Helfo og tilbakebetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av XIII, 22. juni 2022.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Vi får en del ting gjennom et vedtatk fra Helfo og det er alltid gratis.
    Jeg vet også at man kan kjøpe selv og sende kvitteringer for utlegg, men har ikke gjort det når det er hele tiden.

Men jeg lurte på om det er mulig? Kjøpe alt med AmEx på nett og så sende kvitteringer og få refusjon? ville bli stor hjelp for CT :)

sday liker dette
  2. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Javisst går det an :) jeg kjøpte en haaaug med morsmelkerstatning på amex for 15K hver innkjøp (selv om jeg hadde blå resept, den lå bare ikke inne hos apoteket) og fikk refundert det fort via helfo :)

XIII liker dette
  3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    bleier feks, må man kjøpe på apoteket eller kan de dekke hvis det er kjøpt på Kiwi? tenker på Trumf :)

og er det et apotek online som tar AmEx?

4. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Relativt få situasjoner som gir refusjon av bleier - enten må det jo være inkontinensutstyr (Det kan du kjøpe på apoteket, men de ser øyeblikkelig at du har resept) eller du må ha et litt eldre barn med spesiell søknad... i det siste tilfellet er det nok kanskje mulig å få til det du beskriver ;)

5. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    ja barnet mitt har morsmelkerstatning og bleier på blåresept. Bleier kan kjøpes på apotek online uten at de ser at jeg har resept, men ikke morsmelkerstatning tror jeg. Eller kanskje er det ikke alle apotekene som har tilgang. Det virker som @zeala ?
    Men jeg regner med at de ikke godtar hvis det bleierr fra Kiwi, selv om de er akkurat de samme og jeg har blåresept.

Del denne siden