Hodetelefoner - samletråd

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Larata, 09. mai 2015.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,565
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være åpningsfest i strøket mitt, hvor power og elkjøp skal slåss litt. Om noen er interesserte i Sony XM3 med 25% rabatt (altså ca 2.8k + evt frakt) så kan jeg handle inn for de som er interesserte i å spare en 7-800 kr (norgespakke er 140). Send i så fall en PM.

Are liker dette
  2. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor er strøket?

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,565
    Bonuspoeng:
    113
    Åsane i Bergen.

4. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Beste øreklokker på markedet for støydemping! - Tok bilde av de på et treningsstudio i Torrevieja - Spania i dag :) Musikken kan en høre når en kommer hjem! Ikke greit når det runger teknomusikk for full guffe.. :)

Attached Files:

Edvard, Are, RoadKing and 2 others like this.
  5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,298
    Bonuspoeng:
    183
  6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Blir spennende å teste. Er mest interessert i om de nye mikrofonene og programvare klarer å gi tydelig fanging av stemme. QC35 er jo ubrukelige til samtaler uten ledning.

Link til Bose Norge

"With Bose Noise Cancelling Headphones 700, your voice will sound crystal clear on phone calls because our new, unrivalled four-microphone system adapts brilliantly to windy and noisy environments. How noisy? You could take a business call from a crowded food court and your voice would be isolated so well from the background chaos that the person you’re talking to might think you were in your office."

Hmmm... we'll see about that.

NoLimit and Upsaker like this.
  7. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,595
    Bonuspoeng:
    183
    Litt artig å se en gadgetprodusent med et anfall av ærlighet i markedsføringen: "... feature a brand-new acoustic design to achieve slightly better noise cancelling than QC35 II..."

Ingen grunn til å forvente for mye på den fronten, altså...:)

8. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Bose Headphones 700 er tilgjengelig for sending fra 11. juli til Norge. Pris direkte hos Bose 4199 NOK. Fri retur innen 30 dager.

Reviews så langt er enige om at mikrofonene for samtale er klasseledende for headset, lyden og NC litt bedre enn QC35 II og komforten god.

Last edited: 03. juli 2019
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Trådløs?

Edvard liker dette
  10. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Min favoritt innendørs alene er Focal Elear, produsert i Frankrike.

https://www.focal.com/us/headphones/for-home/elear

De er meget dynamiske og punchy til å være åpne, presise uten å bli for avslørende ved musikk-kilder som Spotify 320 kbps og har en behagelig soundstage.

Har de koblet til en liten RHA Dacamp L1 som leverer fint og via USB til kilde, som enten er en iPhone eller ThinkPad. Dette oppsettet er også forholdsvis mobilt.

Kabelen var en lang tykk lasso, så den ble byttet med en lettere 3.5 mm ledning.

Focal Elear er et snadderset som gir deg gåsehud på godlåter, har lekker design og er behagelig å ha på i timevis. Pris og kvalitetsmessig ligger Elear i det området der jeg føler modeller over i pris gir diminishing returns – men alt etter hva du er vant til lydmessig.

YouTube reviews[​IMG]

Last edited: 04. juli 2019
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Du virker å følge med. Gidder du varsle når den kommer for salg (ikke forhåndsbestilling). Dette ser ut som en prima gave til fruen.

12. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Off-topic

Focal er en aldeles strålende høyttalerprodusent. Elsker mine Electra 1037Be, Electra 1008Be og Electra SW1000 i stuene mine. De har holdt meg med godt selskap i timesvis mens jeg har hengt her med dere.

Edvard liker dette
  13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Anmeldelse av Bose 700. Varighet 20:30 min.

Elkjøp link

NoLimit liker dette
  14. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Har kjøpt disse på elkjøp, henter de på tirsdag og tester dem ut og mot qc35 neste uke på flyet til Italia

Xflipper liker dette
  15. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Da vil jeg her komme med en personlig test som jeg har gjort med mine Bose Qc 35 mot de nye Bose NC 700. For min del så er det på flyet jeg bruker disse mest og på mine reiser. Det virker som Qc35 er litt mere solide bygd en NC 700 syntes jeg da. Når det kommer til Noice Cancelling så er de så og si helt identiske på fly,kun bite bite små forandringer som du knapp hører forskjell på,jeg satt i nesten en time i flyet med av og på med begge to for og høre forskjell ved støy. Når det kommer til Music så er det litt bedre bass og diskant på nye 700,bruker du headsett til og prate mye i tlf så er disse nye suverene,knall lyd og ingen forstyrrelser. Det er utrolig lett og senke og øke lyd på disse nye 700,bare en sveip på høyre øre for bytte av sanger eller lyd opp og ned. Du har en knapp som du kan bruke for direkte avslåing av Nc i 3 nivåer,kjekt ved bruk av tale med naboen eller beskjed over høytaller. intigreringen med Siri eller Google fungerer rå bra. Men om det lønner seg og springe til butikken for og bytte disse ut mot Qc35 tror jeg ikke jeg vil anbefale vis du ikke er elektro frik som meg da :) Så men denne testen er bare min mening og mine ører sine oppfatelser av lyder :)

NoLimit, Edvard, DanH and 4 others like this.
  16. Pointless

Pointless Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Veldig fornøyd med mine Bose 700 etter 8 flighter, fungerer bedre med Cabeau nakkepute enn Mdr1000/wh1000x var. B7 ;) kjennes også mye lettere, og en fin fordel er at touch styring ikke er like overfølsom som MDR1k.
    Har ikke brukt de til telefonsamtaler, men er fornøyd med lydkvalitet på musikk, podcast og film. Liker veldig godt at oppkobling mot, og skifte mellom telefon og ipad går sømløst.

Edvard liker dette
  17. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    noen som har prøvd nuraphones?

18. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Ja huff, de er bare tull – men ser det finnes mange positive anmeldelser og folk som liker opplegget. Du får teste selv. google.no/search?q=nuraphone+review

Det er så enkelt som at dersom dette var en god løsning for lydkvalitet og komfort, så hadde de anerkjente hodetelefonprodusentene hatt tilsvarende produkt på markedet.

19. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    kjøpte dem og aldri hatt noe bedre på hodet... lydkvaliteten er like bra som når jeg har hatt hodetelefoner til 10k og hodetelefonforsterker til 10k...

Bare fordi det er noe nytt er det skummelt og ikke kan funke? høres ut som meg selv før jeg prøvde... har du prøvd selv?

Uten å ha sjekket regner jeg også med at dette er noe nuraphone har patent på..

Last edited: 08. aug 2019
    Edvard liker dette
  20. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Så bra. Jeg har testet og likte dem overhode ikke, hverken på lydbilde eller komfort.

Del denne siden