Egentlig misvisende overskrift for flyet går ikke hjem før etter midnatt. Men vi må sjekke ut av hotellet og dra til flyplassen i dag, så vi starter på «the long and winding road» i kveld. Tidenes melkerute hjemover og vi bruker totalt 22 timer fra takeoff til landing dersom alt går etter planen. Heldigvis har vi sein utsjekk fra Hyatt (takket være @milehigh) Vi er begge enige om at vi godt kunne være noen dager til, og det er vel kjennetegnet på at det har vært en bra ferie? I går sjekket vi ut det som TimeOut kaller den 14.kuleste gata i verden: Ban Tad Thong https://www.timeout.com/things-to-do/coolest-streets-in-the-world Definitivt et matmekka og hipsterinspirert og preget av nærhet til universitet og campus så det er mye unge folk der. Mye tradisjonell thaimat i kombinasjon med hipsterbakerier og thaivrier på mat fra rundt omkring i verden. Verdt å sjekke ut om du ikke har vært der. Dette var tydeligvis et popkulturelt fenomen jeg ikke har fått med meg, ei heller visste tenåringen med tilgang på tik tok jeg hadde med hva dette hypet var for noe. Masse folk i kø her og nesten enda flere som sto på andre siden av gatekrysset for å ta bilder. Jeg hadde ikke tålmodighet til å stå i kø her for å finne ut mer hva dette er for noe, men har stor tiltro til at noen på forumet vet. Ha en glimrende fredag!
God grytidlig fra Grenland. To timer igjen av siste ukes 72 timers arbeidsuke. Blir godt med helgefri- grille eller sjømat i kveld? Søndagsmiddagen er ihvertfall bestemt: https://www.vinmonopolet.no/mat-og-drikke/oppskrifter/osso-bucco-med-risotto-milanese Dukket opp 10k statuspoeng fra DNB mc i dag også- ett år til med gullkort. Blir muligens siste året- vurderer å dumpe amex elite. Med de nye kriteriene uten 20k statuspoeng automatisk, blir det et "slit" å opprettholde gullkort. Dyrt å ha er det også. Flyr uansett kun på biz for bonuspoeng, og får greie meg med de fordelene de billettene gir. T-20 Washington T-61 Zanzibar T-103 Liverpool (Manchester airport) T-185 Miami
God morgen fra Oslo, straks pålogging på jobb for å se hva som har samlet seg under sommerfraværet. Ellers viste det seg at diamanten for neste år kom på plass med Amex overføring av statuspoeng i går kveld, med en måned to-go på kvalifiseringsperioden.
God morgen! Og gratulerer med dagen til Sveits! (Bildet er fra i fjor, men jeg har hengt opp flagget! ) Ny måned, nye muligheter. Og tom poengopptjening. Fikk 1800 nivåpoeng fra Amex i går, men det hjelper jo lite i dag. Ha en fin en!
God morgen fra Rockefort-de-pins! Perfekt vær, bading og mat. 2 måneder igjen til neste opptjeningsperiode her men antar en klarer å hanke inn diamanten
God morgen fra hybelen i Bergen. Her er det frokost, Nespresso, forum mens reiseradioen ruller i bakgrunnen. Ute har det skyet til men grei temperatur på 17°C. Blir en tur inn te by’n om et par timers tid, må ha Napoleons kake og kaffe. Ha en fin fin fredag
God morgen fra frokostbordet. Litt kjedelig at juli allerede er forbi, og enda kjedeligere at i dag er siste feriedag for denne gang (ok, blir jo helg om ikke lenge). Desto viktigere å nyte dagen, så det ble full oppdekking og laaang frokost i dag. Om ikke lenge blir det tur ut i det fri, med litt innlagt bading og ispause. August kan jo også være helt ålreit. Ha en feiende flott fredag!
God hverandre kveld fra verdens metropolen Oslo. Betalte Nettop det som kjennes ut som 5% av bruktbilen som står i Bergen for å få hentet den før det har gått 2 mnd. Bra jeg trenger noen grunnpoeng siden jeg stadig jakter evighetens gullet. Hvordan tjener jeg poeng på å lade bil? Shell var jo bra en gang for lenge siden. Men nå blir det bare Tesla lader?