Hjelp med Expertflyer - hvorfor finner man ikke "godbitene" in real life?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ursa, 21. april 2017.

1. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hei

Jeg har funnet en vanvittig flott fare fra AMS til SGN i Premium Eco med British Airways på Expertflyer. Men selvfølgelig eksisterer ikke noe i nærheten av et tilbud når jeg søker hos BA.com eller Google Flights. Klarer ikke å se at det skal være noen restriksjoner i fare rules heller. Kan noen bare forklare hva jeg gjør feil når jeg prøver å finne godbitene in real life?

Tusen takk for all hjelp.

Skjermbilde.PNG

Skjermbilde2.PNG

NoLimit liker dette
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sett etter bookingklasse T ?

3. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Nei har søkt på Premium Economy som Expertflyer klassifiserer det som. Men har vel kanskje slått meg til ro med at det egentlig er en economy-flight? Ser at det står "These fares apply to economy class service" under "Class of service" i fare rules.

Men nå blir det det dobbelte (ca 700 euro) av den prisen i economy også, så jeg må jo gjøre noe feil her et sted. Evt. så er det vel mulig at det blir såpass med skatter på en slik rute med gjerne 2 stopp underveis.

edit: jeg fant den nå på Google Flights (ikke samme dag, men samme periode) til ca 5500 kr, så da er vi vel på fasit: det er egentlig en eco-flight, men med god poengopptjening (100% hos BA). 3600 i Expertflyer pluss ca 1900 i avgifter må man vel regne med. Høres legitimt ut.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Denne faren krever bookingklasse T.
    Prøv å søke med F bc=t i matrix.

Ursa liker dette
  5. oslo777

oslo777 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

jeg har masse poenger med Turkish Airlines Miles and Smiles. Jeg ønsker å finne award flights på første klasse i Star Alliance (Turkish Airlines har ikke first class), for eksempel med Lufthansa. Er jeg nødt til å betale for medlemskap på Expertflyer for å finne ledige award-seter, eller finnes det bra, gratis metoder også?

Turkish Airlines er ikke til hjelp på telefonen i allefall..

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv united.com og søk etter award seats der. Huk av "Search for award travel" på forsiden. Når du da finner noe som ser bra ut så må du kontakte Turkish for å bestille. Med SAS EB-poeng er det "Saver Award" du skal se etter og jeg antar at det er det samme med Turkish.

United.JPG

accidental_tourist liker dette
  7. oslo777

oslo777 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Som noen andre svarte meg, så blir ikke LH award seats lagt ut før 14 dager før avreise. Hvis det stemmer, så må jeg vente med å bestille ferien/ flyreiser på 1st class til like før avgang? Og da med stor risiko for at det ikke finnes noen ledige seter?

8. oslo777

oslo777 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nytt spørsmål: Hvilken destinasjon i verden tror dere har lettest availability med first class hos Star Alliance, når jeg vil ha Oslo som avreisested på samme billett? altså, med business class flygning som første segment til hub, eks. Frankfurt, for deretter first class langdistanse direkte til en hvilken som helst by. Jeg ønsker å reise i Juli eller August... men fleksibel med avreisedag.

9. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Rio og Buenos Aires pleier å ha god tilgjengelighet.

Travellingalf and oslo777 like this.
  10. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bestille turen i C, og så endre til F om der blir opna før du skal reise.

Travellingalf liker dette
  11. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bookigklasse T er Premium Economy hos BA. Ser også at du har point-of-sales Oslo, med utreise AMS. Går du på BA får du point-of-sales fra det landet du starter så den kombinasjonen finner du ikke. Det kan være det ikke har noe å si, men POS kan gjøre utslag i en del tilfeller.

Siden det ikke er PE på shorthaul så må det inn en economy-billett der (normalt K-klasse), men om den ikke er ledig kan hele turen bli dyrere.

Are and Insomnia4u like this.

Del denne siden