hjelp til å booke CT tur for meg og familien

Tråd i 'Bonushjelp' startet av leeds1979, 16. april 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da hadde jeg booket ungene opp til C(halv pris med SAS) Også håpet på at de slipper ledige for de voksne, eventuelt betalt 25 000poeng i gaten om det er ledig fra plus til C. (Da ville jeg kommet til gaten veldig tidlig, eventuelt prøved i loungen.)
    Nå har jo alder en til ungene noe å si også. Er de 2-5 år så er det kanskje en litt gambel å la de sitte alene i C, som er den ytterste konsekvensen her. Et annet problem kan også bli at dere har infant med dere og tror det er kun en plass som kan ta infant (babyholder på veggen). Det er er ikke lett. Om ungene er små så hadde jeg sendt kjerringa med de to minste frem, så kan du og eldstemann kommer forran gardinene om de slipper seter, eller du kan kjøpe oppgradering i gaten. Da må du endre på de bookingene du har i dag og siden du flytter en av ungene over til CT så blir det noen poeng i vasken.
     
    Last edited: 18. mars 2017
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har på enkelte avganger sett både 4 og 6 seter i C, men ikke så ofte og det var ikke i skoleferietider..
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker det var en drøss til EWR i fjord samtidig som de slapp plus seter og gjorde turene til Asia billiger.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fant også 3+ C-seter til LAX her i høst.
    De ble sluppet akkurat 1 måned før avreise.
     
  5. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde ikke jeg kunne kjøpe oppgradering på bonusreise?
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan oppgradere i gaten, men ikke med plusgrade. Min bror gjorde dette da vi i februar dro til Chicago.
     
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, så bra.
    Er det 25000 pr pers? Pr vei?
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja 25 tusen per pers fra plus til C, per vei.
    Bak delen er at alle med plusgrade får jo sjangsen først, men om det er ledig og du er tidlig ute så kan det gå. Min bror fikk fikset dette rett før vi gikk ombord( men vi hadde små jogget fra gate til gate for å komme så tidlig som mulig.
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    trekker frem en gammel tråd i ny anledning.
    gøy å lese hvor urutinert man var før første bonustur :p

    etter denne har det vært abbonement på de fleste søkemotorer for awards, flere kredittkort enn man kan telle på to hender og generell bonus jakt 24/7 o_O

    infant som var med på nevnte tur over har rukket å bli 5 år, og jeg tenker det hadde vært kjekt med en tur østover neste sommer.
    vi vil da være 5 pax som drar, og jeg ser for meg å reise i juli.

    ønsker innspill til tips til kjekk destinasjon, gjerne både strand og by.
    gjerne biz mulighet.

    vet at det er lett å foreslå eksempelvis BKK og så kan man bare reise videre derfra, men hadde vært kjekt om jeg faktisk kunne booke meg helt frem på samme boooking. "billige" billletter fra BKK til HKT/USM ell er fort tilsammen 10000,- ekstra som jeg gjerne kunne brukt på noe annet, om jeg uttrykker meg rett;)

    har for mange poeng og CT så ingen limit der.

    sprudlende taxfree gave i posten til beste bookbare tips til 5 pax i biz der altså :D:D
     
    tobeornot999 and RoadKing like this.
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Med 5 pax, er det nok en magiker du ser etter når du tenker at alle skal ha biz long-haul på poeng.

    Med mindre dere vil spre dere på separate ruter/bookinger. Eller gå for feks 2 revenue billetter på samme fly som du (med flaks og kløkt) finner bonusbilletter for 3 pax.
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    er det blitt så smalt altså?
    for en tid siden slapp vel både turkish og swiss 8 biz? mener også å ha sett austrian? eller de historisk mindre attraktive TAP eller LOT?

    har for tiden pause i awardfares abbo, men er klar for noen timer søking dersom noen sitter på tips i riktig retning liksom:D
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    fant 4 med TK til vietnam.
    mulig de legger ut flere?

    å reise på to flighter er ikke aktuelt, så da er det jo evt 3biz, og 2 bak, hver vei.
    er det håp i "hanging snore" at man får oppgradere, eller har TK en premuim eco som er bra?
     
    ak41 liker dette
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bare svare fra egen erfaring: ja.

    Adskillig mindre *A billetter er mulig å plukke opp hos SAS nå sammenlignet med før covid.

    Awardfares (også i gratis versjon) gir deg en pekepinn på tingenes triste tilstand om du søker litt tifeldig rundt der for å få et inntrykk.
     
    leeds1979 liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,565
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere har jeg sett at Swiss legger ut 9 billetter av gangen, men dersom noen booker 1, så blir de andre borte. Så det burde være mulig å få til, med litt ekstra flaks i lomma.
     
    leeds1979 liker dette
  15. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk booket 7 billetter i biz på samme flighter t/r ZRH-NRT med Swiss. Måtte dele oss i to mellom OSL-ZRH eneste :) reiser i høst om Japan åpner!
     
    tobeornot999 and holmen like this.
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    ojojoj! den er fin.
    når booket du disse?
    mulig de var lettere å få tak i nå som japan ennå ikke er helt oppe og stå
     
  17. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Booket i desember 2021 på SAS sine sider. Booket altså i 4 omganger med 4 CT :)
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vi var 5 stk + inf booket til Costa Rica rett før covid.
    Alle segment i C:

    OSL-LHR-BOG-LIR/SJO-BOG-MAD-LIS-OSL

    Avianca har ofte godt med tilgjengelighet i C mellom Europa og Bogota.
    Merk dog at tilgjengeligheten endres nesten fra dag til dag, så er noe tilgjengelig en dag og borte en annen, kan det fort komme tilbake igjen.
    Komisk nok er det slik at alle flights i Expertflyer som står markert med "*Operated by /Avianca" ikke kan bookes.

    Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men det varierer stort og endres ofte, i begge retninger, så med litt tålmodighet så burde mye være mulig.

    upload_2022-6-6_13-6-39.png

    Spesifikt forslag:

    Panama
    Costa Rica
    Aruba

    Panama og Costa Rica er en billigere destinasjon poengmessig, så tenker om du vil ha by og strand er nok Panama et godt utgangspunkt. Costa Rica er mest natur.
    Aruba har jeg ikke vært, men har funnet C-billetter.

    Mexico kan også være et alternativ, Cancun er kanskje nærliggende om du vil ha strand, men mindre by-liv der.
     
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for bra tips.
    har funnet mulighet med LX til CUN så det er option ja.
    hva er beste mulighet for "hub" fra europa med avianca? for utgpunkt til søk tenker jeg da. panama hadde jo vært kult det.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    London og Madrid.
    Barcelona er også en mulighet, de har flydd til Munchen tidligere også, men tror ikke den ruta er aktiv for tiden.

    London er absolutt mest praktisk fra Norge, Madrid betyr mellomlanding i Europa på vei hjem.
     
    leeds1979 liker dette

Del denne siden