Hotell i Seoul

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av DJViking, 22. april 2024.

  1. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal til Seoul i September. Fly er allerede bestilt og nå ser jeg etter hoteller.

    Er det noen som kan gi noen anbefalinger?
    1. Hvilke område er best
    2. Hvilke områder bør jeg holde meg unna
    3. Hvilke hoteller er best
    4. Hvilke hoteller bør jeg holde meg unna

    Jeg tenker jeg helst vil ha et hotell sentralt.
    Kanskje et hotell ved den elven for litt fin utsikt. Skal jo ikke være på hotellet så mye, men når jeg er der, vil jeg helst ha det på en fin plass.

    Jeg vil helst også unngå hoteller som har teppegulv på rommene.
    Dette var et stort problem da jeg undersøkte hoteller i Hong Kong. Nesten alle hoteller der hadde teppegulv.

    Jeg vil helst holde kostnaden nede litt, men jeg betaler gjerne litt ekstra for bedre kvalitet.
    For 9 overnattinger på min reise finner jeg hoteller på Hotels.com i prisklasser mellom 7000kr og 32000kr. Tenker å bruke Hotels.com for å få Trumf-bonus på bestillingen.

    Er 1500kr per natt noe som kan gi god kvalitet, eller må jeg opp mot 2000kr natten?
     
  2. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Ser Hotels.com lister opp noen hoteller som har ganske god rabatt akkurat nå.
    Som dette:
    https://no.hotels.com/ho336638/imperial-palace-boutique-hotel-itaewon-seoul-s-r-korea/?chkin=2024-09-11&chkout=2024-09-20&x_pwa=1&rfrr=HSR&pwa_ts=1713804115113&referrerUrl=aHR0cHM6Ly9uby5ob3RlbHMuY29tL0hvdGVsLVNlYXJjaA==&useRewards=true&rm1=a1&regionId=3124&destination=Seoul,+Sør-Korea&destType=MARKET&neighborhoodId=3000734270&latLong=37.566535,126.977969&price=0&price=20021&sort=RECOMMENDED&top_dp=9816&top_cur=NOK&userIntent=&selectedRoomType=315775704&selectedRatePlan=389093813&expediaPropertyId=3152127&searchId=8ecd4eb7-8aed-4a39-a11d-a9774b254589&siteid=300000012

    Halv pris.
    9 overnattinger for 10260kr

    Fra bildene ser det ut som et veldig bra hotellrom.

    Stusset litt over at "Sengetøy ikke inkludert".
    Hva betyr det. At jeg må leie/betale for sengtøy? Og hva vil så det koste.


    Edit:
    På Booking.com kunne jeg se at rommene hadde "Vegg-til-vegg-teppe".
     
    Last edited: 22. april 2024
  3. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    GLAD Yeouido
    https://no.hotels.com/ho481533/glad-yeouido-seoul-s-r-korea
    Rabatt: 25-32%
    Pris: 16000kr

    Ut utvalg av puter å velge mellom: Dette likte jeg. Et problem jeg har hatt på hoteller i Oslo er at ingen har puter som jeg har likt. Enten for høy, for myk, for lav, etc.

    Shilla Stay Mapo
    https://no.hotels.com/ho524774/shilla-stay-mapo-seoul-s-r-korea
    Rabatt: 55%
    Pris: 15500kr

    Vil ha kvalitet, men samtidig også unngå turistfeller som er ekstra dyre.
    Mener å ha lest noe at man burde unngå hotellene i Gangnam-distriktet.

    Det er ekstremt mange hoteller i distriktet Myeong-dong.
    Er dette et bra område, eller et område med dårlige/dyre turistfeller hotell?
     
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,264
    Bonuspoeng:
    113
    Kan prøve å hjelpe, men det er vanskelig å gi gode råd uten mer spesifikk info fra din side. Hvorfor reiser du til Seoul? Hva ønsker du å gjøre og se? Maks budsjett per natt? Osv

    Er det noen som kan gi noen anbefalinger?
    1. Hvilke område er best
    Finnes ikke et riktig svar på dette. Hva ønsker du å se og gjøre? Generelt anbefaler jeg å bo nord for elven. Myeongdong har mye shopping og gatemat. For ungdommelig vibe, så har du student områdene Hongdae og Sinchon.

    2. Hvilke områder bør jeg holde meg unna
    Ingen, Seoul er en trygg by.

    3. Hvilke hoteller er best
    Igjen ingen fasitsvar. For rimelige og gode hoteller så er Glad og Shilla stay to gode kjeder.

    4. Hvilke hoteller bør jeg holde meg unna
    Sikkert en god del :p

    Du nevnte hotel langs elven. Bodde på Naru MGallery Ambassador i fjor. Kan absolutt anbefales, men ikke billig.

    20230529_133554.jpg 20230529_163216.jpg
     
    kongenamundsen liker dette
  5. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk lyst å reise til Sør-Korea etter å ha sett ganske mange Koreanske TV-Serier.

    * Oppleve historiske steder. Har også tenkt en eller to dagsturer ned til Busan.

    Ha en fin ballanse mellom byliv og naturliv.

    * Oppleve koreansk matkultur. Har veldig lyst å prøve flere av de kjente og ukjente markedene.
    8 Alternative markeder som jeg finner anbefalt (og ikke det som er kjent via Netflix).


    * Noe shopping (klær, suvenirer).

    Jeg tenker maks 2000kr per natt.
    Da totalt 18000-20000kr.

    Jeg skal hovedsakelig kun sove, dusje og kanskje spise frokost der. Når jeg er sliten etter en full dag så vil jeg også kunne slappe av på hotellrommet.

    Jeg hadde funnet 2 hoteller som vanligvis koster mye (24000kr GLAD Yeouido og 32000kr Shilla Stay Mapo). Disse har rabatt nå og koster (35% 16000kr og 55% 15500kr).
     
    Last edited: 22. april 2024
  6. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Det er ekstremt mange hoteller i Myeongdong. Gjør det litt vanskelig å velge.
    Må søke gjennom der. Jeg bruker å se på bildene av hotellrommene for å finne fine rom, god seng, bra bad (må ha dusj, kan gjerne ha badekar i tillegg, men ikke dusj i badekar).
     
  7. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ut som et veldig bra hotell. Veldig fine rom.t
    Men litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke på hotell.
    Tenkte å holde meg under 20000kr.

    Også de hadde ikke refunderbart booking uten kraftig ekstrakostnad.
    Jeg har bestilt Flex flybilletter i tilfelle jeg må kansellere turen. Greit at man også kan kansellere hotellet også da.
     
  8. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Er hotellfrokost i Seoul verd den ekstra prisen på 300kr natten?

    Jeg tenker at man kanskje kunne spist frokost/eller lunsj ute i byen, men det kan kanskje bli dyrere. Jeg spiser ellers nesten aldri frokost, men når jeg er på hotell som har inkludert frokost så gjør jeg det.

    Eller om jeg kunne betalt hotellfrokost utenom 2-3 ganger for å prøve. Usikker om det er mulig å betale kun for 1 frokost utenom bookingen.
     
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,264
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje Myeongdong ikke er noe for deg, husker du nevnte noe om turistfeller. Mye turister her.

    De to hotellene du har funnet Glad Yeuido og Shilla stay Mapo tror jeg er to gode hoteller for prisen. Yeuido er en øy i Han elven og finansdistriktet i Seoul. Mapo er kanskje ikke verdens mest spennende plass heller, men begge plasser er sentralt plassert og man kommer seg lett rundt med subway.

    Hvis du liker biff så har Korea tilsvarende kvalitet som japansk wagyu/Kobe. Koreanske varianten heter hanu/hanwoo. Du nevner at du har lyst til å gå på markeder. Det finnes eget hanwoo marked som heter Majang marked. En opplevelse som anbefales.

    Ville ikke betalt kr.300 for frokost, masse frokost muligheter oversikt, alt fra kiosker som selger kimbap og sandwich til toast sjapper. Min favoritt er Eggdrop, Isaac er også populær.
     
    DJViking liker dette
  10. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Regner med å farte rundt omkring, både nært og langt unna hotellet.
    Blir sikkert endel Taxi, Tog, Trikk, etc. Får se hva som er best og rimelig.
    Kanskje leie sykkel, eller en guidet dagstur.

    Jeg blir absolutt å prøve ut det Hanu/Hanwoo-tipset.

    Tror jeg da også dropper den hotellfrokosten. Hvis mulig kanskje jeg kjøper med 1 eller 2 hotellfrokoster.
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,311
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Vi likte oss godt på IBC Hotel (nå er ikke vi kresne, da). Vi var der rett etter gjenåpningen, så fikk det grisebillig til 500kr natten. Ser det ligger på 771 de dagene dine. Mulig det stryker på vegg til vegg-teppet ditt, tho.

    https://no.hotels.com/ho568376/ibc-...a7be8&siteid=300000012&propertyName=IBC+Hotel

    Dropp hotellfrokost. 7 11, GS 25 ol er helt kurante frokoster på, eller så tar du lunsj på et "middagssted". Anbefaler å sjekke bib gourmand. Den bibimbapen der er ganske bra.

    Litt usikker på hvordan knekke koden ift hanu. Første gang var det magisk, andre gang var det ganske tamt. Siderettene du får til kan nemlig løfte måltidet noe enormt! Andre gangen vi var der så havnet vi i en form for restaurantbufeet med sideretter. Ikke noe særlig spennende varianter der. Du bør google litt på forhånd så du vet hvilke kjøttstykker du skal ha. Anbefaler i hvert fall anchangsal. Veldig mørt, godt og rikelig med fett på. Litt samgyeopsal (pork belly) er greit, men ville ikke loadet opp på det,
     
  12. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    3,127
    Bonuspoeng:
    93
    Hiver inn et tips om Nine tree premiere Myeongdong 2, hvis du vil ha nytt og rimelig kvalitetshotell sånn høvelig sentralt. I 2019 betalte jeg 600kr natta der for sky rom med utsikt rett mot tårnet og frokost inkludert. Tror nok det er litt dyrere nå, men kan absolutt anbefales hvis prisen ikke er for høy. Robotdass hadde de også!
     
  13. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Så ut som et fint hotell, fine rom.
    Dessverre teppegulv på bildene.

    Lurer på hvorfor de fleste hoteller hoteller velger teppegulv. Det er ikke hygienisk og ikke allergivennlig. Jeg hadde samme problem i Hong Kong og måtte da lete lenger etter hotellrom uten teppegulv.
     
  14. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg vet ikke om Hotels.com hadde lokkepris eller noe, eller om det var et reelt veldig godt tilbud, men jeg booket meg et rom på Shilla Stay Mapo hvor jeg fikk 55% rabatt.
    9 netter 15500kr
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,264
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vanlig pris for Shilla stay hotellene som er budsjetthotellene til Shilla hotels.

    Tror Shilla Stay Mapo er et bra valg. Da har du enkel vei fra flyplassen, AREX direkte til Gongdeok stasjon pg hotellet ligger rett ved. Ett stop videre til Seoul stasjon for KTX når du skal reise til Busan/Gyeongju/Andong etc. Eggdrop rett over gaten for frokost.

    Husk T-Money til subway, buss, taxi etc. Når du skal ta AREX (Airport express tog), må du gå forbi første nedgang (kun direkte til Seoul station) og videre til neste som stopper ved Gongdeok. Prisen er også halvparten.

    For mobildata har jeg så langt brukt Orange og Red sim (e-sim) som tilbys av SK telecom, Korea's Telenor. Har funnet Mobimatter, så neste gang skal jeg prøve "3" som er vesentlig billigere.
     
    Last edited: 23. april 2024
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,782
    Likes mottatt:
    10,191
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på LOTTE City Hotel Myeongdong 2 ganger (2016 og 2017) og trivdes veldig godt der.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,677
    Likes mottatt:
    34,914
    Bonuspoeng:
    293
    Slenger meg bare på og sier at det er viktigere å velge plassering og område en et spesifikt Hotel i Seoul.

    1time pluss reisevei på et effektivt t bane nett er kjedelig og ikke uvanlig om en har valgt et område en ikke vil bruke tid i også.
     
  18. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Tenker sentralt rundt den elven burde være greit, men virker som det er en størst konsentrasjon av hoteller i Myeongdong.

    Det hotellet jeg endte opp med å velge "Shilla Stay Mapo" og det er ikke så veldig langt unna N Seoul Tower.

    Men det er store avstander mellom de ulike bydelene, og nok ikke aktuelt å gå, så blir nok endel Taxi eller annen kollektiv. Må sette meg litt inn i hvilke kollektivtjenester som er best (enklest) å bruke slik at jeg ikke bruker enorme mengde på Taxi hele tiden.
     
  19. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,264
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, glemte Lotte City hotellene, som også er en rimelig og god hotellkjede på linje med Glad og Shilla stay.

    Enkleste er subway som du kommer deg overalt med. Buss kan også være et alternativ. Skal være unødvendig å ta taxi med mindre du skal langt ut av byen og selv da kan du stort sett ta subway. Seoul har et sinnsykt nettverk som må være en av verdens beste.

    Last ned Naver maps app'en, her finner du subway kart med live tider. Som i Google maps kan du søke fra til og få reiseforslag med subway og buss. Du kan også se på kartet hvor busstoppet er. Appen støtter engelsk også.
     
    jgroneng liker dette
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,311
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Subway er veldig bra for å komme seg rundt, men taxi er ganske så rimelig. Da vi var der i forfjor tok vi vel taxi nest siste dagen og angret stort på at vi ikke hadde gjort det tidligere...
     

Del denne siden