Har jeg rett på refusjon/kompensasjon fra SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 27. april 2019.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Jeg kom nettopp hjem fra min CT tur (Tokyo). Siste legget med SAS (fredag) ble det selvfølgelig ikke noe av grunnet streiken.

    Jeg var føre var og bestilte flex-billetter med Norwegian allerede 2. april da det ble kjent at det kunne bli streik fra og med 26. april. Den benyttet jeg meg av igår.

    Har ikke hørt noe fra SAS om verken ombooking eller noe annet (er EBG), og kommer ikke gjennom på telefon.

    Kan jeg kreve noe tilbake (penger/poeng) fra Tallinn/SAS for at de ikke har fått meg til "destinasjonen"? Vet ikke om det fins noen forskrifter på slikt? Og kan jeg kreve å få refundert Norwegian-billetten? Ser flere har fått tilbud om å ordne seg alternativ transport for inntil 300 euro. Har selv ikke fått dette tilbudet. Bonusturen kostet 220.000 poeng pluss CT.

    Mvh
    Kristian

    PS: Bilder fra Singapore F og Asiana F kommer :)
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men ikke godt å si hvordan det beregnes. Beregnes det forholdsmessig blir det antagelig ikke stort. Ta kontakt med SAS og vent i spenning.

    Nei, men det skader ikke å forsøke. Legg ved kvitteringen når tar kontakt.
     
    KristianR liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er noe å hente, men poengprisen er lik til CPH og resten av Norge.
     
    KristianR liker dette
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ville spurt om å fått dekket Norwegian-billetten. Med det store antallet som har fått beskjed om at de kan booke om selv til under 300 EUR, ville jeg blitt overrasket om SAS skulle ha så god oversikt at du ikke får dekt ny billett uten spørsmål.

    Om det ikke skulle gå, ville jeg spurt om å få refundert poeng tilsvarende en poengbillett enveis på strekningen som ble kansellert.
     
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du med CPH? Fløy HND-GMP/ICN-FRA-OSL-(EVE) på retur.
     
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    10000 poeng altså. Ikke rare kompensasjonen.
     
    Last edited: 27. april 2019
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager, blandet deg med en annen på forumet som skulle fly SIN-CPH-OSL(?).
     
    KristianR liker dette

Del denne siden