Heathrow, ankomst og lounger

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 24. juli 2025.

1. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Hei, håper det er noen som har mer erfaring enn meg på LHR.

Jeg haster som regel rett til riktig terminal etter landing, om jeg må bytte. Spesielt om jeg skal fra T3.

På søndag er saken motsatt, jeg lander på T3 og skal videre fra T5. Jeg vil jo ikke over til T5 med en gang, BA first wing er ikke dårlig men Qantas og Cathay på T3 er jo klart bedre.

Spørsmålet blir jo da; kan jeg lande på T3 og oppholde meg på loungene der noen timer før jeg rusler/busser over til T5. Om det ikke går så tar jeg turen innom en takterrasse i sentrum, 7 timer på T5 uten Concordrommet er drøyt(drøyt selv med). Er på en 787-8 videre så ingen sjanse for F.

Takk for innspill

tobeornot999 and EndreD like this.
  2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,124
    Bonuspoeng:
    113
    FWIW, spurte på en engelsk gruppe med sterk overvekt av OW/BA, fikk kjapt svaret "Nei, må på T5". Jeg bare formidler det som ble sagt.

Wiolenze liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,871
    Bonuspoeng:
    183
    Wiolenze and The_Dude like this.
  4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,269
    Bonuspoeng:
    163
    Problemet er at du ved passkontroll ved transfer på T3 må vise boardingkort eller billett for ny flyvning. Da vil nok du ikke slippe gjennom og istedet bli henvist til transfer T5. Men alltids lov å prøve.

Wiolenze liker dette
  5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,124
    Bonuspoeng:
    113

Attached Files:

haifinn and Wiolenze like this.
  6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    LHR ikke er den smidigste transfer flyplassen i Europa..

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Unngår LHR så lenge vi må bytte terminal, det er så mye som kan gå galt der, så er ikke verd risikoen på utreise, men på hjemreise så er det noe annet, men selv da er jeg til en viss grad skeptisk.

8. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har byttet terminal ofte på LHR. Hva mener du skal gå galt?

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    En enkel misforståelse kan lett koste meg flyet der, og det kan lett skje hvis jeg er stresset i en transit der, kan lett brenne av 20 unødvendige minutter og og hvis bussen som går hvert 20 minutt mellom terminalene, så må jeg kanskje vente 19 minutter, kanskje så mye som 39 minutter dersom neste buss er full, også er det igjennom to ekstra sikkerhets kontroller i tillegg som brenner tid med en halvtimes kjøring på en teansit buss også på toppen av det hele.

Derfor vil jeg før avreise er trygg på at neste fly går fra samme terminal som jeg lander på, da er sannsynligheten redusert med 99 prosent på at en slik misforståelse skal ødelegge turen. Så da må teansit tid være minst 4 timer og jeg gidder ikke å overnatte på LHR, da unngår jeg heller den flyplassen.

Last edited: 25. juli 2025
    NoLimit liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Ville gått for Liz line inn til Paddington, gått ut på nordsiden, fulgt skilt mot little Venice, og tatt noen drinker (ikke mat, det er de dårlige på) i Warrington Castle Rett ved kanalene.

Så kan du gjøre det samme i revers typ 4 timer senere :)

jgroneng and Wiolenze like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er biased fordi det nesten er hjemmeflyplsssen min etter OSL.

Men helt enig, terminal-bytte er de dårlige på. Funker, men tar endel tid. Bare å følge skilt til buss.

Hvis man har 6 timer+ og en eta, samt skal bytte terminal er det veldig mye bedre bruk av tid å dra inn til sentrale London i "pausen".

Tar bare 20-25m hver vei, og området rundt Paddington er ganske nice hvis man vet retningene. Eller evt hopp av på Bond Street og gjør litt shopping om man ønsker det.

Kaffen liker dette
  12. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Har ordnet med bil som tar meg fra T3 til Radio Rooftop, en drøy time der siden de ikke åpner før 12blank, så blir det samme herremann tilbake mot LHR og T5. BA First Wing er sjelden mer en 3 min fra ankomst til bobler så dette blir OK.

Takk for tips til alle sammen uansett

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir veldig bra!

Bare ha i bakhodet at du er utsatt for standstill veier til/fra The Strand og generelt rundt Trafalgar Sq. Med god margin på tid, er alt good!

Wiolenze liker dette
  14. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal fra T3 til T2 på returen vår fra Toronto, men der er det vel ikke samme utfordringer for disse to terminalene er vel i gåavstand fra hverandre? Er det likevel slik at jeg ikke kan bruke Virgin Upper Class lounge på retur da, fordi jeg ikke kommer inn på T3? Er det Lufthansa som gjelder på T2 da?

15. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du flyr SAS er det Singapore Loungen på T2B som gjelder. Nylig pusset opp. Pro-tip: de har champagne under disken men du må spørre.

Wiolenze and tmolvik like this.
  16. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Fly SAS videre ja, men får opp LH i App'en. Der skal det sies at Virgin sin ikke kom opp på reisen heller, så om Singapore sin er en mulighet, så blir det selvfølgelig der. Takk for tipset!

17. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Da utgår turen inn til sentrum, smal sak å komme seg over til avgangshallen ved ankomst T3, det eneste som ble passet på var at jeg hadde god nok tid for å surre rundt

Del denne siden