Hoppe av fly underveis (Samletråd - no show, skiplegging, throwaway & beyond point ticketing)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av nemi, 28. mai 2015.

Tags:
  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, eventuelt kansellere billetten om det er noe å hente. Check Fare Rules.
     
    sirwinston liker dette
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg booker f.eks. HAU-OSL-CPH-HKG-CPH-OSL-HAU: Må jeg ikke uansett plukke opp bagasjen min i Oslo for fortolling og sjekke den inn til HAU på nytt? Har egentlig lyst til å avslutte turen i Oslo, men hvis det er slik jeg beskriver er jo ikke det noe praktisk problem.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Send bagasjen til oslo( be de tagge den kun til osl).
    Deretter plukker du opp bagasjen og informerer SAS at du må hoppe av og droppe siste fly. De blir bare glad når du gir beskjed ;)

    Hender jo de bruker connecting Norway? Da er det kjedelig for deg om du ikke har sjekket garasjen kun til OSL
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, så det er ikke noe problem med SAS? Hva er forresten connecting norway?
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Gullars liker dette
  6. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Connecting Norway er opplegget på OSL hvor man på flygninger med SK/WF/DY kan gå direkte fra utland til innland, uten og plukke opp bagasje og tollklarere denne (de gjør det på bakrommet), forutsatt at man har videre forbindelse på gjennomgående billett.
     
    Gullars liker dette
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan booke en full flex billett som du kan refundere med samme fly hvor destinasjon er London, også printer du ut bagasjelappen med LHR og binder den på bagasjen din. Deretter kansellerer du billetten før du sjekker inn bagasjen, sånn at du unngår krøll i datasystemet deres som leder til at bagasjen blir lempet av flyet. Når dette er gjort går du til skranken hvor du sjekker inn bagasjen som vanlig.

    Da vil bagasjen bli sent til London, mens du har billett til OSL, også hopper du av i HUB'en med bagasjen din :cool:
     
    Last edited: 14. juli 2018
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    For noe sprøyt.....hvorfor i alle dager skal man kjøpe fullflex og tagge om bagasje og dille og tulle med dette , når man kan gjøre som beskrevet lenger opp. Sjekk inn bagasjen til OSL, plukk den opp og gi beskjed til SAS at du må hoppe av på OSL.....

    Sheez...:rolleyes:
     
    furlong, Henrik, DanH and 4 others like this.
  9. FlyingCircus

    FlyingCircus Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Reiste med Emirates strekningen Singapore - Dubai - Oslo, med ca. 10 timer stopp i Dubai. Ikke noe problem å få kofferten sjekket kun til Dubai, slik at et kort hotellopphold med klesbytte og dusj var mulig. Like enkelt å sjekke kofferten inn igjen noen timer senere.
     
    Gullars liker dette
  10. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Hoi. Tenkte å levere visumsøknad på ambassaden mandag... ser at de har endret metode for visum i høst. Har lest det kan ta ganske lang tid. Vi drar 1. November, noen som har erfaring i hvor lang tid det tar å søke kinesisk visum om dagen (fra start til slutt)? Har lest det kan ta ganske lang tid..o_O
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Om du er bekymret, betal ekstra for ekspress-behandling.
     
  12. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Joa. Men etter hva jeg forstår så må man fylle ut online, etterfølgende bestille tid hos ambassaden (3-4 ukers ventetid) pluss behandlingstid for visumet 5-7 normalt, ekspress 2-3 dager)....
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm. Trodde du har time hos ambassaden siden du skal dit på mandag for å levere søknaden. ..
     
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og samboeren skal ut og reise i desember. SVG-OSL-BRU-OSL-SVG. Hun må til OSL dagen i forveien i forbindelse med jobb og det hadde vært praktisk for henne å hoppe på i OSL på utreisen.
    Noen som vet om/hvordan dette fungerer?
    Sjekker jeg eventuelt inn begge fra SVG, men gir beskjed ved gate at hun ikke kommer på før i OSL?
     
  15. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet så bryter du kontrakten da, og flyslskapet kan kansellere hele turen.
     
  16. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Ville anbefalt deg å ringe SAS. Det skal være mulig å splitte bestillingen (gitt at dere har én bestilling) og høre om SAS kan fjerne strekningen SVG-OSL fra hennes bestilling.

    For ett par år siden hadde jeg en reise BGO-OSL-CPH-NRT, men ønsket å starte i OSL. Ringte SAS og de fjernet BGO-OSL. Jeg fikk beskjed om at det var mulig siden den strekningen var innenriks. Om det faktiskt stemte og om det fortsatt stemmer i dag, vet jeg ikke.
     
  17. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Av en eller annen grunn, finner jeg ingen reise til CPH, men hvis jeg søker OSL, får jeg mellomlanding i CPH. Er det lov å hoppe av i CPH? Og kan man sjekke bagasje kun til CPH og hente det ut der?

    Hva med motsatt vei? At jeg ikke møter opp i OSL, men hopper på i CPH?
     
  18. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, antar det. Jeg har hatt arbeidsmøter i OSL og da har jeg booket til GDN med mellomlanding i OSL fordi det både er billigere og jeg har fått lounge ved ankomst i OSL på kjøpet, så den er grei :)
     
  19. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, hva med motsatt vei?
     
  20. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke mulig å hoppe på «i midten» nei.
     

Del denne siden