som å bruke poengene på tax free på flyet :confused:
    Jeg ser at en natt hos Scandic går for fra 25000 EB-poeng. Den dårlige kursen går nok igjen på alt annet enn flybilletter.

    Skulle du har poeng i Nordic Choice Club så koster det 30000 poeng å leie en Golf fra Hertz én dag. Du får opptil 4 netter på hotell for samme prisen. Ikke akkurat valuta på p(o)engene.
     
    RoadKing and Wiolenze like this.
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Tror man faktisk får mer for pengene av å handle for poeng på tax free / ombord i fly enn å bruke på leiebil. Den svir :p
     
    RoadKing liker dette
  6. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    8000 trumfkroner for to dagers leie. Nei takk.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden