Ok, jeg skal moderere meg til at SAS er en av bransjens dårligste. Det virker jo ikke som de er blitt så mye bedre etter denne sommeren heller. Denne helga var det igjen timevis med venting for vanlige kunder for å få tak i kundeservice.
Etter å ha vært utsatt for en innstilt avgang med SAS hjem fra Europa i sommer med familien, uten mulighet til å få kontakt med kundeservice om kvelden eller om morgenen i en helg (har ikke gullstatus), samtidig som det var opptil 5-7 timer telefonkø på dagtid, har jeg sluttet å kjøpe billetter på sas.no. Innenriksbilletter kjøpes på wf.no og utenlandsturer bestilles på BergHansen. Da får man i det minste tilgang på kundeservice når man trenger det. Vet jeg går glipp av Trumfbonus gjennom Viatrumf da, men det får bare være.
Bruker denne i stedet for å lage ny tråd. Har en booking gjennom reisebyrå hos jobb til USA med SK i Z (biz smart) som trolig må kanselleres. Hva får man igjen ved avbestilling og hva er eventuelt gebyr for avbestilling/endring? Finner ikke god info verken på SAS.no eller hos reisebyrå.
SAS sier: «endre billetten og få refusjon mot gebyr» Da får du igjen pengene minus noen hundrelapper i gebyr.
Ja tenkte det i morgen, men de tar 300 nok i gebyr for å ta telefonen, så skulle bare høre her først.
Du må høre eller sjekke reisebyråets nettsider for å finne ut av dette. De gir deg tilbake skatter og avgifter minus gebyret de skal ha. Noen ganger er det billigere å ikke kansellere.