Flyselskap: SAS, Delta
Klasse: Business
Avreise fra: Norsk By
Destinasjon: Los Angeles (LAX)?
Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw (SAS) og enveis (Skyteam)
Antall poeng brukt: 60.000 (SAS FP4) + 30.000 (SkyTeam)
Antall reisende: 1 voksen
Skatter og avgifter: 875,- + 59,- + 59,- +150,- + 450,- + 248,- = 1.841,-
Reisen finner sted i: Februar 26
Booket: Mars 25
View attachment 159896
Flyvninger:
Dag 1
Norsk By - CPH | SK Biz | A320neo
CPH - BOS | SK Biz | A321neo (erstatter CPH - JFK | SK Biz | A330-300)
Dag 2
BOS - JFK | DL Biz | E175
JFK - SFO | DL Biz | B767-3
Dag 3
SFO - LAX | DL Biz | B737-9
LAX - CPH | SK Biz | A330-300
Dag 4
CPH - Norsk By | SK Biz | E195
Kommentar:
Nå var det min tur til å oppdage den litt varierende kvaliteten på Callsenter. Kort fortalt fikk jeg vite at:
- Agenten fikk ikke opp noen av flyvningene jeg fikk opp på nett som enveis. Det var visst en gulrot for reisende som valgte å bestille på nett selv

Kjipt når man ikke kan bestille open-jaws selv, da.
- Man kan ikke bestille enveis-tur til USA. Bestillingen vil da feile når man kommer til betaling

- Man må ha minimum 4 døgn overnatting i USA før man kan ha returreisen sin
Ingenting av dette er jo riktig. Så løsningen ble at jeg bestilte utreiser selv (på både SAS og SkyTeam-reisene), og da kunne hun legge til retur når jeg oppgav PNR. Plot-twisten kom når jeg på Mine reiser plutselig ser at returen LAX-CPH er i plus i stedet for Business

På grunn av litt ekstra ventetid på telefon i dag så booket jeg derfor LAX-BGO i biz som enveis, og så måtte jeg ringe inn på ny for å få backoffice til å annulere endringen som la inn returreise i plus. Mye knoting her altså.
Men, det ser jo ut som en gøy tur, da? Hele reisen er over på 3,5 døgn, så her blir det mye soving i luften - og kanskje ikke så mye på hotell

Men får sett litt mer enn på de vanlige en-natts-turene mine
Edit: Da ble siste ST-legget billettert (ca 20 timer etter bestilling). Fasiten ble at ST-turen min fikk et endringsgebyr på 150 kr, men til gjengjeld ble den godkjent som en enveis-tur i stedet for open-jaw. Så da sparte jeg 20k poeng. Dette ble jo nesten leg-for-leg, jo

Vis alt...