Hjeeelp, har bæsja i skuffen. Må reise i morra

Tråd i 'Reisemål' startet av Tore, 21. juli 2015.

  1. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Tidenes utdriting skjedde istad...
    Jeg og en kompis bråbestemte oss for å ta en to dagers tur til CPH fra i morgen til fredag, jeg bestilte billetter med SAS og syntes det var veeeldig gunstig.

    Booka på Radisson Scandinavia og alt fint, helt til jeg hadde tenkt å sjekke oss inn.
    Det viser seg da at hjernen min er på ferie, så jeg har klart å bestille billetter NESTE onsdag til fredag. Dumt!!
    Billettene kan jo avbestilles uten kostnad, så det er jo greit, men vi vil fortsatt reise ET ELLER ANNET sted i morra da....

    Har aldri prøvd, men kan man møte opp på OSL med all sjarmen på og håpe på en billig "i siste liten" billett? (er EBD om det betyr noe)
    Vi ryker på nesten 8 lapper for to t/r og det er litt væl for to snaue dager synes jeg....

    Har insett det at vi kan ikke velge å vrake i reisemål for to dager, så eneste kravet er egentlig utreise fra OSL fra 15 og utover i morra og ankomst på OSL senest kl 16 på fredag.

    Har noen noen smarte triks til meg her tru?

    Hilsen en flau Tore
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte ved et uhell henvende meg i billettluken en gang ifjor, agenten i skranken var såpass grei at hun sa jeg heller burde bestille billetten på nett... :)
    Jeg vet ikke om dette gjelder for alle selskaper, men gebyret for en reise med BA var såvidt jeg kan huske rundt 1000,-.

    Jeg ville heller søkt litt rundt...
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Regnet ikke med det var så enkelt dessverre....
    Billetter samme dag og dagen etter er jo selvfølgelig prisa stivt, så man har bare seg selv å takke der....
    Søker på alt jeg finner av destinasjoner innenfor et par-tre timers flytid, men blir omtrent samme prisen for fly t/r som ei uke i LAS med hotell :(
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Med unntak av SAS så er det ofte voldsom tilgjengelighet på miles dagen før.

    Det sagt, så røyk jeg på nesten samme smell. Jeg har vært på en rundtur. Alt var booket... unntatt siste leg fra Frankfurt til Oslo... I morra... og avreise må være etter kl 19-ish.

    Da ble SAS points of cash redningen. Da er tilgjengeligheten stor og du har en slider der du kan sjonglere andelen points og cash

    Prøv den... Bare velg at du skal bestille bonusbillett og velg "best tilgjengelighet" i pop-up vinduet.

    Jeg endte opp med å booke slik i PLUS for 2000,-+30k points. Ingen bargain, men flighten viste 0-seter ledig og jeg fikk allikevel booket. Kan hende jeg kan få en double wammy med både hotellnatt i Frankfurt og ovberbookingsvoucher på denne.
     
    geddi liker dette
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes jo også Rød-dyser til CPH ?
     
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ja, det gjør det, men var ikke noe å spare der heller.
    Endte opp med rød snute til SVG istedet.... De har vel øl der og???
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Berverly er vel alltids et sted med mennesker,
    Deretter er det svømming over til "Taket" som er gjeldene. Kanskje ikke noen utfordring nå midt-sommers, men en av mine klassikere som lett-matros på KNM "HH", det dekket iallefall en hel-aften på byen i form av driks/veddemål.
    God tur,
     
    Larata liker dette

Del denne siden