Herlig Lørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 23. okt 2021.

  1. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag ettermiddag fra et solfylt Oslo. Ble vekket brått fem på ti av melding om at dugnad startet om fem minutter, så fantastisk start på dagen!

    Etter litt tvangsarbeide har dagen bydt på skogstur i Maridalen, nå venter storproduksjon av pizza til neste helgs halloweenfest for kidsa, tilfeldigvis hadde jeg booket en kompistur på denne viktige merkedagen så da er det bare å gjøre unna arbeidsoppgavene på forhånd så ikke all goodwill for den slag turer forsvinner i dragsuget :rolleyes:
     
    EndreD, RoadKing, Earl and 8 others like this.
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,234
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra Åre!

    Sto opp, drakk kaffe, fikk lyst på en kjøretur og vipps, noen timer senere sitter man og drikker mer kaffe i Åre. Det blir en liten tur på ICA eller coop og så bærer det hjemover igjen, med et pitstop ved Sveriges største foss.
    Greit med mulighet til grensekryssende utflukter igjen :)

    ha en fin lørdag dere!
     
    Bolle, EndreD, RoadKing and 8 others like this.
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,923
    Bonuspoeng:
    183
    Morn! Reisefeberen stiger etter gårsdagens vellykede Montrealbooking. Nå tråles det etter lounger, hoteller og andre ting å finne på i Montreal. God lørdag!!!
     
    EndreD, RoadKing, Earl and 6 others like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,480
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld frå Sunnfjord. Her må ein ty til Flight Simulator for å få inn litt flyrelatert. I går fauk eg FDE-FRO-AES-MOL. Krasja skjedde i fjellveggen bak huset mitt samt då eg skulle lande på FRO. Med med madammen på festivitas skal eg fly MOL-KEF når ungane er sovna.
     
    Kristian, kjeeli, mhandlykken and 8 others like this.
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du flyr over 60⁰ 30’ 20.83" N og 2⁰ 0’ 53.92" E så må du gi beskjed, så skal jeg gå ut på helidekket og vinke!
    (Muligens en omvei på ruten MOL - KEF, men men)
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    21 år gammel hus trenger vel ikke så mye jobb? :p

    Jeg kan glede deg med at er hus som har levd gjennom tre århundreskifter også lever litt jobb. Vi har holdt på siden januar, og har omtrent en måned igjen med oppussing.. Det hadde kanskje vært mer behagelig om vi ikke hadde bodd i huset samtidig. :rolleyes:
     
    Earl, Eddie47 and Sunnfjordingen like this.
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,480
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig googlinga mi ikkje er heilt spot on om dagen. Det er vel ikkje her du er? 4806F143-2E27-4CD6-8A12-A6201555CD1C.png
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, nei dessverre (?). Det mangler nok en 60⁰ der.
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,480
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Turen nordover til AES tok eg forbi Bryggja, Åheim, Fiskå og innover fjorden forbi Vartdal, over Ålesund by før eg tok ein lang sving om Brattvåg før eg landa på AES. På turen mot MOL bytte eg frå eit Cesna 152 propellfly til til Cesna jetfly og kava sopass at eg ikkje fekk med meg so mykje av kva som var under meg, men veit eg tok kortaste veg forbi Brattvåg, Midsund og innover. Mykje fint landskap. Skal bli kjekt å sjå kva Island kan by på. Eg har aldri vore der verken på FS eller personleg.
     
    paron, Earl, Eddie47 and 1 other person like this.
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    En flott lørdag værmessig, sol og flott høstvær. Formiddagen ble brukt til en flott gåtur i marka, før ettermiddagen har blitt brukt til å se på litt ballspill på tven og å bestille flybilletter. Fint å kunne drive med reiseplanlegging igjen :)

    Nyt kvelden folkens :)
     
    Kristian, kjeeli, holmen and 5 others like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,480
    Bonuspoeng:
    183
    Då er eg på veg vestover. Ljosa til høgre er AES. Den kvite sirkelen på himmelen er månen. Til liks med svigermora til @holmen tek eg bilete av fargefjernsynet med elektrisk telefon.
     

    Attached Files:

    Earl, RoadKing, paron and 4 others like this.
  12. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Har du husket å laste polarrull?? :D
     
    Kristian and Sunnfjordingen like this.
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,480
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Ferda enda i havet litt over halvvegs. Trur eg droppar transportetappane over havet. Ufattelig kjedelig. Det var servering av pizza, cola og DP (Dr Pepper) rett etter avgang. «Dessverre» er det sopass realistisk at det er mørkt ute. Litt trasig for ein som må passe på avkommet etter jobb.
     
    obay liker dette
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,234
    Bonuspoeng:
    183
    Det står noen tips i reisebrevet mitt, til og med tips hvordan å få KLM hus på en slik tur :rolleyes:
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Haha! Forrige da ;) Vi har bodd hos mamma mens vi har pusset opp. Vet ikke hva som er verst :D Neida, all ære til henne som har gitt oss gratis kost og losji siden slutten av juni! Men nå kjenner jeg at det blir fint å komme seg inn i eget hus :)
     
    RoadKing, Earl, holmen and 1 other person like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Det er verre å bo hos mor, iallfall hos svigermor. :p
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden