HJELP - BUSINESS TIPS TIL FILIPPINENE

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Techsalsa, 06. febr 2021.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, jeg forstår det slik at dere ikke vet hva dere kan forvente, eller hva som inngår i en langdistanse businessklassebillett. Her er en liten video som kan gi et inntrykk av hva Turkish kan tilby, og han fyren har flere videoer fra andre flyselskap:

    Ellers er jo Sam Chui en slags legende https://youtube.com/user/N178UA
     
    Edvard and Techsalsa like this.
  2. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen hjertelig takk for det :) hvilke liker du best? Jeg håper bare det er god "privat plass" til meg å samboeren, samt god mat !

    Ha en strålende dag videre
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for det, solen skinner og drømmene lever!
    Flyselskapene har ulike seter i businessklasse, og for å gjøre forvirringen komplett, så har de ofte en type sete i feks Airbus 380, og et annet type sete i Boeing 777. Så her finnes det mye å lese seg opp på!

    Hvis du ønsker private seter, så har jo endel flyselskaper nesten som vegger du kan dra opp (ANA), mens Singapore sine (gamle) seter i Airbus 380 er veeeeldig brede, men ingen vegger. De fleste businessklasseprodukter er rimelig private uansett, men det kommer an på hva du ønsker. Du kan også oppleve at de mest private setene er mest beregnet for de som reiser alene, så her er det bare å google. «Most private business class seats», «best business class seats for couples/families» etc etc.

    Som du ser så finnes det ikke noe fasit, men bare mange opplevelser! Jeg er på ingen måte så vel bereist i biz at jeg våger å uttale meg bastant, men jeg har trivdes godt i businessklasse hos Singapore Airbus 380, SAS Airbus 330 og Air China Boeing 747-8i.
     
    Techsalsa liker dette
  4. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Siden du ønsker å reise kjapt og behagelig uten for mange stop ville jeg siktet meg in på hubber i Asia med direkte connection videre til Manila. Noen kjappe ruter:
    OSL-BKK-MNL // flys av thai
    OSL-IST-MNL // flys av Turkish
    OSL-LHR/FRA-SIN-MNL // flys av Singapore airlines
    OSL-LHR/FRA-HND-MNL // flys av ANA

    Av disse er nok de to siste det beste alternativet men også det som tar lengst tid.
    I disse tider er det heller ikke mulig å booke Singapore airlines eller thai (langt frem i tid), men dette kan endre seg.
     
    Last edited: 09. febr 2021
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Stort sett kan du velge sete når du booker en flight i C. Noen flyselskap reserverer feks 1. rad til stamkunder med status. Men det ordner seg.

    Så etter å ha stresset med å booke den perfekte reisen kan du stresse med å finne det perfekte setet.

    Hvis "så privat som mulig" og sovemuligheter er viktig så husk at for endel flyselskap som feks TK, vil de gamle setene ha bedre plass men mindre privatliv en de nyeste.

    Husk også at med et mer avskjermet sete vil det ofte være vanskeligere å sitte nær hverandre og prate.

    https://onemileatatime.com og den typen sider. og youtube videoer kan være nyttig for å få en ide om seter og service. Men husk at en "kritiker" ikke nødvendigvis presentere den objektive sannheten.

    Til slutt må du huske på at forskjellige flytyper har forskjellig seter. Du må altså sjekke flytypen som er satt opp, før du har en ide om hvilket sete du kanskje kan forvente. Og du må regne med at flyselskap bytter fly og tidspunkter framover.
     

Del denne siden