Hei, Vi er to jenter som prøver å komme oss til San Fransisco nå i sommer. Vi er ikke så fleksible på datoer og jeg ser nå at SAS ikke har noen ledige bonusbilletter på de dagene vi har mulighet til å reise. Har prøvd å se om jeg finner noe på united.com som jeg har lest om her inne - men føler meg litt på dypt vann her. Er det noen som kunne tatt seg bryet med å sjekke om det er noe mulighet for oss å komme oss til San Fransisco nå i sommer? Vi flyr fra Stavanger. Første mulige utreise er 23. juni. Seneste mulige hjemreise er 16. juli. Innenfor denne perioden er vi fleksible men ønsker å være borte minst to uker. Har opparbeidet meg en companion ticket (platinum) og 93.000 poeng. Business er ikke et must, men er villige til å kjøpe poeng om det ikke er så langt opp i pris til business-billetter. Forstår at jeg må ringe til american express og gi dem eventuelle flight-nummer de skal booke for oss. Hadde satt umåtelig stor pris på om noen av dere bonusveteraner kunne hjulpet meg her! Hilsen rookie
Nå var jeg kanskje litt kjapp her, vet ikke om utreisen funker da, via Kina og Japan... blir sikkert ikke godkjent og lang tur! Ihvertfall i økonomi...
Nå er jo SFO forholdsvis billig å reise til fra Norge, så jeg ville ikke brukt pengene på økonomi. Du må uansett betale skatter og avgifter, og utenfor SAS så kan det utgjøre 75 % av totalprisen.
20.000 ekstrapoeng koster deg 4000,- NOK. Da har du 113.000 poeng. Dette gir deg to biz billetter til Nord-Amerika. Slutten av juni og begynnelsen av juli er erfaringsmessig ganske tricky tid å reise på, men man kan finne noe iblant. For eksempel - 28.juni Swiss business fra Zurich via Montreal - 27.juni Ethiopian business fra Dublin via Los Angeles - 27.juni Air Canada business fra London via Montreal Ellers rimelig tynt utvalg...