Hoteller i Washington D.C

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 21. aug 2015.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg bor altid på JW Marriott (jeg rejser som turist). Hotellet ligger lige ved Det Hvide Hus og mange, mange seværdigheder. Hop on Hop off bussen holder lige ved siden af hotellet. Super shuttle bussen er exceptionel til/fra IAD.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde nettopp på IC. Eldre, men ærverdige rom. God service. Topp beliggenhet, men litt kostbart syns jeg!
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Willard er bra men mye bedre som RA:)
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har to forskjellige Hilten hotel det, nå i februar. Prøver å få meg gullkort hos dem. Er det noen som vet hvordan man får den 5 overnatting gratis. Er det så enkelt som at jeg booker 5 dager, men at det kun betales for fire?
     
  5. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Skal på en svipptur til Washington i helgen, og har booket St. Regis som var på tilbud via SPG Hot Escapes. Reiser på en ny ESTA siden jeg har nytt pass, og er spent på immigration og hvor lang tid dette tar. Reiser SAS Plus, men har søkt om oppgradering via Optiontown. Det ser ikke lyst ut på utreisen med bare ett business-sete ledig. Hjem igjen er det ca. 2/3 av businesskabinen som er reservert. Noen som har bodd på St. Regis Washington? Hvilken måte er den enkleste å komme seg inn til byen på?
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Taxi fra rett utenfor døra funka fjell! Uber også tilgjengelig i kort avstand fra utgangsdøra!
     
    Hamburgersmauet liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det svakeste St Regis i kjeden, dessverre. Jeg liker meg ikke der. Gammelt og slitt, elendig service de to gangene jeg har bodd der. Flott lobby, bra stemning, bråkete rom. Pass på å få ett rom som ikke er mot tilbygget til høyre der de har alle fester/arrangementer. Sist vi bodde der var det bryllup og de holdt på til kl 0300, vi var i toppetasjen og det var som DJen var i stua. Be om stille rom.

    Jeg ville ikke tatt taxi, sats på Uber fra IAD
     
    Hamburgersmauet liker dette
  8. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips @tommy777 Er klar over at det ikke er juvelen i kronen. Håper på en bra opplevelse likevel. Skal definitivt satse på Uber fra IAD og be om stille rom (er en "light sleeper"). The Hay Adams eller The Jefferson hadde vært kult, men de var ikke innenfor budsjettet denne gang. Dessuten er det fint å få noen Starpoints siden jeg spinker og sparer i en M&M-konto. Har fått avslag på OT på utreisen, og flyet er helt fullt, så må belage meg på en reise i sittende stilling. Går vel greit på dagflyet. Får håpe på OT på hjemreisen siden jeg skal gå rett på jobb etter ankomst Bergen.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for å være klar: det er en million ganger bedre enn Radisson i Crystal City, Martinique, uansett Hilton i USA.

    Det ser ut til at de har gjort en del oppussing siden jeg bodde der sist. Ser ut som de har Bose Wave på alle rommene.

    Send dem en epost på forhånd at du er en light sleeper og må ha ett stille rom. Fortell dem gjerne at du har en bekjent som ble holdt våken av ett bryllup og ønsker ett rom i motsatt del av bygningen.

    Det jeg reagerte mest på var en rekke ansatte med seriøse holdningsproblemer. Ser på anmeldelsene på SPG.com at det er største ankepunktet

    God tur, det blir nok bra!
     
    Hamburgersmauet liker dette
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du vil ha en feit BMW 750 fra Dulles kan jeg anbefale Don Kasper. 129 dollar + 20% tip flat fare. Ikke billig, men Uber Black er vel i samme gata omtrent.
    http://www.kasperlivery.com/home.html
     
    Hamburgersmauet liker dette
  11. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tipset @view Det er rett i underkant av hva f.eks Blacklane skal ha for turen i First Class (samme bil som Don Kasper eller tilsvarende). Kan være litt tricky å forhåndsbestille bil når immigrasjon og toll kan ta en del tid. Etter hva jeg kan se, venter Don Kasper 30 min. før taksameteret begynner å løpe, mens hos Blacklane er det en time. Synes Uber Black har så kjedelige biler i statene (Lincoln Town car og slikt). Liker best europeisk lux.
     
    Last edited: 30. jan 2016
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Uber X koster deg rundt 60 daler alt inkludert.

    Skal du betale for luksus, hadde jeg brukt hotellets bil, som er S-klasser. Da står de og venter på deg med skilt når du kommer ut av bagasjehallen.

    Det er bare å e-poste hotellet. Vet ikke hva St. Regis tar, men jeg betalte 125 daler ++ for Park Hyatts kjerre.

    Merk også at hotellet du skal bo på tilbyr gratis bruk av S-klasse transport i nærområdet, opp til 2 Miles

    http://www.starwoodhotels.com/stregis/property/area/transportation.html?propertyID=193
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Bumper denne i mangel på en bedre Washington tråd. Skal til Baltimore, men lander på IAD, er det Uber/Taxi/Limousine som gjelder, eller er det noe annet jeg bør bruke?
     
  14. Tristian

    Tristian Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    Jeg og kona mi var i DC for 1 år siden. Vi brukte Uber hele turen. Kjempe gode opplevelser med dette. Vi ble kjørt fra dør til dør til gode priser. Jeg følte meg også trygg på det
     
  15. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    W Hotel rett ved det Hvite Hus er utvilsomt det beste om du vil bo sentralt og glamorøst - i tillegg har det en av de bedre barene og bra restauranter. Takterrassen og noen av rommene har utsikt ned på det Hvite Hus og ut mot Washington Monument.

    Det eneste det mangler er basseng, om du vil ha det anbefales Grand Hyatt.

    Priser fra ca 300USD/natt.
     
    Darkcho liker dette
  16. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Westin i DC, og har ingen problemer med å anbefale det.
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer å ta en langhelg til Washington. Jeg er så gira på å reise at jeg til og med har vært innom tanken på å reise alene. En kamerat sitter litt på gjerdet, han er nok ikke like interessert i å fly langt for kort opphold.

    Noen som har tanker om Washington er en OK destinasjon alene? Noe man burde oppleve? Kom gjerne med tips, eventuelt andre alternativer også :)
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket Washington alene neste måned faktisk. Det ser ut som en utmerket destinasjon for å reise alene. Masser av ting å finne på :)

    Endte opp med The Darcy som hotell. Ligger fint til, 1000kr natta som Hilton Honors medlem, gratis sykkelutleie og ganske nytt hotell. Satser på det blir bra.
     
    Klokkesamler liker dette
  19. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Washington er en fantastisk by, i alle fall når været er fint! Serverdighetene står i kø, og de fleste kan nås på en dag om du sykler. Jeg avsluttet en av dagen med middag i rolige og behagelige omgivelser ved Potomac River! Dessuten har jo Turkish en ålreit lounge på Dulles. Ser at andre nevner Über fra flyplassen, men metroen tar kun 50 min, og funker etter min mening helt ok!

    4954DD67-C475-4126-A679-3906CDA97764.jpeg
     
    Last edited: 23. febr 2018
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var der også alene i Oktober og syns absolutt det var en fin plass å reise alene. Jeg er glad i å gå, så bodde ganske sentralt og gikk rundt hele downtown.
     

Del denne siden