Hilton Upgrades

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Wiolenze, 09. nov 2021.

Tags:
  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,164
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Aha, ja den der reisetjenesten har jeg aldri giddet benytte meg av, litt for tungvindt system når man ikke får booke selv. Hvordan var prisen fra Amex vs Hiltons egen nettside?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe å tjene på amex prismessig. Hvorvidt man får oppgradering er jo tilfeldig. Fikk f.eks ikke det med amex bestilling i Cape Town.
    De $100 må du bruke på hotellet, så jeg vet ikke. Har prøvd det et par ganger nå og blir vel neppe å gjøre det igjen. Ser ikke helt poenget, som statusmedlem skal du jo bli oppgradert hvis mulig uansett.
     
    Spielhaug liker dette
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan booke på nett selv https://www.americanexpress.com/en-us/travel. Jeg gjorde det senest fra Kastrup dag tidlig og er på Skt Petri as we speak. Fikk ikke 100$ voucher denne gangen, men en veldig god pris, og til og med fritt velge rom.
     
    RoadKing and Spielhaug like this.
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Velge rom kan man når man booker Hilton direkte også
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,164
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager. Jeg svarte på om det var mulig å booke fra Amex travel på nett. Jeg vet man får velge rom hos Hilton, men dette var ikke Hilton. Jeg fikk også velge oppgradering til høyere romkategori.

    Når det er sagt, anbefales det likevel ikke å booke fra Amex på nett. Jeg har holdt på i flere timer i dag for å få faktura på oppholdet. Hotellet kunne ikke gi det siden det var booket via Amex, og Amex Norge kan ikke hjelpe ettersom bookingen er håndtert av Amex Global. De er det overhodet ikke mulig å komme i kontakt med. Jeg har forsøkt to nummer i USA, ett i England og ett i Sverige som jeg fikk oppgitt av Amex Platinumservice i Norge. E-post driver de som kjent ikke med. Så nå må jeg forsøke å levere claim til SAS basert på bookingbekreftelse i stedet for kvittering.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Har lyst til å dele litt mer om vårt opphold i Chicago. Jeg la jo bilder på denne tråden den dagen vi sjekket inn. Rimelig slitne og lett bedugget ble det ikke studert så nøye den dagen.
    Dagen etter derimot, og de påfølgende dagene, ble det flere og flere erfaringer.
    Jeg har tidligere gitt uttrykk for at jeg ikke liker NYC fordi man betaler ut av hvitøyet og får dårlige greier i retur.
    Det viser seg at det ikke bare gjelder NYC...
    De ansatte vi hadde med å gjøre på hotellet var med et lite unntak av han som sjekket oss inn veldig serviceminded og var opptatt av at vi skulle ha et fint opphold.
    Lobbyen med tilhørende resturant og bar var imponerende og i godt hold.
    Rommet derimot. Jeg lar bildene tale for seg selv, så kan den enkelte vurdere hvorvidt Palmer House i Chicago bør være på bucket lista.
    Tapetet løsnet fra veggen
    IMG_6288.jpg
    Sprekkdannelser i maling/gips i taket
    IMG_6289.jpg
    IMG_6290.jpg
    IMG_6290.jpg
    I stort sett hele rommet var det sprukket opp mellom tak og taklist
    IMG_6301.jpg
    Dørene var råtne
    IMG_6302.jpg
    Baderomsmøbler vasstrukne
    IMG_6304.jpg
    Veggene var fulle av merker som dette
    IMG_6306.jpg
    Spisebord med store skader
    IMG_6307.jpg
    Avløpet til servanten i baren var nesten tett
    IMG_6311.jpg
    Brannvarsler eller hva det nå var, hang og slang på veggen
    IMG_6312.jpg

    Jeg ble inspirert til å legge ut dette da @Wiolenze la ut bildene fra Qatar. Hilton er riktignok ikke topp premium, men dette hører ingen steds hjemme. Hotellet presenteres som ****, da har man litt forventninger til en 1 Bedroom Suite.

    Dette hotellet er altså med i American Express Travel' The Hotel Collection. Noen som ytterligere setter opp forventningene.

    Ja, jeg har sendt klage til Hilton, men der kan man altså ikke dokumentere med bilder, så jeg har lite forventninger til det.

    Så 1000 kroner spørsmålet, hvorfor klaget vi ikke med en gang på hotellet, det tok som sagt litt tid før vi la merke til hvor ille det var. Jeg mener, vi var opptatt av turen og tilbragte innledningsvis ikke så mye tid på rommet.
    Så, mitt tips; Skal du til Chicago? Ligg unna Palmer House.
     

    Attached Files:

Del denne siden