Hertz eller Avis - hvem er best?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Saaen, 29. april 2015.

  1. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tok bilde av medlemskort med mobilen bare
     
    watchaddicted liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Å jøje meg, nå ble jeg smått (?) misunnelig her. Jeg har selv vurdert å leie en slik e.l. direkte fra BMW Welt i München, men viss man kan plukke den opp hos Sixt på flyplassen så er det jo enda enklere. Er det lov å spørre hvor mye du må betale? Og for hvor lenge?
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ganske rimelig faktisk, betaler litt i overkant av 5.000,- for 5 dager og da er inkludert ALT, altså; Alle forsikringer med null i egenandel og ekstra sjafør. Ulempen med disse bilene er at det bare er inkludert 150 km per dag og ekstra km koster ca. 1 euro per km. Går du ned på en M550D får du 250 km dagen (tror jeg). De har også M3 (veldig få av disse, visstnok under 10 i hele Tyskland) M5, M6, Porscher av diverse caliber osv. BMWene gir definitivt mest bang for your buck!
    Leier du bil i Tyskland skal du forøvrig holde deg langt unna flyplassen og heller leie i sentrum, det gir en besparelse på rundt 30 % (min erfaring fra tidligere).
     
    Ursa, Travellingalf and SASDC8 like this.
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gikk jammen raskt! Sendte inn forespørsel i går kveld med skjermkopi av EBG fra app og når jeg nå sjekker Sixt appen ligger jeg inne med Platinumstatus!!
    Liker Sixt bedre og bedre :D
     
    Last edited: 30. april 2015
    Travellingalf liker dette
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det lover vel aldri godt, å ta med svigermor? - Sounds like a dead-end
     
    anders82 liker dette
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Svigermor er heldigvis svært begeistret for meg;).Og nå har hun to barnebarn som kan distrahere :). Heldigvis. Men det skal bli et interessant prosjekt.Tiden vil vise om det var en god ide...
     
  7. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Gjelder dette ennå?
     
  8. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
  9. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Og dersom man allerede er medlem hos Hertz?
     
  10. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Det ligger en CDP-kode der som kan brukes ved bestilling.
    Regner med du kan legge den i profilen din.
     
  11. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes også det virker som om Avis har de beste samarbeidene med Eurobonus, med i hvert 2 ganger i år en slik "lei en uke, få 6-7000 ekstrapoeng" om jeg ikke husker feil.
     
  12. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som man kan få status i både Hertz, Avis og Sixt med EBG og AmEx Platinum. Er dette kun mulig en gang eller kan man gjøre det årlig? Lurer på om jeg bare skal gjøre det nå eller om jeg skal vente til jeg skal bruke det.
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Avis gir vel mest poeng som ovennevnt.
    Men føler sixt er nye bedre en avis på oppgradere bil.
    Topp status hos begge. Hos avis har jeg flere ganger bestilt liten bil(golf) og fått Audi A3. Spurte fe engang om dette var oppgradering, og det var det. A3 var vist mye større og dyrere bil o_O
    Hos sixt er samme bil bestilt og har flere ganger fått V60 :D:)
    Har ingen erfaring med hertz.

    Går oftest for avis siden jeg er svak for EB :oops:
     
  14. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan oppgraderer man hos Hertz og Avis? Har de en mail man kan sende til? Hos Sixt var det jo veldig enkelt.
     
  15. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hatt ca 60 leier hos Hertz de siste 2 årene og husker at jeg IKKE var oppgradert kanskje bare 5-6 ganger. I Norge har jeg ofte fått oppgradering fra den billigste bilen (kat B) til den største stasjonsvognen de har. Ofte strålende service.

    Avis har jeg på den andre siden opplevd veldig store variasjoner. Fra ekstrem håpløs service i Norge (Bergen lufthavn) til noen ganger sure ansatte i Munkedalsveien i Oslo til fakturaproblemer. Har hatt 5star nivå i Avis og fått oppgradering kun 1 gang: i Helsinki.

    Jeg holder meg stort sett til Hertz. Funker helt topp og anbefales !
     
  16. vetikka5

    vetikka5 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Last edited: 16. mars 2021
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Leksen et alltid gå ekstremt nøye over bilen og ta bilder. Er det skittent eller ikke mulig og se gir du beskjed. Ofte vill reiseforsikring dekke dette om de ikke gir seg. Men enig, ufattelig irriterende:mad:
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har noe erfaring med nevte selskaper på Evenes? Evt andre selskaper der.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,404
    Bonuspoeng:
    293
    Har brukt Europecar der endel, før jeg ble med her, og var godt fornøyd som vanlig leietaker. Etter det forskjellige selskaper gjennom Expedia osv, ute at det har vært verken katastrofer eller spesielle gleder i leieforholdene.
     
    jgroneng liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Har benyttet både Avis, Hertz og Sixt på Evenes og har egentlig greit erfaring med dem alle. Men oppgraderinger er ikke så voldsomme greier, om noen. Beste jeg har fått var med Hertz da jeg fikk en Volvo S90, men det var mye flaks og siste fly for kvelden på en fredag heller enn at jeg ble belønnet som god kunde.
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden