Hjelp... CT flight re-scheduelled, når ikke neste flight

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Trembler, 23. jan 2019.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Siden ingen har svart på dette enda.. Ja, de fleste reiseforsikringer dekker ny billett OSL-SVG dersom innkommende flight blir forsinket og du har minst to-tre timer mellom flightene (regner med at dette er tilfellet her siden du skriver at du også har en natt på hotell i Oslo på hjemturen). Jeg er ikke sikker på om det er noe annerledes når det er så lenge til da, så jeg ville ringt reiseforsikringen...

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen fare for at reiseforsikringen dekker endringer flyselskapet selv står for dessverre:(

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn som jeg skjønte det så er deler av problemet her at trådstarter har en flight OSL-SVG kjøpt separat som han ikke rekker hvis han for eksempel blir booket om til IST-OSL en dag senere.

watchaddicted and RoadKing like this.
  4. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Tror flighten IST - OSL, som han heller ikke rekker, er vel så viktig:rolleyes: Uansett, det endrer ingenting ift. forsikringselskapet. Årsaken ligger fortsatt hos et flyselskap som endrer rutetidene slik st TS rekker verken flighten til OSL fra IST eller OSL - SVG. Ligger dessverre utenfor hva vilkårene sier at forsikringen dekker (uten at jeg har lest TS sine vilkår. Hva som skjer i praksis er en annen ting. Om trådstarter er en trofast kunde uten skader fra før kan enkelte selskaper finne på å dekke det likevel.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Jaja, men IST-OSL er jo en del av CT-reisen hans så den vil vel enten SK eller TK booke om på et eller annet tidspunkt uansett. Hadde reisen allerede vært påbegynt så hadde vel enten flyselskapet eller forsikring dekket dette, men jeg er mer usikker når det er så lenge til.. derfor: ring forsikringsselskapet. Flyselskapet har vel ingen forpliktelser utover ombooking/kansellering siden de varslet så tidlig.

watchaddicted liker dette
  6. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det jeg hele tiden har lurt på her, er det faktisk slik at de bare kan si at «nei, vi har varslet tidsnok så den flighten du har med oss til OSL, på samme billett, den tar vi ikke ansvar for.»? Mulig jeg har misforstått noe, men synes det virker veldig rart på alle måter..

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes også dette er rart. Hvis dette var en pengebillett kjøpt av SAS så hadde det vel vært SAS sitt problem at du ikke kom hjem igjen?

8. Trembler

Trembler Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk dessverre ikke tid til å ringe dem idag, men har en rolig dag imorgen på jobb.
    Problemet mitt sålangt er at hverken Turkish eller SAS vil ta tak i problemet siden det er en bonus reise, Turkish henviser til SAS og SAS sier det ikke er ledig på bonusbilletter på andre flighter.

Jeg tror også som Upsaker sier at om det var en pengekjøpt reise så hadde hjemturen i sin helhet blitt ombooket uten problem.

Såvidt jeg ser av gamle SAS Amex (har faktisk enda ikke mottatt nytt premium..) så gjelder det ikke når reisen ikke er påbegynt. Gouda vi har gjennom jobben er litt mer vage.

Kan potensielt sett bli en dyrekjøpt lærepenge om å ikke bestille posisjonering uten flex dette her

9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,477
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke optimalt, men kunne det vært en mulighet å lagt til OSL-SVG SK4017 09:55 22 april på CT reisen ?
    Du må ha en natt på hotel i Oslo og du kommer hjem 1 dag senere.
    Skatter og avgifter for ubrukt billet (OSL-SVG 21april) kan du jo i det minste få refundert.

Del denne siden