SAS flyr normalt fra A-gates, hvor Lufthansa-loungen ligger. Denne er helt kurrant og holder ca. samme standard som øvrige lounger til LH. Om du har god tid kan en utflukt til B anbefales, du finner beskrivelse av alternativene der litt bak i denne tråden. Min strategi pleier å være å starte på B, med UA og SQ for så å dra tilbake til A rundt en time før avgangstid og vente i LH-loungen til boarding starter.
Hør på @trygveat Det går ca 10 minutt rask gange kvar veg til B piren. Det er mogleg å bruke heiser istedet for rulletrapp, og det er raskere. Elles er det fint å bevege seg etter ein tur i UA baren. Eg liker best SQ, då det ofte er best matuvalg, god ingefærøl, du kan prate deg til Champagne på avganger etter kl 18 og du får Singapore Sling is. Dei andre er også ok!
United og SilverKris er minimums krav for en Lounge safari og det @ValdresBjarne sier, men litt usikker om 10 min hver vei, vil si du må legge på 1 min for hver drink etter 5.glasset
Vi gjorde akkurat dette. Flyet vårt var forventet å gå fra A, så vi tok en time i united-loungen før vi gikk tilbake til lufthansa i A. Så ble gate annonsert og det var B... da var det bare å ta på sjumilsstøvlene og løpe tilbake til B
Loungevettreglene:Kan vera desse er dei gamle? Nr 5: Lytt til erfarne loungeranglere, spesielt @drsyk, som har opparbeidet seg ekstrem erfaring på særs kort tid.
Bakgrunn for #5= @drsyk er et velskapt produkt av @ValdresBjarne og har fungert som en svamp for IF-kunnskap, hjemligheten er å ofre det "gamle" livet og alt sentrer seg rundt den hellige gral. I hver krik og krok skal det samles poeng. Hvert kjøp skal dobbelt sjekkes om riktig opptjening er oppnåelig, hver ferie må bookes med lengst mulig omvei, flest mulige lounge og maksimalt med fly poeng, hotellene velges med omhu, enten Expedia eller status hoteller, riktige bankkort med poeng opptjening, alt fra telefon abonnementer, til fersk pakka fæsk fra Kiwi til strøm levendøren... Dette blir livet, dette blir levesettet, dette blir hva universet dreier seg om... Og så tilbake til LHR, Om skal velge kun 1 lounge(noe som er helt utenkelig): United om liker bobler best SilverKris om liker mat best