Helt fersk i bonusgamet

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av oggaman, 28. febr 2019.

  1. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Hei folkens,

    Har lest en del på forumet og blir mer og mer fristet til å hive meg med i jakten på bonuspoeng. Likevel er det en del ting som gjør at jeg nøler litt. For det første så tror jeg at jeg vil ha vanskeligheter med å nå 100.000/150.000 i omsetning (familie på 2 voksne og 2 unger). Jeg har ikke en Kiwi i nærheten og kjører el-bil (handler aldri bensin). Dermed ser jeg ikke helt de store inntjeningsmulighetene.

    Men så trenger jeg heller ikke å fra på første klasse til Sydney/Hawaii heller. Målet i første omgang kunne kanskje vært å ta med kona på en helgetur til Svalbard? Da trenger jeg bare 20.000 poeng? Dette er vel oppnåelig om jeg bruker f.eks Shell Mastercard for alle regninger? Handler en gang i blant på Kiwi/Meny/Spar og dette hjelper vel litt på... Har vel omtrent 3-4 jobbreiser i året, men dette bookes via et reisebyrå. Da får jeg vel ikke eurobonus.

    Hva sier dere? Tror dere jeg kan ta med kona på en Svalbardtur i løpet av 2020? Sitter med 1075 EB-poeng og 232 Trumf allerede ;-)
     
  2. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan vel ikke ha lest så veldig mye rundt, om du tviler på at du klarer å tjene 20tusen poeng til 2020.

    Så ja, det klarer du fint.
     
    rookietrader, Wiolenze and oggaman like this.
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med du har funnet den store guiden til trumfprogrammet som du finner ved å klikke på bonsguider på toppen her?

    Disse jobbreisene (om de er med sas) kan du noen ganger etterregistrere enten når du sjekker inn (da legger du inn EB-nr ditt i skranke), eller du kan gjøre det via nettsiden til sas.

    Har du noen utlegg for jobb, som gjør at disse pengene lettere kan opptjenes? Har du evt mulighet til å skaffe slike utlegg gjennom å være frempå? F eks tilby deg å betale ved fellesmiddager, og så vippser folk det de har spist for, fremfor at man trenger å dele opp regninger 2-3 ganger om man er noen familier som spiser sammen.

    Shell Mc gir ingenting på payr lenger, så det hjelper ikke på regningene. Da må du i så fall vurdere SAS MC Premium, som har årsgebyr på 1495 kr. Les trådene om Payr og EB/Vipps opptjening.

    Er veldig lett å tjene inn 20k poeng. Det kommer joker kampanjer en gang i året (i okt en gang), hvor de i en helg gir 50% trumf på en vare. Da trenger du f eks bare handle den varern for ca 2500 kr (som gir 1250 trumf = 18 750 EB) så er svalbard turen i boks.

    Om du trenger varen, så er det jo enda bedre. Jeg kjøpte f eks bleier for en kompis. De er mye dyrere på joker, men jeg betalte det overskytende som de ville kostet om han kjøpte billigste bleier på kiwi. Betalte vel da ca 987 for alle bleiene jeg kjøpte selv (og han dekket resten) - fikk vel en 20-30k EB elns. Meget god verdi for p(o)engene.
     
    oggaman liker dette
  4. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    20K poeng til 2020 bør du nok klare helt fint, ja.

    Det første du bør gjøre er vel å se over husstandens forbruk, hva du bruker penger på og hvor mye. Så kan du regne dette om til poeng gitt at det ble betalt med SAS AmEx eller SAS MC. I mange tilfeller kan du også dobbelt- eller trippel-dippe og tjene poeng ved å for eksempel først scanne Trumf-kortet, og så betale med SAS kredittkortet, så får du både Trumf (som kan veksles i EB) og EB fra kredittkortet.

    At en familie på 4 ikke klarer 150.000 i forbruk i løpet av et år synes jeg hørtes rart ut, men vi er alle forskjellige. Og ofte kan du få ekstrapoeng ved å følge med på kampanjer. SAS MC har for eksempel 10.000 i velkomstbonus nå. Fjordkraft hadde nylig 10.000 i velkomstbonus ved å bytte til dem (denne er redusert noe nå, men dukker opp igjen med jevne mellomrom). Der hadde du hatt 20.000 med en gang.
     
    Xflipper and oggaman like this.
  5. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Ca. 60000 i mat. 50.000 på ferie. Lånekassen koster meg vel en 20.000 i året x 2 (kan jeg få eurobonus på dette også). Barnehage og SFO-regninger kan jeg kanskje betale med kredittkort. Joda. Mulig at vi kan nå 150000 kr i forbruk. Men 150.000 i forbruk er bare 37.500 EBP (med Am EX ). Ganske langt til en langtur da. Men mulig at det blir mer enn jeg ser for meg...
     
  6. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan er det å få en billett fra Stavanger til Svalbard for 10.000 forresten. Er det "stress" å finne tidspunkter som er "ledige". Fordommene mine sier at du bare kan dra på ekstremt ugunstige tidspunkter osv...
     
  7. qwertypai

    qwertypai Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg flyr stort sett alltid på poeng fra Svalbard (bor her), så det tror jeg du skal klare fint. Det kan imidlertid kreve litt planlegging med bestilling i god tid, for det er flere bonusjegere her oppe :)
     
  8. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg bestilt Shell Mastercard! Hvordan knytter jeg dette til Trumf-kontoen min? Og hvordan får jeg kona til å være med på denne galskapen? Må hun bestille et eget Shell Mastercard og så spare trumf til min konto?
     
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Bare de 50.000,- på ferie gir deg nok greit drygen 20.000 Eurobonuspoeng om du er strategisk. Om du tenker at alle de 50.000,- betales med riktig kredittkort (AmEx, SAS MC) gir dette 15 % bonus, altså 7.500,- poeng. Om du bruker 20 av de 50' på hotell og du bestiller hotellet via viatrumf og hotels.com vil dette gi deg omtrent 8% trumf som kan konverteres til ca.1600 trumfkroner som tilsvarer 24.000 Eurobonuspoeng (om du planlegger riktig).

    Det hele krever at du leser deg litt opp her inne, men som du sikkert skjønner, bonusturer er høyst oppnåelige :D.
     
    Xflipper liker dette
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,209
    Likes mottatt:
    22,261
    Bonuspoeng:
    183
    Netthandel med ViaTrumf gir deg heilt sikkert ein god del poeng også. Lågthengande frukt.
     
  11. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Liten anekdote, men da jeg startet som bonusjeger for halvannet år siden var målet mitt en businesstur hvert femte år. (Kjente da ikke til CT) . Bare i år skal jeg til Brasil på én CT, Galapagos på en annen CT og New York på biz ved hjelp av FP. Og likevel har jeg igjen 240K poeng!

    Så én tur til Svalbard burde gå lett!
     
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Min historie begynte for tre år siden. Ambisjonen var CT med SAS en gang i året, altså 100k poeng. Jeg flyr inn fint lite poeng, men bruker Kiwi som daglig butikk. Jeg dro til USA med SAS første året på CT. CT andre året ble brukt til Japan i første klasse. Til sommeren er det hele familien til USA på FP til 180k, høstferie til Spania til 90k, og det står 180k på konto som jeg prøver å finne årets CT med. Det er mye å hente på trumf! Nå skal alle sommerens hoteller ombookes 16. mars når det er doble poeng på SAS MC.

    Alice: This is impossible.
    The Mad Hatter: Only if you believe it is.

    K
     
    Vaskehanske, jonss, anders82 and 3 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum.

    Om en 14 dagers tid ser du tilbake og tenker, Svalbard? det tar vi helgen før F flighten til xxxx.....

    Som mange andre skriver, få en oversikt over pengestrømmene i hele økonomien deres.

    Les, les les, om kort og inntjeningsmetoder.

    Så stopper du opp og tenker litt på, hvor gal skal jeg bli, kontra hvor mye opptjening kan jeg få.

    Som folk skriver. Det kan ta av litt. Men med litt struktur, og noen enkle regler for kona, med pointearner kort og netthandel, alltid gjennom Viatrumf, om det er mulig. Så vil poengene komme.
     
  14. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    jeg og er ny i gamet, så jeg gleder meg å lære fra dere ekspertene..... dårlig timing bare at da jeg booket påske ferie så kom doble poeng mailen på epost...men men...:) lykke til @oggaman....:)
     
  15. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg bestilt Shell MC og overført Trumfpoeng til SAS-kontoen. Oppe i 4000 poeng allerede! Det er jo halvveis til Svalbard! Nå venter jeg spent på neste trippeltrumf på Kiwi og at Fjordkraft skal kjøre 10.000 poengs kampanje!
     
    jgroneng, Sonictravel and animals like this.
  16. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Setter du deg godt inn i dette, leser mange tråder her og følger med så blir det morsomt for deg å se tilbake på denne posten om et års tid. Da er 4000 p bare littegrann under neglen. :D
     
    Chrisbgg and jgroneng like this.
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er egentlig litt skremmende hvor mye poeng det er mulig å dra inn med litt innsats!

    C
     
    drsyk and animals like this.
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe problem å samle Eurobonuspoeng. Jeg samler vel rundt 400k poeng i året og det er uten å fly med SAS. Bruk Payr, kredittkort, Avis, Viatrumf, kampanjer med 50% på Joker så kommer du langt.

    Angående Svalbard, vi kom tilbake fra Svalbard for noen uker siden. 5 voksne og 2 barn og jeg betalte 30.000 Eurobonus poeng samt 3500 i avgifter. Så var vi maks heldige at flyet fra Tromsø til LYR ble kansellert pga teknisk feil:D Det betalte for hele turen :)
     
  19. Janego

    Janego Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fersking her også. For ikke lange tida tilbake var det noen få tusen poeng på konto, og er nå på full fart mot 40k poeng. Har oppgradert mitt DNB Saga MasterCard til å tjene poeng, og planlegger å bruke det ganske konsekvent sammen med SAS MasterCard. Kjøper det meste av drivstoff i Russland, og får da 20 poeng pr tusenlapp, i tillegg til 4% cashback. Handler også mye annet der og i Finland (Gjett hvor jeg bor.....) Planlegger nå å bestille ferietur for meg og guttungen til Vestlandet med bonuspoeng, 20k poeng, 1100 kr, og vi reiser da i SAS Pluss. Tilleggskostnader vil være årskostnaden på kredittkortene og avgifter på billettene.

    Hiv deg rundt og bestill Visakortet fra Widerøes, da får du inn en del gratis poeng, SAS MasterCard også. Tror du lett vil passere et forbruk på kredittkort på over 150k pr år, selv med el-bil.....

    Så et spørsmål;
    Får man poengopptjening av noe slag når man reiser på bonusreise i SAS Plus? Eksempelvis grunnpoeng pr streknig?
     
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det får du ikke.
     
    Janego liker dette

Del denne siden