Hjelp til oversikt over beste måter å fly/overnatte/leiebil

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av nybhak, 25. febr 2018.

  1. nybhak

    nybhak Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei
    Er nylig startet i en jobb som innebærer endel reising.

    Jeg ønsker å bruke de mulighetene som finnes for å opparbeide meg noen private fordeler.
    Tenker da på gratis hotellovernattinger, eurobonus poeng og gratis leiebil.
    Hva vil ekspertisen her inne anbefale meg?

    Status er som følger:
    - ca. 20-40 overnattinger i året
    - ca. 30-60 flyginger i året, endel av disse er ikke tellende for gullkort
    - bil leie, ca. 15-40 dager med leiebil i året

    Endel av reisene kan måtte avlyses på kort varsel - er dette et problem?
    - gebyr leiebil ved avlysning?
    - gebyr hotell ved avlysning?
    - gebyr fly ved avlysning?

    Jeg har Sas Amex Platinum kort. Slik jeg har forstått det så får jeg Companian Ticket ved kr. 100 000 i forbruk, uansett hva beløpet er brukt på?
    Dette skal være overkommelig å få til i løpet av 6-8 mnd. tenker jeg. Er dette rette kortet å benytte?
    Hva når jeg har opparbeidet meg CT. Bør jeg bruke et annet kort etter dette? Hvilket?

    Avis bilutleie har jeg benyttet meg av. Bestiller biler gjennom følgende link:
    avisworld.c/eurobonus

    Er medlem av Avis preferd og er nylig blitt oppgradert til Preferd Plus.
    Er dette rette måten å gjøre det på? Eller?
    Bør jeg også benytte meg av andre leiebilselskaper etterhvert? Har forstått det slik at en kun får 1 weekend pr år gratis?

    Jeg ser at en kan få 45 kr på viatrumf ved å bestille flybilletter gjennom dem.
    Bruker dere dette eller?
    Hvordan avbestille en slik billett?

    Har meldt meg inn expedia..........jeg syntes dette var et veldig uoversiktlig nettsted. Syntes det var et mareritt og holde oversikt over mine reiser, spesielt hvis jeg skal avbestille noe, mistet oversikten.
    Hva gjør dere for å holde oversikten?

    Hotell er veldig greit via appen til hotels.com. Men ved avbestilling må en vel avbestille via nettstedet en bestilte reisen på? Ikke via appen?
    Det samme gjelder vel ved avbestilling av leiebil? Bilen dukker raskt opp på appen min ved bestilling via
    avisworld.c/eurobonus
    men avbestillingen må også skje via samme nettsted? Eller?

    Hva med fly?

    Har også lest at Club Carlson har betal for 2 overnattinger og få 4. Dette hadde jo passet perfekt hvis en ønsker å ta en helgetur der jeg eventuelt er på jobb reise. Jobbreise fram til fredag, gratis overnatting fredag og lørdag, fri leiebil via opparbeidet fordeler, i tillegg betaler arbeidsgiver returflyet hjem. Da er det bare å bruke bonuspoeng for å få fruen på flyet :)

    Det ble mange spørsmål og tanker her. Håper at noen med erfaring kan svare på dette.

    På forhånd takk.
     
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Viatrumf gjev 45 kr per kjøp på SAS.no (kan vere greitt å vurdere 2x ein veg i staden for t/r). Avbestilling utførast med SAS på nett/app/tlf som vanleg.

    2for1 og 4for2 var det vel slutt på for eit års tid sidan dessverre.

    Og velkommen til InsideFlyer!
     

Del denne siden