Jeg oppdaget plutselig nå at pga manglende reising i år gjenstår det 20 000 kr på årets amexforbruk for å få en CT. Tenkte å legge inn litt ekstra innsats for å nå den. Først og fremst: er jeg for sen ute? (Det er for øyeblikket søndag 27.desember. Blir amexbruk i løpet av 28.desember bokført til opptjeninga i 2020 eller havner det på neste år?) Deretter: jeg har sett meg ut en del nyttige greier på elkjøp som havner over 20 000kr. Problemet er at varene kun er tilgjengelig på nettbutikk, og finnes ikke på elkjøp megastore her i trondheim. Noen som vet om amex fungerer på Elkjøps nettbutikk? Setter stor pris på om noen her har svaret på dette!
Det er fortsatt tid, men jeg vil anbefale at du handler i en fysisk butikk hvor transaksjonen gjennomføres med det samme. Det er en stund siden jeg handlet i nettbutikken til Elkjøp og det var ikke med PayPal. Du kan risikere at betalingen ikke behandles før varen sendes og det kan fort bli etter nyttår. Hva med å handle gavekort i en lokal butikk som du så bruker når varen igjen er på lager? Eventuelt på nett? https://www.elkjop.no/cms/Gavekort/hos-elkjop/
Takk for tipset. Det viser seg at luftavfukteren jeg tenkte å kjøpe til garasjen selges via «elkjøp marketplace» som er en kategori der elkjøp viderebringer varer fra tredjepartsforhandlere. Ser nå at elkjøp ikke aksepterer gavekort eller paypal på marketplace så da er jeg like langt. Plan B: er det noen som har erfaring med å kjøpe gavekort til bruk på coop obs? Regner med noen runder med storhandling på Obs vil gi et slikt gavekort ben å gå på. Problemet er at Obs her i Trondheim ikke tar imot amex, så jeg må isåfall finne en Coop-butikk i Trondheim som tar imot Amex OG selger coop-gavekort som kan brukes på obs.
Kjøp en biz flybillett til 20 000kr Fullt refunderbar .... Avbestill en gang ut i 2021 når du har brukt minst 20 000kr. Tenker at de ikke kansellerer CTen ..
Hvis du trenger forbruk uten å kaste penger ut av vindu kan du vurdere et solcellepanel fra norske Switchr som gir 6% årlig avkastning. Amexen min ble i hvert fall trukket umiddelbart litt tidligere i år. En gang fikk jeg også 50€ i rabatt på mitt neste panel hvis noen bruker denne linken.
Problemet med dette er vel blant annet at man da havner 20.000 "bakpå" med tanke på opptjening av CT i 2021...
Rolex submariner hos Bjerke. De tar amex Så kan du flippe den for 135K-200K noen dager senere,avhengig av modell Et lite aber, du bør ha kontakter, eller stå på listen allerede