Hjelp med nyttårsfeiringen i sydney (syd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av vwFagtekniker, 25. mai 2018.

  1. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    ca 10timer på veien til Sydney og 2-3 dager på returen :)

    For 8500kr, får jeg SAS og Qantas via Beijing. Var vanskelig dette!
    Den kinesiske mur hadde jo virkelig vært noe å sett. i tillegg til å spare 1300kr

    Ca samme Transfertid i PEK som PVG.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at du trenger visum til Kina om du skal være der i mer enn 24 timer, som betyr at du enten må møte opp på ambassaden i Oslo selv eller bruke et visum-firma til å gjøre det for deg.

    Du trenger ikke visum for å besøke Hongkong.
     
    DanH liker dette
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker vi fløy Quantas siste etappe til Sydney for noen år siden. Jeg var veldig imponert over økonomiproduktet. Det beste jeg har prøvd på økonomi (uten at jeg er veldig bevandret), og et ekstremt stort steg opp fra Finnair som vi hadde på førsteetappen.
     
    DanH liker dette
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    En gjennomgående billett (samme PNR) har sin verdi og er verdt å betale ekstra for. Spesielt i desember og under ferie/høytid. Forsinkelser og snag på vinteren er vanlig.

    Med separate billetter er flyselskapet ikke ansvarlig om du mister forbindelsen videre. Pass på at du har reiseforsikring i orden og eVisitor (subclass 651) til Australia.

    Om du vil ha stopover underveis test multi-city søk hos flyselskapet/tredjepart.

    Se også:
    https://www.secretflying.com/search2/?cityFrom=&cityTo=Australia&month=December+2018
     
    DanH liker dette
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    348
    Likes mottatt:
    1,024
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Første post her, men har lest mye på forumet en periode. Kan ikke bidra så mye om flyreisen, der kan andre her mye mer enn meg - men jeg har vært i Sydney 31.12....

    Noen tanker:
    -Du kan enten betale deg til god utsikt til fyrverkeriet - eller møte opp tidlig. Dersom du booker hotellrom med utsikt, restaurantbåt e.l. - vær forberedt på at prisene 4-5-dobles i forhold til "vanlige dager".

    Vi var der i 2007, og bestemte oss for å gjøre "picnic in the park"-utgaven, med oppmøte ved portene inn til parken kl 09.00. Allerede da var det flere hundre meter kø for å slippe inn, men vi fant et bra sted å sitte med god utsikt. Og ja - vi var der fra 09 til kl 01 på natta :)

    Overnatting er tilsvarende dyrt akkurat den 31. Vi bodde på Sydney Hilton og betalte ca 200 AUD/natt den gangen. Siden vi bodde der 5 netter totalt kostet ikke nyttårsaften noe ekstra, men å bare bo der fra 31-01 tror jeg kostet ca 5 ganger så mye. Prisen på flybilletten blir en (liten) del av totalprisen for en tur til Sydney på NYE :) Kanskje dere bør vurdere å komme frem noen dager før for å takle tiddsone/jet lag også?

    Siden dette er min første post får jeg ikke lagt inn linken, men nettsiden sydneyexpertsDOTcom har en artikkel om dette, New Year's Eve in 2018. Google hjelper deg til å finne den.


    Planlegg ut fra hva dere bestemmer dere for. Bosted kan gjerne være i nærheten av der dere velger å være, for å komme seg hjem med offentlig kommunikasjon når noen millioner andre også skal hjem er et spennende prosjekt...!

    God tur! Fyrverkeri blir aldri det samme etter NYE i Sydney!
     
    Upsaker, Edvard and Gullars like this.
  6. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    hmm. isåfall ser det ut til å la være kina denne gang og heller satse på en gjennomgående bilett fra europa til sydney.

    Fant noen interresante fra Stockholm.
    Air India, tydeligvis god beinplass.
    Får 100% miles opptjening på hele strekket til ca 10.000kr, kan også kjøre stopp i Dehli i 3 dager med 50% miles og spare 2000kr på billetten. Veldig interresant!
     
  7. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Forresten noen som har anbefalinger på noen av disse hotellene?
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om du har vore lite på tur i utlandet vil New Delhi og India føles som en ganske hard landing og culture shock.

    India gjøres best som backbacker med en stor dose tålmodighet, laid back holdning og plenty tid, eller som high-end turist med saftig budsjett og logistikk outsourced.

    Fint om du inkluderer forbindelse EVE i totalsummen du nevner, da blir det enklere å vurdere forslag.
     
  9. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    348
    Likes mottatt:
    1,024
    Bonuspoeng:
    93
    Location..... Sjekk kartet og sjekk også kollektivtrafikken. Sydney har et veldig bra kollektivnett med buss, tog og ferje inkludert, ukeskort er billig. Å komme seg ut til f.eks Bondi etter fyrverkeriet kan ta flere timer, men før og etter nyttårsaften er det jo digg å være nært stranda.
     
  10. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Forbindelse til EVE mot ARN var ikke så lett, jeg bor i nærheten av ANX og STO, for å få ca 4 timer i ARN før avreise til india måtte jeg ta ANX-BOO-OSL-ARN, Hjemover fra ARN ble det nattestopp i OSL før det var OSL-TOS-STO på morgenen, så det ble jo fort 5000kr ekstra. Da er jeg oppe i United Billetten lengre opp her.

    Multistop Billett EVE/ANX/STO/BOO/TOS/KRN til SYD helst med noe form for EB mottas med stor takk :)

    Ser for meg avreise sydney 7.-8.jan og ca en uke på neste lokasjon
     
  11. vwFagtekniker

    vwFagtekniker Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ser jo definitivt nytten i å ha alt på samme billetten om det skulle skjære seg helt.
    Denne var fin:

    Sat, 29 Dec, 2018
    EVE - SYD 9:25 - 7:40 (SAS/Lufthansa/Singapore)
    Mon, 07 Jan, 2019
    SYD - SIN 19:10 - 0:20 (Singapore)
    Sat, 14 Jan, 2019
    SIN - EVE 23:55 - 17:30 (Lufthansa/SAS)

    tot: 15.732kr med 100% miles.
    Kilde: United
     
    Last edited: 27. mai 2018

Del denne siden