Herregud det er Lørdag igjen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 31. juli 2021.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    Tenke seg til at det er 99 år siden, 18 år gammel Ralph Samuelson kjører på vannski for første gang i Minnesota

a1.jpg

Og I 1936 bestemmer IOC seg for å tildele Tokyo som arrangør for Olympiske leker i 1940, men dette blir kansellert pga 2.verdenskrig.

I 1959 får Cliff Richard and the Shadows deres første nr 1 hit single i England "Living' Doll"

a2.jpg

Apollo 15 Astronautene tar en 6,5 times kjøretur på månen i 1971

Delta Airlines DC-9 723 styrter I tåken på Logan Airport, Boston, 1 av 89 passasjerer overlever selve kræsjet men dør etter 5 måneder.

a3.jpg

I 1994 Stockholm måler gjennomsnitt temp til 21.5°C; det er det varmeste siden Juli 1855

Vebjørn Rodal vinner OL-gull på 800 meter i Atlanta 1996

vebjø.jpg

Fidel Castro overfører i 2006 midlertidig makten over til broren Raul Castro. Dette fører til stor feiring i Little Havana
    I 2018 Kræsjlander Aeromexio flight 2431 I Durabgo, Mexico og alle ombord overlever.

Storbritannia, Australia, USA, Canada, Nederland og Tyskland feirer denne dag som National Orgasm Day.
    Det er også noen som hyller denne dagen som National Avocado Day, Talk in an Elevator Day eller Rasberry Cake Day.
    Men jeg hyller Fattern som blir 68 år i dag! Gratulerer med Dagen Fatters :D

Ha en flotters lørdag Folkens!

Earl, haifinn, Supersergei and 14 others like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    God lørdag fra Larvik!

Rundstykkene er akkurat ferdig i ovnen og avkommet må vekkes. Merkelig det der hvordan de for bare noen få år siden sto og hoppet i sengen kl. 0530 mens nå må de dras opp 0930 ..

Dårlig med vær idag men en Colin Archer Havnefestival på programmet. Han er kjent for mye, bl.a. for å ha bygget «Fram» for Fridtjof Nansen.

Ha en flott lørdag!

Earl, haifinn, RoadKing and 6 others like this.
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra Asker. Som @kjeeli har det blitt en lang runde med bil i sør-norge, så godt å komme hem nå. Sånn ca Asker-Voss-Stadt-Ålesund-Sykkylven-Sogndal-Voss-Asker med kanonvær, så fikk plukket en del høydemeter på diverse fjell. Siste ferieuken blir heme, og fruen har en liste lang som et vondt år med ting som skal fikses...
    upload_2021-7-31_9-39-12.png

Tømte Avios-kontoen da det plutselig dukket opp noe ledig F i BA til SFO i desember. Enn så lenge retur i WTP, men det dukker vel opp noe. Så får vi se om det blir noe av, men da er det i alle fall en tur i appen.

Ha det kjekt :)

Spielhaug, Earl, RoadKing and 7 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,782
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, er det lørdag?
    Det er ikke så mye som skiller dagene fra hverandre her på øya, men noe er det. I helgene får jeg en kjeks sammen med kaffen på sengen!

Gårsdagens utflukt for å se på båt var en suksess, så det ser ut til at det blir bestilt ny båt på mandag. De tok dessverre ikke Amex. Og skjønte ikke hvorfor jeg gjerne ville betale med kredittkort, det er jo mye enklere å betale i nettbanken.. o_O

Har fått besøk av @runese med familie, og straks er det tex-mex frokost på programmet.

Ha en fin lørdag!

Grooo, Earl, RoadKing and 8 others like this.
  5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Her er sunnfjordingane vakne, medan trøndarane framleis søv. Det er jammen ikkje rart vi er so velståande her vestpå.

Loen Skylift med tilhøyrande restaurant var ein kjekk opplevelse (igjen) og neste besøk er allereie planlagt. Poengoppteningsvenlige prisar, men ikkje f om dei tok AmEx. Jammen var ikkje Mashadi-tvillingane der oppe og.

Earl, RoadKing, kjeeli and 7 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Noen skjønner inne verdien av kredittkort

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden …
    Jeg måtte slå opp for å finne ut hvem det var!

Sunnfjordingen liker dette
  8. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    For å vere ærlig måtte eg og det. Det var noko kjent med dei. Var rimelig sikker på at dei var influensarar.

Eddie47 liker dette
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God lørdag fra jobben. 4. helgen på jobb i juli er trygt og fint. Da slipper en å bekymre seg for fritidsproblemer.

I forgårs var jeg psykiatrisk legevakt, i dag faker jeg at jeg er EEG lab.

Hva må jeg se? Hvor må jeg spise ekstra godt! Og hvor kan jeg drikke godt micro øl i Frankfurt?

kom med kunnskapen nå :)

Earl, RoadKing, Sonictravel and 3 others like this.
  10. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God lørdags formiddag. Solen har forduftet, ihvertfall foreløpig. Feriens første dag er vel på mandag da det er helg. Uansett, er i gang, og feiret med bobler fra Bruno Micel i en jacuzzi, så livet kunne vært verre.

God helg til hele gjengen

Earl, RoadKing, kjeeli and 3 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har frekventert Frankfurt ganske heftig i perioder de siste 30 årene. Men bare på FRA og aldri vært inne i byen ..

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    og hva er status på beste åpne Senator for hjemreisen? Eller er det noen andre åpne som er bedre på Schengen siden?

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Lat iørdag på solkysten…
    En beiser rondt terrassen, en rydder i bedene, en pusler i grønnsakshagen og jeg drikker øl ..
    05A28C67-03BE-4887-A987-F30E3F3FADE0.jpeg

Upsaker, RoadKing, kjeeli and 3 others like this.
  14. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Her bærer det straks i retning BGO og avreise til første utelandsferie på 2 år (hvis man ikke regner med fjorårets svenskehandels-dagstur, da). Tror jeg. Mistet litt oversikten.

Earl, RoadKing, kjeeli and 1 other person like this.
  15. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Bilde fra Wisconsin, USA. https://twitter.com/EAA

Video fra Airbus, 8 minutter. Sjekkliste før levering av A350 til kunde Cathay Pacific (CX).

obay, Earl, indahla and 3 others like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,782
    Bonuspoeng:
    293
    I dag er siste dag i opptjeningsperioden min hos Eurobonus. Så da rydder jeg litt i lommeboken, og kredittkort som har ligget i skuffen none måneder hentes frem igjen. Det er viktig å passe på at man bruker riktig kort til enhver tid! DNB MC tas frem, så jeg raskt kan få litt statuspoeng på konto igjen. Klarte å tjene opp EBD i perioden som avsluttes i dag, og har per i dag booket nok reiser til å opprettholde EBD neste år også. Håper alle reisene er mulig å gjennomføre..

Gullars, RoadKing, kjeeli and 4 others like this.
  17. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    Bon dia fra Bonaire for siste gang på en god stund, forutsagt at de slipper oss ut senere i dag.

Pakking og en lang rekke med gjøremål står på programmet før vi setter oss på flyet i ettermiddag så ikke den mest spennende feriedagen akkurat, får prøve å gjøre unna de praktiske oppgavene fort, så at vi hadde en enslig corona igjen i kjøleskapet, og den burde jo også «ryddes» før hjemreise.

obay, Earl, Eddie47 and 4 others like this.
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293

God tur hjem. Takk for at vi har fått være med.

Sonictravel liker dette
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag!

Planlegger neste langtur i Norge denne helga. Må ta ut litt ferie i August så må få til en kjøretur. Var i Sogndal forrige helg, helt nydelig der nede og rundt Loen - anbefales :)

Booket meg award tur i går og fant ut at jeg har betalt for awardfares i mange måneder uten at jeg har søkt på noe flights, jaja.

Tips til dere som har bestilt flights med Turkish og skal reservere sete så kan det fint gjøres på Thai Airways sin side selvom du ikke har noen thai flights i bookingen :)

E866CE6B-9500-4FB1-BAA5-15DBB56A8624.jpeg

Earl, haifinn, Eddie47 and 5 others like this.
  20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    RAT hadde jeg ikke hørt om før :)

Edvard liker dette

Del denne siden