God morgen fra snart Bering-stredet. Eller litt uklart hva det er. Det er noe rart ved å fly HND-FRA når russisk luftrom er stengt. Flyet får lokal tid 10.40 og lander lokal tid 17.15 (slik det ligger an nå). Altså en dagflight. Som å fly til vestkysten av USA. Riktignok en lang en på nesten 14 timer. Men, så flyr man jo ikke vestover, men østover. Først nordøst opp til Beringstredet, og videre oppover i isødet og kommer ned igjen omtrent over Norge. Så det blir natt underveis, noe det forsåvidt kunstig lages på dagflygninger til USA også. Det blir imidlertid noe rart.
ANA SYD-HND var bra. Mange skulle på skiferie.
Vi landet på 34R. Oppbremsingen føltes mer som Dash-8 enn 787, men tror det skyldes at utenriksdelen på T2 ligger nærmest der vi landet. Den er liten med tre gater og to bussgater i kjelleren. Loungen var imidlertid fin. Nesten fly i soloppgang (fikk fem forsøk med ulike fly, men enten gikk de akkurat over eller under, ingen ville perfekt gjennom solen).
Frokost endret til (de har et «hull i veggen» i loungen med nuddelstasjon).
NH211 og NH223. Skulle gjerne hatt 2K på 211, men 2K på 223 er også OK.
Alltid tilstedeværende mount Fuji fra taxing.
Narita, Tokyo og Mount Fuji
Here we go again
ANA har også pysjamas i C. De skulle ifølge nettsidene ha på Oceania, altså SYD-HND, men der hadde bare cardigan. Samme som i F (ANA er vel eneste hvor man både for pysjamas og genser). I motsetningen til pysjamasen som passer bra, så stopper cardiganen midt på underarmen. Til FRA var det imidlertid pysjamas. Ikke samme kvalitet som F-pysjamasen og jeg tror den er av typen du ikke vil evakuere et brennende fly fra (altså den er av kunst, ikke bomull), men det er behagelig å kunne ha på pysjamas ombord og så ha mer freshe klær når man skal videre.
Last edited: 12. jan 2024