Hjertesukk om surmuling over SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av travellers4fun, 15. aug 2015.

  1. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Dette høres nå unødvendig byråkratisk ut. Nå vet jeg ikke hvilket "byråkrati" du er tilknyttet, men i Staten styrer personalhåndboken dette, og de sier følgende: "Arbeidstaker kan ikke privat benytte bonus eller andre lignende fordeler opparbeidet gjennom tjenestereiser. Privat bruk anses som brudd på arbeidstakerens tjenesteplikter. "

    Så vidt meg bekjent er det heller ikke noe i personalhåndboken som gir grunnlag for å nekte opptjening av poeng.

    OK. Da er fordelen med å benytte reisebyrå ikke spesielt stor, selv om jeg har nytt godt av å ha booket gjennom reisebyrå kontra flyselskap når det var litt kaos og kanselleringer. Min kollega som hadde booket direkte hos SAS måtte selv sitte i telefonkø, mens jeg som hadde booket gjennom arbeidsgivers reisebyrå fikk en fin SMS og epost om de mulighetene jeg hadde. Dette var som statusløs, og med status hadde det sikkert gått noe kjappere i telefonen.
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    I dette tilfellet er det den kongelige danske stats byråkrati, og uten å kjenne denne statens personalhåndbok i noen som helst detalj, har jeg latt meg fortelle - eller rettere sagt lekse opp - at å knytte personlig FF-nummer til reisebyråbestilling er absolutt no-go. Jeg har enda blitt bedt om forklaring noen ganger når jeg har endt opp med SAS fremfor Norwegian, selv når bestilingen er gjort av reisebyrå. Med det sagt, så forekommer Danmark meg ellers å være markant mindre byråkratisk enn Norge, i alle fall i omfang. Når de danske byråkrater imidlertid bestemmer seg for å smekke døren igjen, så sørger de også som oftest for å låse den.

    Men fred være med det, som man sier hersteds. Det var ikke meningen å kuppe denne tråden til anti-byråkratiske klager.
     
    TOS liker dette
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestiller alltid via reisebyrå. Og ofte så klarer dem ikke å få mitt FF nummer.
    Dette gjør da at jeg ikke får velge sete.
    Da går inn på SAS chatten og skriver følgene.
    Hei. Kunne du være snill å hjelpe meg med å legge inn mitt EBDxxxxxxxxx nummer på xxxxxx.
    Da tar det som regel ca 1-2 minutter, også får jeg til svar at dette er gjort.
    Umiddelbart når det er gjort så kan jeg velge sete og styre som jeg vil.
    Men alle endringer må selvfølgelig skje via reisebyrået.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget her er jo at det ikke er tillatt å legge inn eurobonusnummer. Derfor må det retroregistreres..
     
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Ååååå det er deilig i det private næringsliv.
     
    BangkokBob, Asbjorto and RoadKing like this.
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan klager jeg? Jeg er vanligvis veldig tolerant, har aldri klaget, men på noen korte morgentimer i dag opplevde jeg flere ting som fikk begeret mitt til å renne over! :mad::mad::mad:
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Skriv til Diamond mailen...
     
    yukho liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp. Det er en grunn til at reisebyråer eksisterer, det er ikke alle som har tid til å lete frem billigste leiebil, hotell mv.

    Da jeg jobbet for SingTel var det liksom greit å sende en kjapp epost som sa, må til San Francisco neste tirsdag. Vennligst book en flight som får meg inn før kl 1100 med United. Trenger leiebil (vi hadde avtale med Hertz) og 2 netter på hotell, book Sofitel dersom det er under 300 daler natta (ligger gangavstand unna kontoret). Retur torsdag kl 1800 united.

    Så slipper jeg å gjøre en halvtimes leit selv. Done deal. Når man reiser 200 flighter i året, er det nemlig ikke så gøy å lete opp ting selv lengre. Hver tur tar la oss si 30 minutter å lete opp hotell, flight, leiebil, transport til og fra flyplassen etc. Dersom du har 60 turer i året, blir det 1800 minutter, eller 30 timer eller nesten 4 arbeidsdager som kastes bort på booking. Dævven, det er nesten en hel uke bortkastet på penny pinching

    I dag er ett godt eksempel. Glemte å booke retur fra DC i desember siden jeg ventet på møtebekreftelse så var usikker på returen, dagstur. Fikk svar at møte ok, men glemte å booke returen, nå er prisen insane. Praktisk å ha noen som tar dette vekk fra asjetten din.
     
    kiev liker dette

Del denne siden