Holmen besøker flere stater han ikke har vært i før. Del 3?

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 07. juli 2026 kl 09:46.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,939
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann!
    For et par år siden fant jeg ut at det var overkommelig å få besøkt alle 50 statene i USA før jeg blir 50. Og jeg er jo ikke så vanskelig å be når det gjelder å reise litt. :)

Da hadde jeg allerede besøkt en god del stater, og første del av dette prosjektet var denne reisen i fjor:
    Holmen besøker stater han ikke har vært i før. Et reisebrev.

Så ble det etterfulgt av en "snartur" til Alaska.
    Kjapp tur til USAs 49. stat. (Og min 43.)

Etter den turen så kartet over besøkte stater slik ut. (Og de hullene må jo tettes!)
    IMG_20260707_092839410.png

I vinter planla jeg flere ulike varianter av en tur for å få med meg alle de 7 gjenværende statene på én tur, og jeg hadde på et tidspunkt laget hele opplegget, og til og med funnet og booket bonusbilletter til MSP, leiebil som skulle leveres i Portland, og bonusbilletter hjem fra PDX. Flyreisene så slik ut:
    map.gif

Leiebil var også bestilt, og jeg hadde startet å lete etter passende overnattingssteder mellom Minneapolis og Portland.

Men, jobben ville det annerledes, så hele turen måtte kanselleres. Med tungt hjerte. :(

Sonictravel, EndreD, Upsaker and 8 others like this.
  2. holmen

Likes mottatt:
    79,939
    Bonuspoeng:
    293
    Men jeg er jo ikke tapt bak en vogn eller født bak en låvedør (eller hva man nå sier), så jeg startet umiddelbart med å planlegge tur på nytt, med nye datoer.

Ny bonusreise til MSP ble booket, og jeg var innom retur fra SEA (med for lite tid mellom utreise og hjemreise), ATL (som ble litt langt unna der jeg var), BOS (med alt for kort flytur). Til slutt endte jeg opp med retur fra ORD.

Da så turen slik ut:
    map2.gif

Men det ble litt trangt med tid, om jeg skulle få mest mulig ut av turen (les: besøke flest mulig stater), så jeg fortsatte å se etter billetter på "riktige" datoer. Enveis leie av bil fra MSP til ORD var heller ikke spesielt billig.

Til slutt endte jeg opp med en svært enkel, effektiv, og ikke minst billig (i poeng) reise T/R ORD. Og nok tid til å besøke 4 nye stater på veien.

Så nå ser flyreisene slik ut:
    map2.gif

Enkelt og greit.
    60k poeng t/r med Fly Premium. Klager ikke på det.

Leiebil er booket via SAS/Avis, og det står at jeg skal få en Cadillac CT5 e.l. Jeg har aldri (tror jeg) kjørt Cadillac før, så jeg håper jeg får en sånn, og ikke noe annet rart som er "lignende".
    (Bilde lånt fra Avis)

Kalsnes, Sonictravel, EndreD and 9 others like this.
  3. holmen

Likes mottatt:
    79,939
    Bonuspoeng:
    293
    Nå "jobber" jeg litt på siste dag før ferien, og pakker de siste tingene som skal med i kofferten.

Dagens fly er nytt (for meg), SE-RZZ, levert SAS i februar 2024. Gerd lover at jeg skal få high speed internet.

Ble litt overrasket over hvor lenge flyet skulle stå på OSL mellom dagens første og andre flight?
    Uten navn.png

Flyr til CPH i kveld, og overnatter på Clarion (fikk brukt opp siste rest av Spenn!), før jeg reiser videre til ORD i morgen.

Håper jeg har husket alt jeg trenger, for nå lukkes kofferten!
    (De har visst butikker i USA, så jeg skal nok klare meg om jeg har glemt noe. Og kjenner jeg meg selv rett, så har jeg med meg mer enn jeg egentlig trenger.)

Sonictravel, EndreD, Upsaker and 7 others like this.
  4. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,697
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Gleder meg til å følge med på reisen :)

holmen liker dette
  5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,846
    Bonuspoeng:
    183
    Kult! Selv med de statene jeg kneppet av i våres er jeg ikke i nærheten av 50, men greit å ha noe å strekke seg etter :D

Riktig god tur, ser frem til reisebrev og bilder!

holmen liker dette

Del denne siden