Hertz eller Avis - hvem er best?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Saaen, 29. april 2015.

  1. Saaen

    Saaen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Gjennom SAS Amex Platinum ser jeg at kortet automatisk kvalifiserer til både Hertz Gold five star og AVIS Perferred. Spørsmålet er hvem som er best - noen erfaringer?

    Vi skal ha leiebil i en uke i Italia i sommer, trenger litt plass for vi reiser med datteren vår på 3 år.

    Er det noen fordeler/ulemper med å bestille gjennom SAS Amex vs Amex Platinum (Centorion)? begge gir i alle fall like mange EB-poeng. noen ekstra perks på noen av kortene?
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Har litt av det samme problemet selv. Tror det er hipp som happ, men noen av de mer rutinerte leiebilentusiastene kan sikkert hjelpe oss :)
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Eies ikke Avis av Hertz?

    Iallefall, du skal leie i Italia sier du. Da bør du forberede deg på at Gold eller Preferred, uavhengig av hva du velger er det ikke verdt stort. Middelhavsland generelt og Italia spesielt er U land når det kommer til slike perks. Jeg har hatt Hertz Gold i en årrekke, men det hjalp meg ikke stort da jeg kom til Hertz skranken for å hente bilen. Innkommende fly var forsinket så de hadde leid ut bilen til andre. Dette på tross av at de hadde kredittkortgaranti og flight nummer så de kunne med enkle grep fastslått at flighten jeg kom med var forsinket.
    Måte øse meg opp litt før jeg omsider fikk en bil. Jeg var passe gærn på han idioten i skranken.
    Dere skal vel ha barnesete? Regn med at selv om dere har bestilt det, så ble det nok levert ut til kunden før deg.
     
    Ursa liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette lover ikke godt for meg som skal ha med to barn, kone og svigermor... Her er det bare å forberede seg på kjeft fra alle bauger og kanter :)
     
    RoadKing liker dette
  5. Saaen

    Saaen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    anders82 - i know the feeling. blir å forberede seg på det samme her:)
     
    anders82 liker dette
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ta den som gir deg best pris. Jeg har leid fra Hertz på Island, og i USA har jeg brukt utelukkende Avis i flere år. Er fornøyd med begge. Grunnen til at jeg konsekvent bruker Avis er at ingen andre kommer i nærheten av jeg prisen jeg får derfra. Har fått flere kommentarer fra ansatte angående prisen som visstnok er "altfor bra".
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Har du noen gode rabattkoder? Finner noen her og der, men jeg er litt skeptisk til enkelte av dem da jeg ikke er sikker på hvilke selskap som "eier" dem
     
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nei det gjør de ikke, Hertz og Avis er verdens 2 største leibilselskaper der Hertz er nummer 1 og Avis nummer 2 og har da det passende slagordet "we try harder" ;)

    Men tilbake til topic så velger jeg Avis stort sett 8 av 10 ganger, der de 2 siste går til sixt. Hertz er aldri billigst i mine tilfeller og Avis er flinke å gi upgrade hvis du er elite medlem.
    Derfor mener jeg at du bør gå til AVIS :)
    Men som det er nevnt over så er sør europa og Italia spesielt kjent for å ikke gi noen særlige fordeler, hvis jeg var deg ville jeg valgt det som er billigst.
     
    Last edited: 20. mai 2015
    anders82 and RoadKing like this.
  9. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun en kode for leie i Nord-Amerika. AWD koden er J046300 og kan kun brukes av europeiske statsborgere. Er ikke noen andre krav uten.
     
  10. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Sånn forøvrig, så får du vel Sixt Platinum som EBG/EBD også. Veldig enkel registrering på nett og du kan bestille med platinumfordeler med en gang.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jasså!? Det var nytt for meg - det må prøves! Du har ikke tilfeldigvis en link?
     
  12. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Avis Preferred er strengt tatt ikke et statusnivå, selv om Avis også lanserer slike nivåer nå. Der kjenner jeg ikke detaljene inngående ennå.
    Hertz FiveStar kan være nyttig, men det hjalp meg lite den gangen jeg leide i Italia, men det betyr slett ikke at du får en dårlig opplevelse. I Norge er min erfaring at FiveStar er helt meningsløst dessverre, da ingen stasjoner her er "deltakende" - dvs. at de ikke gir de samme fordelene.
    Sixt statusmatcher EBG til Platinum, og det fungerer etter min erfaring meget bra både i Norge og andre land - jeg har dog ikke prøvd i Italia. ( @Travellingalf http://no.sixt.com/sixtkort/sixt-platinumkort/?L=7 )

    Konklusjonen og rådet jeg vil gi deg er å se på hvem som gir det totalt sett beste tilbudet, og gå for det helt enkelt. Alle tre gir 500 poeng for leie.
     
    watchaddicted and Travellingalf like this.
  13. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    watchaddicted and Travellingalf like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    En ting til. Det er ikke alltid at rabattkoder er billigst, kjør et parallelt søk i en browser i inkognito modus (bør du forresten alltid gjøre) og sammenlign priser. F.eks på finn.no.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
  16. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Er denne statusmatchen noko som fungerer kun 1 gong, eller kvart år?
     
  17. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sixt har fortsatt ikke svart på statusmatch fra A3 gull :(
     
  19. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Sixt har gitt meg best upgrades hittil, men reiser du til samme sted mer enn en gang, ta en runde i garasjen, så ser du hva de har å oppgradere til ;-)
     
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,948
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Detter er jo knall! Kan for øvrig bekrefte at Sixt funker bra. Har nettopp booket en BMW M4 Coupe i Munchen til meget hyggelig pris!
    På nettsidene til Sixt er det en knapp for å laste opp verfisering av status. Noen som vet hva de er på jakt etter?
     

Del denne siden