Hoteller i Washington D.C

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 21. aug 2015.

  1. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,165
    Bonuspoeng:
    93
    No brainer. Bare dra. På én dag, hvis du er glad i å gå litt, rekker du hvithuset, nåla, museene langs National Mall, Lincoln Memorial og Arlington .
    Avslutt dagen med pils & middag i Alexandria - trivelig område.
     
  2. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble det booket Washington for både meg og kamerat.

    Så da avventer vi hoteller.

    Har gullkort hos Radisson og Hilton. Så ut som Hilton hadde flest aktuelle hoteller i byen. Dog var prisene denne helgen litt stiv.
     
  3. ran004

    ran004 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Washington er en fantastisk by!
    Har selv bodd flere ganger på The Dupont Circle Hotel.
    Anbefales!
     
  4. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Vi vurderer Hilton i Arlington. Enten DoubleTree eller Hilton.
    Noen som har erfaringer fra området, eller enda bedre, hotellene?
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Plukker opp denne igjen. Ser på tur til IAD mot sommeren neste år, men hotellprisene er ikke akkurat hyggelige. Noen som har noen tips til 3 netter for rundt 2000kr natten?
     
    Last edited: 28. juli 2018
    Shyneno liker dette
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tråden er vel full av tips?:)
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Kan hende noen har vært der i det siste og har gode tips :cool:
     
    jgroneng liker dette
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,982
    Likes mottatt:
    10,845
    Bonuspoeng:
    183
    Noen av disse anbefalte hotellene eller andre som har gode lounger?
     
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er Diamond og bor bare på så vet ikke om andre, men:

    Hilton Capitol har en grei ubetjent lounge (med alkohol (øl/vin, ikke sprit) faktisk, men det er forventet at du noterer ned det du drikker). Da jeg var der for fire uker siden var det litt høy musikk og TVer som stod på med høy lyd men ikke så mye folk. Lett mat men mye og det blir etterfyllt i de to timene av åpningstiden så det er mulig å spise seg mett. Brus fra dispenser og kaffemaskiner. Frokost serveres her for dem med status men på lørdager er det stengt. Da blir man stående en latterlig lang kø for å få spise (jeg ventet 15 minutter på å få slippe inn og anså meg som heldig). Forferdelig dårlig så unngå lørdags morgen.

    Washington Hilton har en mindre lounge men med fin utsikt og et litt mer eksklusivt preg. Den er betjent så her får du drinker også men du må betale for all alkoholen. Maten her er også lett og enkel men god og det er rikelig så lenge du er tidlig ute. Ca to timers åpning for kveldsmaten.

    Jeg vil si det er hyggeligere på Washington Hilton sin lounge. Capitol Hilton fikk jeg mer burgersjappe-følelse av. Dessverre er sengene steinharde på Washington Hilton og det er viktigere å sove enn fin lounge for min del. Elsker du hard seng så vil du elske dette hotellet. Det er kort avstand til metroen som tar deg billig ned til The Mall. For historie-nerder så kan nevnes at Reagan ble skutt utenfor Washington Hilton og det er en minneplakett om det på veggen utenfor.
     
    EndreD liker dette
  11. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt Washington Plaza 4 netter for to personer rundt nest helg. 5382 NOK kom det på, men kan avbestilles. Virker som det er lave priser de dagene. Kravene var kun wifi og utendørs svømmebasseng og rimelig gangavstand til hvite hus, kongressen og museene.

    Ulempen er at jeg har en leiebil som det kreves 35USD pr natt for å parkere, jeg trenger vel ikke den i byen siden vi skal reise hjem fra Dulles etter siste natten på hotell. Jeg har egentlig ikke peiling på byen, men hvis noen har gode tips, så mottas de med takk.
     
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,209
    Likes mottatt:
    22,261
    Bonuspoeng:
    183
    Eg synst det er greiast å gå mellom sjåverdigheitene i sentrum av Washington. Bilen kan du nok berre levere inn når du kjem til byen om du planlegg å halde deg der. Har du vurdert å vitje omlandet?

    Det ligg mange interessante plassar å besøke i høvesvis kort avstand med bil frå Washington. Dei fleste store slaga under borgarkrigen vart utkjempa i nærleiken. (Halv)dagsturar med bil til Fredericksburg, Manassas, Sharpsburg og Gettysburg kan anbefalast om borgarkrigen er av interesse.

    Williamsburg er ein by i Virginia frå kolonitida som mange av mine amerikanske vener anbefalar å vitje, men som eg ikkje har fått sumla meg til endå.

    Heimane til både George Washington og Thomas Jefferson ligg og i nærleiken.
     
  13. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Conrad hotellet gir tidvis bra valuta for pengene. Alt er veldig dyrt i høysesongen, så da kan man like godt se etter kvalitet og "luksus" for pengene.

    Alternativt se etter noe som ligger litt utenfor sentrum men langs T-banen.
     
  14. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode tips:) Jeg er på en roadtrip, og på vei fra New York til Washington ble det overnatting og omvisning på slagmarken i Gettysburg i dag. Virkelig interessant når jeg ikke visste så mye om det på forhånd og fikk en engasjert guide.
    Jeg sjekket med leiebilselskapet da jeg tok ut bilen på Newark og det var helt greit å levere den noen dager tidligere i Washington DC downtown, så det gjør jeg nok.
     
  15. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vurderer å bruke 60.000 EB på en snartur til DC som førstereis. Dillemma: T/R EWR er det ledig i C begge veier. Til IAD er det ledig i C vestover, men bare + hjem igjen (open jaw er vel ikke innafor?). Flyet til EWR lander et par timer tidligere og tar av omtrent samtidig, toget tar tilsynelatende 3 timer og koster ca 100 dollar hver vei. IAD-DC sentrum er naturligvis både billigere og raskere, men ikke 0/0 det heller. Hva vile ekspertisen ha valgt?

    Et annet alternativ er selvfølgelig å vente til det er ledig i C begge veier, og i tillegg litt varmere i været.
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,744
    Bonuspoeng:
    293
    Open jaw er vel greit?
    Jeg planlegger motsatt .. til EWR og fra IAD
     
    snartur liker dette
  17. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Får tilsynelatende ikke bestilt det på nett. Men det kan kanskje ordnes pr tlf? (Merk at dette er billetter kjøpt på poeng)

    Edit: Ser ut til at open jaw er mulig å bestille på den gamle siden. Men å endre til det går tilsynelatende ikke der heller. Så da må det evt bli en telefon.
     
    Last edited: 16. jan 2020
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Open jaw skal være fullt tillatt, også på bonusreiser. Men ja, det ser ut som at du må ringe for å booke dette nå, i motsetning til tidligere (har selv en booking for mars med innreise til IAD og retur fra ORD på poeng - booket online).
     
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy Cph-ewr og iad-Cph på bonusbooking i fjor. No stress
     
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Se der ja..

    Under "En Vei" og "Tur / Retur" er det mulig å hake av for poengbooking.

    Annen reise er ikke lenger mulig å hake av for poeng...

    Om det er en bevisst handling. er det, for meg en kraftig degradering av Eurobonus... Og en tjeneste jeg har brukt mange ganger med godt hell...

    C
     

Del denne siden