Hotell i San Francisco

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersWE, 20. sept 2023.

1. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Det blir MR med langhelg i SFO siste helga i november, har noen tips om rimlig hotel passe sentralt?

Har ikke status hos noen kjeder og trenger ikke noe fancy.
    Tenkte å bestille på trippeltrumf i morra.

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Har bodd på King George like ved Union Square, det var ganske greit. Mener å huske at det var ganske billig også. En 24/7 diner på andre siden av gaten.

(Hvor får du ekstra Trumf på hotell på trippeltrumf?)

Cumulus and AndersWE like this.
  3. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde en natt på Chancellor Hotel ved Union Square selv. Det var sentralt og i gåavstand til tbanen som går til SFO. Ganske rimelig og helt ok, men ganske gammel standard. De hadde gratis kaffe og kjeks i resepsjonen som var kjekt når man skal utforske byen med kraftig søvnmangel på interkontinental helgetur.

holmen liker dette
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ser i reisebrevet mitt frå SFO i mai i fjor skreiv at:

Edit: Kan anbefale naboen til Chancellor Hotel. Golden Gate Tap Room. Her har mang ein forumist vore og smakt på drikkevarene og slått lens i øltønnepissoaret.

Last edited: 20. sept 2023
    holmen, AndersWE and Spielhaug like this.
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Vi tok tips fra deg og booket oss inn der i sommer, da de var relativt sympatisk priset og mange av de andre kjedehotellene i nærheten skulle ha styggmange penger. Er noen ymse hoteller i nærheten der også, så bra med noe som er kvalitetssikret, og i likhet med deg synes vi også det var et greit hotell med bra beliggenhet. Ingen wow-faktor, men det trengte vi heller ikke.

Hertz-leiebil kan leveres rett over gaten som også er veldig kjekt, så man kommer med bil fra andre steder og ikke gidder å styre med parkering. Perfekt med drop-off der etter å ha lastet av bagasje, og så er det smal sak med Uber på hjemreise.

holmen liker dette
  6. MedTekni

MedTekni Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Vi bodde her når vi var i San Francisco, syns det var et hyggelig sted og bra for prisen. Lite rom naturligvis men vi var ute hele dagene og seng+dusj var god.

Skjermbilde 2023-09-20 kl. 21.34.06.png

AndersWE and holmen like this.
  7. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Har vel gått litt fort i tankegangen og tenkt at det blir ekstra(trippel)trumf på hotellbestilling, men vil sjekke Hotels.com gjennom viaTrumf ihvertfall.

holmen liker dette
  8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Begge Intercontinentalhotellene har jo OK priser nå ift høytid, 888 Howard street har OK lounge med servering utover timene. Mark Hopkins har vel bedre plassering.

Men kommer veldig an på hvor en vil bo

AndersWE liker dette
  9. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,880
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal til San Francisco 24. - 31. desember i år, altså 7 netter. Jeg har aldri vært i byen før. Sikkerhet er viktig for meg så områder som Tenderloin og Mission er uaktuelle. Union Square ligger farlig nærme førstnevnte, men kanskje det er sikkert på dagtid likevel?

Nå har jeg ikke planlagt turen i detalj, men ser for meg noen utflukter til Alcatraz, Golden Gate Bridge/Park, Sausalito, Napa, Silicon Valley osv. Kanskje området Fisherman's Wharf er best mtp. avstand til fergene.

Noen som har erfaring med andre hotell enn de som allerede er nevnt, og da gjerne i området nordover? Hotellbudsjett er 2-3k per natt. En mulighet er selvfølgelig å dele oppholdet på 2 hotell.

10. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på JW Marriott i Jan 2022. Det ligger et kvartal fra Union Square retning Nob hill. Det var en person som forsøkte å bryte seg inn på rommet mens jeg tok en formiddagslur. Hotellet bare kastet ham ut, uten tydeligvis å gidde og ringe politiet. Flere av butikkene rundt Union Square har væpnet vakt på utsiden og det er kontinuerlig politi rundt Union Square. Helt greit å gå rundt på dagtid og ned til vannet, men San Francisco har en stor utfordring med rus (og i forlengelsen kriminalitet), som de synes å ha mistet kontrollen på.
    IMG_4659.jpeg

Calling and NoLimit like this.
  11. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Hører og ser bare mer og mer på nettet om at kriminaliteten øker og øker i SF. For lave straffer gjør at politiet ikke gidder å gjøre noe med mindre det skjer rett foran dem. Skremmende at det nå begynner med innbrudd på hotellene…

Skal snart over dit men kommer til å holde meg og bilen langt unna bykjernen.

Calling liker dette
  12. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var der i fjor sommer og kjenner meg lite igjen i beskrivelsene av utstrakt kriminalitet. Noe mer hjemløse enn før pandemien, Tenderloin har fremdeles noen røffere gater men uproblematisk å gå rundt der. Flere stengte butikker rundt Union Square, men aldri noe problem å finne mat og hyggelige butikker, og vi ruslet mye rundt i byen i ulike nabolag.

Spielhaug, Calling and holmen like this.
  13. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,880
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for god respons. Jeg endte opp med å bestille 4 netter på Courtyard San Francisco Fisherman's Wharf og 3 netter på Stanford Court San Francisco (naboen til InterContinental Mark Hopkins). I snitt kom dette på rett under 2000, så ikke så ille til å være USA.

Den hørtes kjipt ut, men jeg har fysisk bevis på at du faktisk lever og er oppegående :)

Jeg har en tendens til å se på Fox når jeg er i USA (og litt Fox på YouTube her hjemme). De sier stort sett det samme om andre storbyer i USA. Jeg har vært i flere av de største byene de siste årene og har aldri vært utsatt for noe. Men antall hjemløse i USA er mye mer "in your face"/synlig enn andre storbyer i den vestlige verden.

Satser på at det går bra denne gangen også. Skal ikke vandre ute om natta, og det er vel heller ikke slik at 100 % av turister blir rana, selv i SF :cool:

Spielhaug liker dette
  14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Området ved Fisherman’s Wharf er vel ganske kurrant. Eg budde på Chancellor ved Union Square i mai ‘22 og synst sjølve Union Square var heilt greit. Eg vasa mykje rundt og synst det var stort sett bra både vest, nord og aust for Union Square, men då eg gjekk sørover var det nokre særdeles utrivlege gater eg tenkte meg om før eg gjekk inn i, og kom meg fort ut av.

Neste gong vil eg tru det vert Fisherman’s Wharf området på meg. Eg budde her ein weekend i mai 2010, men har gløymt kva hotell eg budde på. Baksida er at det kan vere i overkant turistifisert.

Calling liker dette

Del denne siden