Hotell Reykjavik

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 08. mars 2019.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Skal en langhelg til Reykjavik i mai med kona, og lurte på om noen har noen tips til et bra hotell?
    Vi har 3 netter, har egentlig ingen planer ennå (tar gjerne tips om what to do også..), og kan tenke meg å betale max 2000/natt. (Hvis ikke noen vet om et hotell som er 100% verdt å betale mer for.)
    Jeg har ingen status på hotell, tenker å booke gjennom Expedia.
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Canopy. Sentralt, og bra rom om du ikke tar de kjipeste.
     
    holmen liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Nordica har bra spa avdeling, teller kanskje litt når en reiser med konemor? Også gratis parkering om du har leiebil. Og er vel det eneste hotellet med lounge? Ikke all verden, men er lounge.

    Ellers så har jeg bodde på uavgjorthotellet, var greit men ikke verdt kronene om en ikke må bruke Radisson.
     
    holmen liker dette
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Bodde på Hotel Odinsve for noen år siden.
    Supertrivelig og en fantastisk bra restaurant på hotellet.

    Dårlig med status der, men likte det bedre enn Radisson 1919 selv med platinum hos Radisson
     
    holmen liker dette
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var 3 pax sist (3 voksne). AirBnb ble det på oss... en gate nedenfor hovedgaten. Husker dessverre ikke pris i farten men der var helt klar billigere enn hotel... Kan sikkert finne tilbake til bookingen + nummeret til han som ble våres private taxi sjåfør. Styr unna buss fra KEF da den kjører melkerute for å sleppe av crew fra flyet...
     
    Wiolenze and holmen like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Tar gjerne tips på Airbnb og guide og sånt!
     
  7. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd på Radisson og Hilton i Reykjavik men syntes disse var ganske dårlige i forhold til de lokale kjedene (Centerhotels og Kea Hotels). Likte Centerhotell Arnarhvoll best. Fine rom, god seng og sentralt- rett ovenfor Harpa. Betalt parkering utenfor men billg (500 ISK døgnet). Liten spa på hotellet, ok frokost i "skybaren" i 7e etg hver morgen.

    Grand Hotel Reykjavik var også greait hotell men litt utenfor sentrum.

    To Do: Blue Lagoon. Var selv skeptisk og tenkte det skulle være turist-helvete, og selv om det var det er det såpass stort at man har nok plass. Har vært på dagtid og og kveld og om kvelden koster det mindre og man har mere plass. Ville anbefalt å booke en uke i forveien. Hvis du vil ha litt mindre turister er Secret Lagoon eller Fontana Welness også bra.

    Av dagsturer så er Golden Circle, de svarte strendene i sør og Jokulsarlon glacier de mest populære. Golden circle kan kombineres med spa enten på Fontana Wellness eller Secret Lagoon. Fontana Wellness er mellom første og andre stopp på Golden Circle (Thingvellir og Stokkur). Secret Lagoon er halv times kjøring fra siste stopp - Gullfoss.

    De svarte strendene er en 2-times kjøring fra Reykjavik.

    Vil ellers alltid anbefale å leie bil. Alt er dyrt på Island foruten leiebeil. En busstur til en av stedene nevnt ovenfor koster fort 1000-1500 p.p., og jeg har ofte leid bil i 3 dager for 1000- Bare husk å sjekke forsikringene da de har litt spesielle vilkår der.

    Restaurant: Favorittene mine er Dill (1 stjerne), Apotek, Grillmarkadurinn, Fiskmarkadurinn og Resto (fantastisk lam)
    Øl: Icelandic Craft Bar, Bryggjan Brygghus

    God tur!
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Takker og bukker!
    Setter stor pris på slike tips.
     
  9. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun en en-gangs-erfaring å dele.....Og det blir nærmest en ikke-anbefaling ;) Stoppet 1døgn i Reykjavik på vei til USA, slik at jeg i hvert fall fikk huket av blå lagune på Bucket-listen. Valgte et rimelig hotell (som jeg heldigvis/dessverre ikke husker navnet på). Rommet kunne vært kulisse på en oppvekstfilm fra en internatskole, og definisjonen på «Røykefritt rom» var at de hadde fjernet askebegeret «for anledningen». Men sjesker for øvrig på en tur tilbake til Island. Da skal jeg bli en liten uke, leie bil, og se litt mer av det som virkelig bør besøkes.
     
    holmen liker dette
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,982
    Likes mottatt:
    10,845
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært mye i Reykjavik og skal tilbake igjen om ti dager.

    Hotell er dessverre ofte Manhattanpriser, mens kvaliteten som oftest bare er tilsvarende vanlige norske hoteller.

    Personlige favoritter er Marina, jeg liker stemningen der, og Hilton konsulat. Radisson 1919 er helt kurant, men ofte fryktelig overpriset.

    Av Centerhotellene foretrekker jeg Thingholt. Det er der jeg har fått de beste oppgraderingene gjennom Expedia. Arnarvoll synes jeg har kjipe rom og Plaza blir for stort.

    Også gode erfaringer med Grand, men det er som andre påpeker litt usentralt. Jeg har bodd en håndfull ganger på det nye store Foss hotel og det er ok+. Tar 15 min å gå til sentrum derfra og jeg synes de har for dårlig frokost, men ølbaren deres og middagen på hotellet er bra.

    Ja, Blue Lagoon er en turistfelle, men jeg vil likevel anbefale det. Helst på kveldstid. Og gjerne hvis det er kaldt ute.

    Maten på restaurantene holder et høyt nivå. Sjømat og lam er naturligvis det de er flinkest på, i tillegg til en del fugl. Mange gode anbefalinger ovenfor, og jeg kan også legge til Fish Company i sentrum.
     
    holmen liker dette
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vi bodde på følgende adresse:
    Lindargata 25 apartment ground floor, Reykjavik, Hovedstadsregionen 101, Island

    Tror den skal ligge på AirBnb enda. Skal dere innom Blue Lagoon så gjør dette enten på vei til eller fra flyplassen. Hadde også en liten dag her: https://www.ishestar.is/en/
     
    holmen liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    En liten oppdatering (og et par spørsmål om anbefalinger), da det er kort tid til avreise.

    Endte med å booke Canopy by Hilton.
    Har booket bord på Dill (bursdagsmiddag til meg selv)
    Har booket bord på Grillid
    Har booket bord på Fish Company

    Skal på tur med islandshester, se på hval (hvis vi finner noen), og rundtur Golde Circle.

    Så: Blue Lagoon, hvor lang tid bruker man der? Det tipses om å gjøre dette på vei til eller fra flyplassen, er det praktisk? Vi kommer nok ikke til å leie bil, så blir avhengig av buss/taxi.
     
  13. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg brukte en 2 timer og det var nok for meg men med konemor hadde det kanskje blitt 3 timer. Man kan svømme opp til poolbaren og kjøpe øl og vin, men med 40 grader i vannet kjenner man det ganske raskt :).

    Man blir ganske avslappet og trøtt etter besøket så jeg foretrakk å dra tilbake til hotellet og ikke kombinere med ankomst eller avreise, men hvis dere har tett program kan det selvfølgelig være praktisk.

    Man kan kjøpe buss billetter via Blue Lagoon eller litt billigere via https://www.re.is/day-tours/blue-lagoon-no-entry.
     
    holmen liker dette
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Dropp buss!!! Hvert fall på veien inn til Reykjavik, det er melke rute hvor man skal innom å sleppe av alt av crew omtrent utenfor huset! Husker ikke helt prisene men det kostet ikke veldig mange kronene mer med taxi enn buss. Så når jeg skal tilbake kommer jeg ikke engang til å vurdere buss! Buss fungerte vel og merke godt mellom byen og Blue Lagoon (det var stor fleksibilitet om hvor i byen man kunne bli plukket opp).

    Edit: Min grunn til at jeg tipser om enten på vei til eller fra flyplassen er at det er kortere avstand fra Blue Lagoon til KEF enn det er til Reykjavik. Jeg tenkte ikke på dette selv så satt igjen med følelsen av og hadde brukt en hel dag kun for den opplevelsen. Jeg ville vurdert sent fly fra KEF også forhåndsbooket taxi etc fra Blue Lagoon til KEF også buss fra Reykjavik til Blue Lagoon. Er også bra mat og få tak i på Blue Lagoon så går man lei av badingen er det bare å stikke dit.
     
    Last edited: 05. mai 2019
    holmen liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Toppers!
    Da dropper vi buss fra KEF til hotellet.
    Vi flyr kl 2030 på returen, så jeg tenkte å sove lenge, spise lunsj, og så dra til Blue Lagoon på vei til KEF.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har ikke så mange dagene dessverre, så må få mest mulig ut av tiden. Kona tenker at vi kan bruke masse tid på Blue Lagoon, jeg tenker nja.. Så vi får finne en mellomting.

    Jeg regner med at KEF ikke er så spennende, og heller ikke så travel at man må ha god tid?
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn ville jeg gjort det også hvert fall :)
     
    holmen liker dette
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med du flyr SAS så da ingen Lounge tilgang så da er det ikke noe poeng med for lang tid der nei! Ingen Fast Track der og kun er par sluser men gikk fort å greit igjennom uansett. PS: Er en del år siden jeg var der så ting kan selvfølgelig ha forandret seg....
     
    holmen liker dette
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    holmen liker dette
  20. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Perlan var minneverdig ja.

    God mat og utrolig spesiell arkitektur der restauranten er på toppen av en sirkel av seks gigantiske vanntanker.
     

Del denne siden